زندگی ناگوار پناهجویان افغانستانی در کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۲    ۱۳۹۷/۱/۱۰ کد خبر: 149153 منبع: پرینت

پناهجویانی‏ که بگونۀ غیرقانونی از افغانستان به کانادا رفته اند، اکنون از وضعیت زندگی ناگوار در آن کشور شکایت می‎کنند.
به گزارش طلوع، سیف‎الدین صدیقی، یکی از این پناه‏جویان است. او می‎گوید فریب قاچاقبران انسان را خورد و اکنون در کانادا زندگی دُشواری دارد.

این مرد ۴۳ساله، شانزده ماه را دور از خانواده اش در راه برازيل گذراند تا به کانادا برسد: «کابل را به قصد کاناد ترک کردم؛ قاچاقبر مارا فریب داد، پول های مارا گرفت مارا به دبی آورد و سپس به برازیل، همرای فامیل بودم و آنها پس به افغانستان برگردانده شدند.»

اين مرد كه می‎گوید تمامی پولش‎هایش را قاچاق بران گرفتند، پس از سپري كردن سختي‎ها، توهين شد و حتی در بدترين زندان‎ها، زندانی شد، اما اکنون که به کانادا رسیده نیز با سرنوشت نامعلومی روبه رو است: «قاچاقبران، آدم های بدی هستند و فریب کار اند؛ هیچ راهی وجود ندارد که بگونۀ غیرقانونی به کانادا آمده شود.»

در همین حال، شماری از شهروندان کشور، بی کاری، فقر و بی توجهی حکومت در ایجاد اشتغال در کشور را دلیل مهاجرت‎‏های غیرقانونی شهروندان ازافغانستان می‎‏دانند.
آنان می‏ گویند حکومت باید برنامه‏ هایی را برای ایجاد فرصت‏های شغلی به شهروندان ایجاد کند.

از سویی هم، این شهروندان، از مردم می‏‌خواهند که در شرایط کنونی در کشور بمانند و از راه‎های غیرقانونی که زندگی شان را به خطر روبرو می سازد سفر نکنند: «شهروندان باید در داخل کشور بمانند و این جا تحصیل کنند.»

آمارها نشان می دهند که در نزدیک به دو سال پسین، بیش از ۲۵۰ هزارتن از شهروندان کشور، در کشورهای غربی پناهنده شده اند، اما درخواست های پناهندگی بسیاری آنان تاکنون پذیرفته نشده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
کانادا
نظرات بینندگان:

>>>   اواز دول از دور خوشنما است. ای برادرانم زنده گی خود را خراب نکنید.

>>>   ازقاچاقبر بايد هم ناراض باشي ولي از خود كانادا چرا؟

>>>   افغان ها در کجا زندگی گوارا دارند

>>>   افغانها در شیرپور و یا بعباره دیگر در شیرچور، خیرخانه، سرکوتل خیرخانه، شمالی و پنجشیر زندگی گوارادارند، توت و تلخان، انگور و مرج تند زیاد پیدا میشود و قابل دسترس همه مردم است.

>>>   کسانی که منحیث پناه هنده قانونی بکشور کانادا امده است قبل از قبولی شهروندی و بعد از قبولی شهروندی مانند یک شهروند بومی کانادایی از تمام حقوق و امتیازات بر خوردار است هیچ نوع تفاوت بین انها وجود ندارد پناهندگان از هر مملکتی که هستند بدون تعبض از تمام مزایای حق حقوق انسانی برخوردار هستند همه چیز در چوکات قانون قابل احترام و اجرا است گفته میتوانم که مهاجرین در هر جای از کاناداو در هر مرحله ای که قرار داشته باشند حق و حقوق برایشان دولت کانادا قایل است و در خدمت شان قرار دارد از اصل مملکت خود شان کرده در کانادا بیتر برایش منحیث انسان ارزش قایل است و مورد احترام قراردارد اول اینکه من فکر نمیکنم که کسی از راه غیر قانونی توسط قاچاقبران انسان وارد کاناداگردد که اقای سیف الدین صدیقی مدعی به ان است و دیگر اینکه گناهخود همین اقا است که فریب قاچاقچیان را خورده باید دقیق فکر میکرد که کار غیر قانونی نتیجه اش بد است .

>>>   ما افغانها همیشه پیش از اینکه فکر کنیم،اقدام مینمایم

>>>   در هرکنج دنیا که اوغان پناهنده گی دهد باید به نحوج پناهنده گی اش رد گردد چون عامل بدبختی کشور اوغانها هستنددر زمان انتخابات گوسفندان اکثر اوغانها با جعل و دروغ برای این حکومت لابی گری نمودند همانها امروزدر کشور های خارجی پناهنده شده اند چرا ؟ چرا اینطور یک حکومت کثیف را پایه گذاری کرده نامردانه فرار کردید ؟

>>>   امروز عامل تمام بدختی اوغانستان همین حکومت کثیف اشرفغنی سفاک تروریست غلام امریکاست.

>>>   ما افغانستانی ها در هیچ جای آرام نیستیم بجز از اوغانها که هم غلامی میکنند و هم فرار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است