خدا فضل کرده که حکومت غنی در هزاره سوم است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۹    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149061 منبع: پرینت

اشرف غنی احمدزی یک انسان به شدت خودخواه و انحصار‌طلب است.

او در 4 سال حکومت توافقی در حالیکه متصدی 50 درصد قدرت بود/هست اما به تمامیت خواهی در کل نظام مبادرت ورزید. نخستین انحصار را در بخش اقتصادی و مالی آغاز کرد غنی با شعار عوامفریبانه زیر نام مبارزه با فساد اداری بیش از 40 کمیسیون را به رهبری خودش در ارگ متمرکز کرد و تمام قراردادهای تدارکاتی دولتی را در قبضه خود درآورد تا فساد را از پراکندگی به فساد «شخصی» تغییر بدهد.

غنی احمدزی حتی تحمل استقلال اداره «آیسا» را نداشت و کینه ای که از دوره انتخابات 93 از تیم رقیبش داشت این اداره را زیر کنترل وزارت تجارت قرار داد و به ریاست حق‌ جو پایان داد. اشرف غنی سیاست انحصار را گسترش داد و وزارت‌ هایی که مربوط تیم عبدالله بود با زرنگی و فریب در صدد تصفیه و کوچک نمودن آنها برآمد. غنی نگذاشت وزارت داخله قدرتمند گردد و تلاش نمود تا پولیس سرحدی و فرماندهی نظم عامه را که ستون‌ های فقرات این وزارت بودند را به وزارت تیم خودش به (وزارت دفاع) انتقال داد.

به همین روال اینبار در صدد کوچک کردن وزارت آموزش و پرورش برآمده است قصد ارگ این است که معینیت تعلیمات مسلکی را که بدنه اصلی این وزارت است جدا نماید و به نام اداره مستقل زیر کنترل تیم خودش در بیاورد. سیاست انحصار و قبضه کردن توسط این آدم مستبد و خودکامه جریان دارد. سفارت‌ های کلیدی را در دست خودش گرفته و حتی در تعیین مامورین پایین‌ دست هم مداخله می‌ کند.

اداره‌ هایی که مربوط به تیم خودش است آن‌ را تقویت می‌ کند اما اداره‌ های تیم غیرخودی را به‌ بهانه‌ های متفاوت کوچک و بی‌ ارزش می‌ سازد و در برابرش اداره موازی «خودی» بنا مي‌ کند. غنی به شدت یک آدم خودخواه و انحصارگر است خدا فضل کرده است که این نظام ظاهرا توافقی و در هزاره سوم اتفاق افتاده است اگر اشرف غنی مثلا در قرن 19 یا 20 یا حداقل در اوایل تاریخ معاصر افغانستان از ارگ سر و کله بیرون می‌ کشید مطمینا این آدم با جنون تفرق‌ طلبی و حس تمامیت‌ خواهی که دارد روی هیتلر و موسیلینی را سفید می‌ کرد و بر ذات عبدالرحمان‌ خان رحمت می‌ فرستادیم.

غنی را نگذارید بیشتر از این دوره بر مردم تحمیل گردد. مردم و نسل روشن و عدالتخواه کشور جلوی این تفرق‌ طلب و مستبد را تا دیر نشده بگیرد اگر بی‌تفاوتی کردیم آینده‌ی تاریک و جنگ‌ های نیابتی و اتنیکی خطرناک‌ تر از «رواندا» در کشور شکل خواهد گرفت.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترف
اشرف غنی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   قمری یا شمسی که هزاره‌ی یک و نیم است
هزاره سوم میلادی یا شاهنشاهی

>>>   اقای معترف کاملن درست فرمودید و انچه حقایق بود بیان کردید کاملن نظر شما را تایید میکنم اما خوشبختانه که یکتعداد از اقوام خیر اندیش ضد تعصب اقوام پشتون ما هم با اشرف غنی معتصب قومی و زبانی در تضاد هستند و ایتلاف بزرگی را علیه عملکرد اشرف غنی احمدزی شکل داده اند که غنی احمدزی و دارو دسته انرا دست پاچه کرده توسط دادنپول انهم از خزانه دولت یکتعداد را در داخل و خارج اجیر کرده اند تا بنفع غنی احمدزی تبلیغات براه اندازند و و در نفافق افگنی و پارچه شدن ایتلاف بزرگ ضد عملکرد ریس جمهور دست بکار گردیده اند که منجمله قاری عیسی که خود با فامیلش در کشور جرمنی زندگی میکند از نفرات فیسبوکی معاشخور ارگ است در مناظره ای که با اقای ایوبی نماینده مردمقندهار در فیسبوک داشت زیاد کوشش داشت تا با چلندیات اش اقایایوبی را از مخالفتش منحیث پشتون در مقابل غنی احمدزی تغیر فکر دهد اما اقای ایوبی با دلایل و شواهد عملکرد غنی احمدزی راخلاف شریعت و انسانیت مبنی بر عملکرد قومگرایانه اش مخالفت خود و اعضای ایتلاف بزرگ در جهت عدالتخواهی و حق شهروندی یکسان به همه بیان کردو تحت تاثیر تبلیغات خاینانه قاری عیسی معاشخور فیسبوکی ارگ تا اخر صحبت شان نرفت زنده باد اقایایوبی مرگ به قومگرایانزبان اندیش دوستان میتوانند که ان مناظره را در فیسبوک بیبینند .

>>>   هستند بعضی ها مانند قاری محمد عیسی محمدی که همراه با فامیلش در کشور جرمنی به خوشگذرانی و عیش و نوش شب و روز را سپری میکند و از طریق فیسبوک با گرفتن پول ازارگ کوشش انرا دارد تا دربین شورای ایتلاف بزرگ که اکثر از وکلای پارالمان در ان حضور دارند و بخاطر اصلاح حکومت و انتقاد از کار کرد نادرست غنی مباره شانرا براه انداخته اند تابا اگاهی بمردم از کار کرد قومگریانه و تعصب بار ارگ نشینان مردم را اگاهی دهند همین به اصطلاح قاری که عیس محدی نام دارد در مناظره ای که با اقای عبالرحیم ایوب نماینده مردم قندهار از طریق فیسبوک داشت با توهین و تحقیر و بدگویی بتمام رهبران غیر پشتون تاجیک و ازبیک و هزاره از اقای ایوب خواست اش این بود که دست ازین ایتلاف بزرگ که بر ضد عملکرد غنی احدزی براه انداخته شد منحیث پشتون و بر ضد پشتون ایستادگی نکنند اما اقای ایوبی که یک انسان واقعی و مسلامان است و همیشه بر ضد تعصب و قومگرایی کار کرد دارد و ایتلاف تشکییل داده شان به هدف ضد قومگرایی و تعصث براه انداخته شده هر قدر کوشید درین مناظره قاری عیسی را که از طرفداران ارگ و معاشخور ارگ است و در جرمنی با فامیلش زیست میکند قانع سازد که بر تعصب و قومگرای اش نه بگوید اما این قاری نا قاری از تعصب و قومگرایی اش کوتاه نیمد من شخصا از اقای ایوبی نماینده مردم قندهار تشکر میکنم وبرایش شاباش میگویمکه واقعن شخص غیر معتصب و بر ضد تعصب و قومگرایی همیشه ایستادگی کرده و حرف زد و عملکرده است و لعن ونفرین میفرستم بکسانی که معتصب و کینه در قلب شان دارند.

>>>   این آدمک عوام فریب بی عقل قرن 21 است خدا مردم افغانستان را ازشر این دیوانه نجات بده
سلام الدین غزتوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است