بزرگترین ناقض قانون رییس جمهور است
متاسفانه در نظام فعلی ما بزرگترین ناقض رییس جمهور می باشد که به پارلمان رفت و کار غیر قانونی نمایندگان را دوباره تمدید کرد 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۳۲    ۱۳۹۷/۱/۱۱ کد خبر: 149157 منبع: پرینت

اجلاس سال هشتم شورای ملی صبح روز چهارشنبه 16 حوت 1396 با حضور روسای شورای ملی، رییس جمهور، رییس اجرایی و معاونان رییس جمهور و رییس اجرایی و تنی چند از مقام های کشور برگزار شد. این در حالی است که مردم و نخبگان سیاسی کشور از این اقدام برافروخته و ناراضی هستند و از عدم برگزاری انتخابات انتقاد می کنند. بسیاری بر این باور هستند که رییس جمهور به طور عمد انتخابات را برگزار نکرده است تا بار دیگر پارلمان را با همین اعضا ادامه دهد چرا که این اعضا زیر چتر خودش فعالیت می کنند. مردم و نخبگان سیاسی آغاز کار پارلمان را در سال هشتم غیر قانونی و نامشروع می دانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpape)،احمد سعیدی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» گفت: ماده هشتادو سه قانون اساسی بسیار واضح است و با الفاظ بسیار ساده نوشته شده است. بحث قید زمان که اول سال پنجم ذکر شده است نه تنها برای پارلمان بلکه برای رییس جمهور هم درست است. قواعد حقوقی مطلق و واضح است. متاسف هستم که اینها به خاطر اینکه برای منفعت خود بحث کنند استنباط نادرست می کنند و اذهان عامه را مغشوش می سازند. واقعیت امر این است که بر اساس ماده 83 قانون اساسی افغانستان میعاد این پارلمان ختم شده و کارکردهایش در تضاد با قانون و غیر مشروع است و این نقض قانون است.متاسفانه در نظام فعلی ما بزرگترین ناقض رییس جمهور می باشد که به پارلمان رفته است و کار غیر قانونی نمایندگان را دوباره تمدید کرده است.

وی ادامه داد: اگر ملاک قانون اساسی باشد، در حال حاضر نه این پارلمان قانونی است، نه رییس جمهور و رییس اجرایی که جان کری آنها را تعیین کرده است قانونی هستند و نه کابینه ای که پارلمان به آنها رای داده است. اما اگر قانون جنگل مطرح باشد هم پارلمان حق کار دارد و هم رییس جمهور می تواند سال ها به همین شکل کار کند.

سعیدی، آغاز کار پارلمان را غیر مشروع خوانده و گفت: حکومت انتخابات را نخواست که برگزار کند. پس پارلمان و کابینه و حکومت هر سه غیر قانونی هستند. بنابراین با این کشوری که همه چیزش غیر قانونی است انتظار نداشته باشیم که از این پس قانومندی و اخلاق و صداقت و حیثیت ملت را داشته باشیم. در حال حاضر هم به رییس جمهور که به پارلمان رفته است و هم به اعضای پارلمان که بر وی چک چک کرده اند شرم روان است.

این آگاه سیاسی برگزاری انتخابات را از ضروریات دانسته و افزود: در حال حاضر کمیشن کاری و دزدی و مافیا در پارلمان جریان دارد. کار درست انجام نمی شود و مردم هم که چشم امید به آنها داشتند امیدشان از اینها ناامید شده است. اگر انتخابات دایر می شد و اعضای جدید روی کار می آمد اوضاع بسیار بهتر می بود. گرچه بسیاری از نمایندگان پارلمان اعضای صالح و خوب و مردمی هستند و اگر این پارلمان نیم بند نمی بود از این حکومت یک دیکتاتوری دایر می شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   دولت وحدت ملی از طریق قانون نیامده وبه تطبیق قانون سرو کاری ندارد .
زره

>>>   به خدا وقتی قلم بدست میگیرم تا به صفت یک شهروند یک کمنت بنویسم
تردد و پشیمانی به سراغم می آید که بابا کسی نمیخواند چه سود .
ولی دل بیقرار میگوید خاموشی بد تر ازانست فریاد کن .
در حقیقت هر سه قوه غیر مشروع است چون رییس جمهور ( ریس دولت )
نامشروع است و آیا آب ناپاک ناپاکی را پاک میکند نی .
ایوب شهریار

>>>   در دموکراسی افغانستانی ما رییس جمهور مافوق قانون است .
این قانون نا نوشته است .
رحیم شاه جویان

>>>   بیا سعیدی تورئیس جمهورشو میائی یا نی اینه بازنگوئی

>>>   ولی اشرف غنی دهن گنده دیروز برای اولین بار با چیغهای دورگه در پکتیا گفت که در "انتخابات شفاف"؟؟!! رئیس جمهور شده است!!!
مردم افغانستان!
مبارک باشه "حکومت دو سره" نتیجه انتخابات "شفاف" بوده است!!!!

>>>   مبارزه با فساد میخواهید یک کاوشی در کارنامه های غنی کوچی، اجمل کوچی، زن یهودی غنی کوچی و قراداد یکطرفه به شرکت نامزاد سابقه لبنانی اش، خاندان دزد کرزی، معامله زمین های دولتی به شرکت الکوزی، زاخیلوال دزد، فاروق وردک، خانواده دزد غنی و کاکا هایش و امثال کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است