ایرلند هم دیپلمات‌ روسیه را اخراج می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149068 منبع: پرینت

دولت ایرلند اعلام کرده یک دیپلمات روسیه را اخراج خواهد کرد.

در بیانیه «سیمون کاونی» وزیر خارجه ایرلند آمده است به سفیر روسیه در دوبلین اطلاع داده شد که اعتبار یکی از اعضای دیپلماتیک روسیه به پایان می‌رسد و این فرد باید ایرلند را ترک کند.

گفته می‌شود وزیر خارجه ایرلند با بوریس جانسون همتای انگلیسی خود گفتگو کرده و گفته است ایرلند در همبستگی با لندن دیپلمات روس اخراج می‌کند.

پیش از ایرلند استرالیا اعلام کرد 2 دیپلمات روس را در ادامه اقدام کشورهای غربی علیه روسیه در اخراج دیپلمات‌ های روس، اخراج می‌کند.

آمریکا روز دوشنبه با اعلام تصمیم برای اخراج 60 دیپلمات روسیه به خیل کشورهای اروپایی پیوست که با انجام اقدام مشابه تصمیم به تنبیه مسکو به بهانه نقش ادعایی این کشور در حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در شهر «سالزبری» انگلیس گرفتند.

آلمان نیز در واکنش به حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روسیه در خاک انگلیس چهار دیپلمات روسی را اخراج می‌کند.

سرگیی اسکرپال، سرهنگ بازنشسته اطلاعات ارتش روسیه به‌ همراه دخترش که در انگلستان زندگی می‌کنند چندی پیش در یک مرکز خرید در شهر سالزبری، در حدود 140 کیلومتری جنوب غربی لندن درحالی که از هوش رفته بودند روی یک نیمکت پیدا شدند. حال هر دوی آنها وخیم است. انگلیس و بسیاری از کشورهای اروپایی مدعی هستند که این 2 توسط یک گاز اعصاب که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
ایرلند
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است