آمریکا اعطای شهروندی به هندی ها را سخت تر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۷    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149065 منبع: پرینت

یک شرکت منابع انسانی دولتی در هند با انتشار داده هایی اعلام کرد که آمریکا اعطای شهروندی به هندی ها را در مقایسه با یک دهه گذشته سخت تر کرده است.

به گزارش روزنامه 'تایمز او ایندیا' در روز سه شنبه، پال دوپیوس رییس شرکت 'رانستاد ایندیا' که یک شرکت منابع انسانی و استخدامی با مرجع دولتی در هند است تصریح کرد که آمریکا در سال 2008 به 65 هزار و 971 مهاجر هندی حقوق شهروندی اعطا کرد که این آمار بیشترین تعداد پذیرش مهاجران هندی در آمریکا در یک دهه منجر به آن سال بود.

در بین سال های 1995 تا 2000 سالانه به طور متوسط 120 هزار مهاجر حرفه ای و آموزش دیده هندی به آمریکا سفر کرده اند.

در سال های پس از 2008، تعداد موارد اعطای شهروندی آمریکا به اتباع هند هر سال روند نزولی طی کرد.

هر چند در سال 2017 آمار اعطای حق شهروندی آمریکا (49 هزار و 601 نفر) در مقایسه با سال 2014 (37 هزار و 854 نفر) کمی بهبود یافته است اما به طور کل تعداد مهاجران هندی به آمریکا در مدت مشابه از 1.72 میلیون نفر به 1.51 میلیون نفر کاهش یافته است.

دو پیوس گفت: تصمیم دولت آمریکا برای تغییر شرایط صدور روادید کار اچ-1 بی، یک زنگ خطر بود. اکنون شرکت های آمریکایی با توجه به تغییر سیاست ها محتاطانه عمل می کنند و دیگر مانند گذشته به تکنیسین های هندی اعلام نیاز نخواهد داد.

وی افزود: در دهه اول این قرن، شرکت های آمریکایی به مهارت هندی ها احتیاج داشتند و به صورت گسترده اقدام به استخدام کارمندان هندی کردند. افزایش آمار اعطای شهروندی در سال 2008 به این دلیل است.

از سال 1999 تاکنون هندی ها پس از چینی ها و مکزیکی ها بزرگ ترین جمعیت مهاجران در آمریکا را تشکیل می دهند که براحتی حق شهروندی این کشور را دریافت کرده اند.

اکثر هندی ها از طریق استخدام در شرکت های حرفه ای و دریافت کارت سبز وارد آمریکا می شوند. اما مکزیکی ها به دلیل روابط خانوادگی شهروندی آمریکا را دریافت می کنند.

مارک دیویس یک وکیل مهاجرت در آمریکا گفت: زمانی که سیاست مهاجرتی آمریکا به پذیرش مهاجران حرفه ای و آموزش دیده در مقابل روابط خانوادگی اولویت داد، مهاجران هندی در آمریکا افزایش یافتند. اما اکنون مدت زمان لازم برای دریافت کارت سبز آمریکا از دو سال به 7 تا 8 سال افزایش یافته است.

یکی از اصلی ترین عوامل افزایش مهاجران هندی در آمریکا شرکت های فناوری اطلاعات این کشور بوده اند اما با تغییر سیاست های مهاجرتی امریکا در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور، شرکت های آمریکایی به دنبال استخدام تعداد بیشتری از افراد محلی هستند.

همچنین بر اساس گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا، صدور روادید دانشجویی از سوی دولت آمریکا برای دانشجویان هندی در سال 2017 کاهش 28 درصدی داشته است.

چین و هند دارای بیشترین دانشجویان خارجی در آمریکا هستند. پس از این کشورها، کوریای جنوبی، عربستان سعودی و کانادا بزرگترین جامعه دانشجویان خارجی در دانشگاه های آمریکایی را تشکیل می دهند.

شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی آمریکا برای دریافت روادید کار شرکت می کنند.

بر اساس گزارش یک مجله معتبر آمریکایی به نام 'جهان کامپیوتر' که مرجع آماری در این زمینه در آمریکا محسوب می شود نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در این کشور برای مشاغل علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در این کشور در اختیار هندی ها قرار می گیرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
هند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است