تا ابرقدرت ها اراده نداشته باشند به صلح نمی رسیم
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۲    ۱۳۹۷/۱/۸ کد خبر: 149100 منبع: پرینت

صلح از دست ما خارج است. تا ابر قدرت های منطقه ای و فرامنطقه ای اراده عدم صلح خود را از کشور ما خارج نکنند مذاکرات هم نتیجه خاصی را نمی رساند و تنها اتلاف وقت و سرگرمی مردم افغانستان می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)، حکمت شهباز استاد دانشگاه در برنامه «راه حل» گفت: هر جناح و هر فردی که در حال حاضر با مردم و حکومت افغانستان می جنگند اگر به میز مذاکره بیایند و به پروسه صلح لبیک بگویند بسیار خوب است. در قانون اساسی هم به صراحت ذکر شده است که آن کسی که به منافع ملی صدمه وارد می کند و آن را خدشه دار می سازد دشمن این وطن است. ضمنا منافع ملی ممکلت هم در قانون اساسی واضح و آشکار تعریف شده است. اینکه رییس جمهور قبلی و فعلی تعریف دیگری از طالبان دارد در جاهایی صحیح نمی باشد و منافع ملی ما را تهدید می کند.

وی افزود: متاسفانه جنگ ما بر اساس سلیقه های فردی قوی استوار است. جنگ افغانستان در واقع جنگ طالبان و حکومت نیست بلکه جنگ قدرت های منطقه و فرامنطقه است. این قدرت ها به هیچ وجه نمی گذارند که افغانستان روی آرامش و ثبات را ببینند. نه روس ها هیچ گاه می گذارند که آمریکایی ها به آرامی در اینجا به اهداف خود برسند و نه آمریکایی ها اجازه می دهند که روس و چین منافع خود را در اینجا به راحتی دنبال کنند.

شهبار گفت: با این وجود صلح از دست ما خارج است. تا این ابر قدرت ها اراده عدم صلح خود را از کشور خارج نکنند مذاکرات هم نتیجه خاصی را نمی رساند و تنها اتلاف وقت و سرگرمی مردم افغانستان می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
شهباز
نظرات بینندگان:

>>>   تا زمانيكه كه ما افغانها انسان و مسلمان نشويم، نه قدرت هاي جهاني و يا كسي ديگر ميتواند صلح بياورد و نه خواست شان صلح آوردن است، مشكل خود ما هستيم، گاهي طرفدار شوروي، گاهي پيرو أمريكا، پاكستان، ايران، انگليس ميشويم ، و علت عمده آن جهل خود ما است، معتقد به دين نيستيم،
در شرائط فعلي آوردن صلح تنها با پيروي از ارشادات اسلام امكان دارد، كه از تمام ملت، بشمول جهادي، اخواني، خلقي هاي مسلمان، شيعه، سني، همه اقوام ، يك قواي ضربتي ده و يا بيست هزار نَفَري تشكيل شود، و ابتداء از أطراف درگير و مخاليفين خواسته شود كه مطابق به شرعيت صلح نمايند، و اگر حاضر نشوند، همين قواي ضربتي با همكاري قواي مسلح تا وزماني آنها را سركوب نمايند كه به حق تن داده و حاضر به مصالحه شوند.

>>>   صلح در استراتیژی افغانستان نیست و دولت در حدمت جنگ است.

>>>   کمونست و روس خلاص شد اسلام پیروز شد قهرمان شدین بازهم چونگ زده میرین خیریت خوباشه
دیگه چی میخواهین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است