تعریف ستالین از ملت یا هویت تاجیک (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149079 منبع: پرینت

آغاز سخن ستالین (یوسف آهنین): "من می خواهم چند کلمه درمورد تاجیک ها سخن بگویم. تاجیک ها یک مردم و یا خلق بخصوص و بی همتایی اند اینها نه ازبک نه قزاق و نه هم قرقیز اند تاجیکان مردمان باستانی آسیای مرکزی اند.

تاجیکان یعنی به معنی حامل تاج یا دارنده تاج همانطوریکه از طرف ایرانیان این نام توجیه شده است. از تمامی مسلمان های غیر روس که در قلمرو اتحاد شوروی زندگی می کنند تاجیک ها یگانه ملتی اند که غیر ترکتبار اند - ایرانی هستند. تاجیکان مردمانی اند که افتخار بهترین شاعران بزرگ و روشنفکر چون فردوسی، خیام، رودکی و... را دارند که در دامان این خلق با فرهنگ تولد و بزرگ گردیده است.

شما این را باید بدانید که تاجیک ها با این سنت و فرهنگ دیرینه خویش دارایی طبعیت خاص و زیبای هنری درموسیقی رقص و آواز برخوردار هستند. بعضی اوقات رفیق های روس ما اشتباه می کنند و یکی را با دیگر مخلوط می کنند: تاجیک ها را با ازبک ها و ازبک ها را با ترکمن ها، ارمنی را با گرجی و این کار درستی نیست درحالیکه تاجیکان مردمانی بخصوص اند که دارای فرهنگ عالی باستان قدیم اند که در شرایط موجود نهایت آینده درخشان در اتحاد شوروی دارند.

مردم اتحاد شوروی در مجموع در این مورد با مردم باید همکاری همه جانبه نماید. من می خواهم هنر ایشان جهان گیر شود و رونق یابد. من این تست پیک (قدح) را بخاطر هر چه بیشتر شکوفایی هنر و فرهنگ تاجیکان و ملت تاجیک برمی دارم تا باشد ما "مسکویی ها" همه وقت کوشش کنیم در صدد رفع مشکلات و ضروریات اینها بوده باشیم".

کرملین 22 آوریل 1941

یادداشت: این محفل در داخل قصر کرملین در حضور ستالین؛ ماکسم گورکی شاعر و ادیب تاجیکستان، صدرالدین عینی و ده ها سیاستمدار وشاعر شوروری بخاطر تجلیل از فرهنگ و هنر غنایی مردم تاجیک دایر گردیده بود.

ژوزف (یوسف) ویساریوانوویچ جوگاشویلی یا جوزیف ستالین
برگران: عطا صفوی


تاجیک فرهنگ هویت هنر

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صفوی
تاجیک
فرهنگ
هنر
نظرات بینندگان:

>>>   فردوسی از چی وقت تاجیک شد.
حسینی

>>>   به رغم اتهامات نا جوانمردانه ای که به استالین میبندند، این واضح است که او یگانه شخصیتی جهان ما بوده است که مسئلۀ ملی بصورت کاملاٌ عادلانه حل نموده است، او بود که همه کشور های تحت حامیت شوروی را با در نظر داشت عنعنات خاص خود شان مرزبندی نموده و هر یک را منحیث آنچه که بودند پذیرفت و معرفی نمود! مادر بزاید استالین دیگری را!
میهن زرغون

>>>   به همین دلیل در اتحاد شوروی تمام اتباع تاجک در تاسیسات هسته یی مشغول کار بودند ،از قبیل جاروکشی ، کانال پاکی، و تمام شغل های دیگر که با زره ها سروکار داشت.

>>>   تاجکان ایرانی نیستند، بلکه ایرانی ها تاجک هستند.
بعد از فتح ایران توسط عرب ها، لسان فارسی کاملآ در ایران از بین رفت. این سامانیان و تاجک ها بودند که لسان دری را دوباره زنده کردند و د اان نیز لسان تاجکی و یا دری دوباره زنده شد.

>>>   وقتی جان به قبر رفت باز برایش گفته
" بهترین شمادر نزد الله متعال متقی ترین شماست"
جاوید قربان

>>>   هرکس باید جایش رادربین مردم خودش پیدا کند تا مردم خودش آنهارا تعریف نماید ستالین چیکاره است که ازکسی تعریف کند یانکند اول تکیه با خدا دوم تکیه برمردم خود نه تکیه برستالین

>>>   وطندار ها میدانستید که einstein هم تاجک بود گاگارین خو بدون شک و از اسکندر مقدونی خو هیچ نگو و در آخر رخشانه خو صد درصد .

>>>   زمین سخت کوهستان دل نرمم عطا کرده است/درشتم هر که میخواند خطا اند خطا کرده است/یکی گفتا تو ایرانی دگر گفتا تو تاجیکی/جدا از اصل خور میرد (بمیرد) کسی ما را جدا کرده است.
استاد لایق شیرعلی شاعر تاجیکستانی.

>>>   تاجکان ایرانی نیستند، بلکه ایرانی ها تاجک هستند.
بعد از فتح ایران توسط عرب ها، لسان فارسی کاملآ در ایران از بین رفت. این سامانیان و تاجک ها بودند که لسان دری را دوباره زنده کردند و د اان نیز لسان تاجکی و یا دری دوباره زنده شد.
ممنون که طنز 97 رو هم تو ساختی....

>>>   یک استالین مانده بود به سراغ ان هم رفتید. بعد از استالین کی است که صفت تاجک را کرده باشد

>>>   این حرف رودر مورد تاجیکها ی تاجیکستان گفته نه تاجیک های افغانستان که هویت انها کاملا مشخص نیست.
ضمنا تاجیکها قومی مهاجر هستند .واین سرزمین ودر کل اسیای میانه متعلق به ترک ها بوده .
از کی تا به حال مهاجر صاحب شد؟؟؟؟؟!!!!!

>>>   تاجیکان در افغانستان مردمی روی روز ، بی ثبات و رادیکال هستند که باید تجدید نظر کنند و بدور از افراطی گری و حرکات سطحی در پی ارتقای ظرفیت خود در افغانستان مدرن باشند تا همچنان در پیشرفت اجتماعی و فرهنگی کشور سهم داشته باشند
استاد پوهنتون هزاره

>>>   باز دشمنان مکار و خبیث ملت افغانستان به ذهن مردم متحد و برادر افغانستان داخل شدن هر روز دنبال شرارت هستند.من به مردمم توصیه میکنم شما ها به زندگی آبرومند وبرادرانه تان ادامه بدهید.اصلا به این حرف ها توجه نداشته باشید.چه ربطی دارد که فلان ملعون چه گفته و فلان اشخاص چه گفته.یک تعداد خود فروخته.جاسوس ازیک مرجع شرارت پول می گیره که چنین حرف ها را دربین ملت پخش کنند یکی را به جانی دیگری بی اندازد( مهاجر

>>>   به عنوان یک ایرانی به اون برادری که گفتند ایرانی ها تاجیک هستند میگویم که حرف شما صحیح است. گذشته از کمک و یاری تاجیکان در بازیابی هویت فارسی و باستانی پس از حمله اعراب. ورود مردمان آرایی(هندو اروپایی) به سرزمین کنونی ایران از طریق شرق و شمال شرقی بود که در گذشته ساکنین اصلی ان تاجیک ها بودند که به مرور زمان اقوام ترکمن و ازبک ان سرزمین ها را تصرف کردند.در حقیقت گروهی از مردمان هندو اروپایی به سمت شرق رفتند و تاجیک های امروزی را تشکیل دادند و گروهی به جنوب امدند که ما ایرانی های امروزی هستیم و گروهی هم به هند مهاجرت کردند. نتیجه این که اجداد و تبار ما یکی ست و شکر خدای عزیز که زبان و فرهنگمان هم یکسان است.درود بر خواهران و برادران تاجیک

>>>   البته قابل ذکر است که هدف استالین تاکهای آنطرف آمو وبدخشان ما بوده نه شمالی ، چون درینجا آنقدر به دزدی علاقه دارند که تاریخ میداند

>>>   همین ستالین است که زبان تاجیک را روسی،دین اسلام ار به کونیزم،الفبا نظامی ګنجوی را به حروف روسی، و .... تبدیل و مردمش را زیر استعمار روسی تحکیم کرد و سرحد روسیه را به کمک تاجکان صاحب فرهنګ زیر تسلط دارد!!!!!!!!!!!!!!!!
افغان

>>>   در جغرافیه ی چون اسیا میانه بجز سامانیان همه ساظین ترک تبار بودند از غزنویان شروع الی خامنه که ترک تبار است.تاجیکان هر وقت امور کتبی در بارسلاطین را پیش میبرد واکثری شاعران تاجیک مداحان سلاطین ترکتبار بودند.

>>>   تاجیک بمعنی تاج ایران بزرگ بوده و در حکومتهای مقتدر و پهناور ایران باستان که پایتخت آن گاه تیسفون و گاه پرسپولیس بود تاجیکان و سرزمینشان در شمالی ترین قسمت این سرزمین پهناور مانند تاجی بر سر ایران قرار داشتند و بهمین جهت شاهنشاهان ایران به آنان و سرزمین آنان لقب تاجی یا تاج شاهنشاهی ایران داده بودند که بعدها به تاجیک ملقب شدند و صد البته تاجیکان از زمان بسیار کهن خود را ایرانی میدانستند

>>>   ایران نام یک قوم نیست. نام یک مکان است. بسیاری از جاینام‌ها که به « آن» ختم می‌شوند فقط نام مکان را می‌رسانند. ایران= جای آریاییان. حال این آریایی چه بمعنی سانسکریت بمعنی نجیب و بی آزار باشد و چه به قول ویل دورانت ( در تاریخ تمدن) بمعنی کشاورز باشد.

کمترین افتخاری که برای مردم بی‌آزار و آبرومند باشد این است که مثل اعراب جاهلی به جنگ و کشتار افتخار نمی‌کردند یا مثل ترکان کارشان راهزنی و حمله به همسایگان نبود.

>>>   تاجیک افغانستان مردمی نسبتاً کم تاب و بدون متانت است و باید در روابط اجتماعی و سیاسی خود تجدید نظر کنند تا همچنان باعث پیشرفت خود و جامعه گردند

>>>   طاهر پشتون
واقعأ. روسها بسيار زياد تاجكان را دوست داشتند. دختران شان را براى رقص و عياشى و مردان شانرا براى جارو كشى. ربان و خط تاجكى را به حدى دوست داشتند كه انرا به روسى تغيير دادند. نيمى از مردان شانرا كشتند. زنان شان را به كنيرى گرفتند و نيمى ديگرشان هنگام فرار به افغانستان در درياى أمو غرق شدند. صرف أنهاى كه به افغانستان رسيدند صاحب زندگى با عزت شدند درپناه افغانهه. وحالى از افغانها بدشان ميايد و از روس ها خوش شان ميايد. افغانها بايد عين كار روسها را همرايشان ميكرد.

>>>   اولاد خبیثه بمجردیکه نام ازافتخارات فارسی زبان که شامل لهجه تاجکی و دری میگردد حرف و حدیثی را بشنوند اتش بجان شان در میگیرد و فورن چنلندیات شان را میپرانند تا سوزش درونی شانرا ارامش دهند خدا نابود کند شما مردم بی فرهنگ پست صفت را .

>>>   آیا نژاد فارس و تاجیک یکی است یا فرق دارد؟

>>>   ښبکه! نظر من چه شد!
معلومدار که سبکه از حقیقت چشم پوشی میکند!
کدام تاجیک! همان تاجیک روس را همسایه افغانستان ساخت؟

>>>   با سلام من ایرانی هستم با توجه به برخوردهایی که با مردم افغانی داشتم فهمیده ام که افغانستان سه قوم بزرگ دارد در کل دید مثبتی نسبت به افغانیها وجود ندارد اما به نظر من از بی غیرت ترین مردم در افغانستان تاجیکها هستند و بیشتر عامل بدبختی افغانستان همین مردم تاجیک هستند که فقط در حد لاف و گزاف گویی هستند اما موقع جنگ که شد برده پشتون ها یا روسیه میشوند من اول فکر میکردم اینها فارس هستند ولی فهمیدم اشتبا میکردم چون فارسهای ایران به خصوص استانهای فارس و هرمزگان و شهرهایی مثل کازرون مردم غیرتی و خوبی دارد اما تاجیک ها بیشتر به مردم آسیای میانه از جمله ترکها و ازبک ها دارند البته در میان تاجیکها مردمان متفاوت وجود دارد مثل پنجشیریها که شجاع و هراتیها بسیار زرنگ و اقتصاددان هستند ولی در کل این صفات در مردم تاجیک غیر از چند نقطه مشترک است با احترام قصد توهین نداشته ام

>>>   ستالین که غم تانراخورده دیگه چی خواری دارین فکرمیکنم ستالین وگاگارین هم تاچک بودند

>>>   بنام طاهر پشتون ....نظر دهنده باید گفت :
درست است که روسها با تمام ملت های آسیای میانه چی کردند ولی تو ....بد ...که از کوه های سلیمان امده وصاحب این سرزمین خود را می دانی باید گفت که تاجک ها مردم با فرهنگ وبا عزت هستند ومانند تو رمه چران کوه های سلیمان نیستندکه انسانیت واخلاق را نفهمند.
در اخیر می گویم راست گفت خداوند سبحان که می فرماید (ان اکرم کم عند الله اتقی کم )به تحقیق که بهترین شما نزد الله با تقوا ترین شما است )
راست گفت خدای بزرگ اگر تو ...,.نباشی از این ایت بدانی که نه پشتون نه تاجک نه ..........هیچ کس نزد خدا بر تر نیست فقط کسی بر تر است که تقوا دارد وبس
اریائی

>>>   تاجیک بمعنی تاج ایران بزرگ بوده و در حکومتهای مقتدر و پهناور ایران باستان که پایتخت آن گاه تیسفون و گاه پرسپولیس بود این قوم پارسی زبان و سرزمینشان در شمالی ترین قسمت سرزمین پهناور ایران مانند تاجی بر سر ایران قرار داشتند و بهمین جهت شاهنشاهان ایران به سرزمین آنان لقب تاج شاهنشاهی ایران داده بودند و طبیعتا مردمی که در این سرزمین یعنی تاج شاهنشاهی ایران مقیم بودند بنام تاجی یعنی منسوب به سرزمین تاج شاهنشاهی ایران شناخته میشدند که بعدها به تاجیک ملقب شدند
و صد البته تاجیکان از زمان بسیار کهن خود را ایرانی میدانستند و در اصل تاجیکان و پارسیان یک قوم هستند
ایرانیان کهن در دانش جغرافیا مردمی سرآمد بودند و به دلیل همین دانش شناخت دقیق از جایگاه جغرافیایی ایرانشهر در جغرافیای جهان داشتند چنانکه ایران را خونیرس یا قلب جهان مینامیدند و از موقعیت جغرافیایی مهم آن با اطلاع بودند و به هر سرزمین و قوم بنا بر جغرافیای سکونت و آدابشان لقب و عنوان تزئینی زیبایی میدادند که معرف آن قوم شناخته میشد مانند تاج شاهنشاهی و تاجیک برای سرزمینی که تاجی بر سر جغرافیای ایرانشهر بود و تاجی یا تاجیک برای مردم منسوب به آن سرزمین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است