حکومت برنامه های آمریکا را در شمال تطبیق می کند
چند سال پیش وزیر سرحدات افغانستان به شمال رفت و یک نقطه را به نام محلی و دولت یک پروتکل ایجاد کرد. از همان روز آغاز داعش و طالبان در شمال افغانستان شروع شد 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۳۸    ۱۳۹۷/۱/۱۱ کد خبر: 149158 منبع: پرینت

اگر حکومت به شمال توجه نکند، شمال کشور به سوریه دوم مبدل خواهد شد. حکومت برای سرکوب مخالفان برنامه ندارد. این سخنان عطا محمد نور قبل از برکناری اش از ولایت بلخ بود. وی همچنان تاکید می کرد که حلقاتی وجود دارند که به نام های سنی و شیعه، داعش را چاق می کنند تا مردم را بکشند. وی گفته است که حکومت، هیچگونه برنامه ای را برای دفع مشکلات فعلی روی دست ندارد. از سوی دیگر، عبدالله رییس اجرایی کشور می گوید که به دلایل مختلف، فاصله میان حکومت و مردم افزایش یافته است. اما واقعا وضع امنیتی شمال به حدی نگران کننده است که شمال به سوریه دوم مبدل شود؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، احمدشاه رمضان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: چند سال پیش وزیر سرحدات افغانستان به شمال رفت و یک نقطه را به نام محلی و دولت یک پروتکل ایجاد کرد. از همان روز آغاز داعش و طالبان در شمال افغانستان شروع شد.

وی، معتقد است که دولت برنامه ای برای مقابله با دشمن ندارند و در این مورد می گوید: هر وقتی که نیروهای بسیار دلیر و خصوصا سربازان و صاحب منصبان کشور، داعش و طالب، دشمنان این سرزمین افغانستان را به نابودی می رساند حکم رییس جمهور صادر می شد که دوباره به کابل برگشت کنید و یک پلان امنیتی در افغانستان درست کنید پس از آن عملیات شروع شود.

رمضان ادامه داد: گمان می رود که نه تنها رییس جمهور در تمویل داعش و طالبان سمت شمال نقش دارند بلکه حلقات بالایی که در ارگ هستند دست دارند. این دولت نیم بندی که سه سال آن گذشته است، می خواهیم به خوبی بگذرد ما نمی خواهیم که دولت را سرنگون کنیم، اگر ما را دولت خیلی مجبور ساخت، خود وارد اقدام می شویم، گمان نمی کنم که طالبان در شمال افغانستان پنج روز بیشتر دوام کند. در چندین مورد وقتی که در قندوز طالبان و مخالفان دولت ضعیف شدند همین رییس جمهور بود که سالنگی و مراد علی مراد را دوباره برگشت داد. چندین موردی که در شمال عملیاتی که صورت گرفته، وقتی که طالبان نابود می شوند، از بین می روند، یا از طریق شورای امنیت، یا رییس جمهور پیام آمده است که صبر کنید که ما یک ترتیب پلان امنیتی را بدهیم. یعنی درست در هنگامی که طالبان در حال نابود شدن هستند، اینها می گویند که صبر کنید. مگر در یک قندوز چقدر طالبان داریم که پیوسته در مقابل آنها صبر کنیم؟در مقابل چقدر نیروهای امنیتی داریم؟ چقدر خیزش های مردمی داریم. بی گمان ما قدرت این را داریم که در مقابل همه این دشمنان پیروز شویم اما کاملا مشخص است که از سوی دولت این اجازه را نداریم.

نماینده مجلس، رییس جمهور را باعث بدبختی مردم می داند و می گوید: رییس جمهور، گفته بود که من در دسترخوان شما نان می آورم، من بندرهای شما را مانند دبی جور می کنم. شهر را در وسط دنیا می برم. امروز دیدیم که دستر خوان ما را خالی کرد. مردم ما را بدبخت کرد. امنیت را صدر درصد خراب کرد. اقتصاد را زیر صفر برد. امروز نود و نه درصد مردم افغانستان وی را نفرین می کنند. پس در واقع رییس جمهور و حلقاتی در شمال دست دارند و طالبان و داعش را در شمال انتقال داده اند.

رمضان، در خصوص امنیت بلخ و اقدامات خود در این مورد بیان داشت: در واقع رییس جمهور ما، ولسوال های شمال، برای مردم ما کار نمی کنند بلکه رییس جمهور و ولسوال هایی برای آمریکا هستند. من در ابتدا وکیل افغانستان هستم و بعد وکیل ولایت بلخ، ما چند روز دیگر صبر می کنیم در مورد ولایت بلخ. وقتی این صبر تمام شد، می رویم میان مردم بلخ و اصلا از حرف دولت حرف شنوی نخواهیم داشت، مستقیم جبهه ای درست می کنیم، دشمنان افغانستان که مردم ما را می کشند، را نابود می کنیم.

وی، دولت را دست نشانده و مزدور آمریکا می خواند و افزود: فضای افغانستان را چه کسی کنترل می کند، آیا آمریکا این خیانت را می کند؟ آیا روسیه این خیانت را می کند؟ این طالبان از کدام مرز می آیند؟ یا اگر هیچ کدام از اینها نقشی ندارند، پس این دولت ما است که این خیانت را می کنند. مدیریت سالم در افغانستان نیست وگرنه جنگی میان افغان ها وجود ندارد. چیزی که آمریکایی ها بگوید تطبیق می شود. اگر آمریکا بگوید فلان نقطه افغانستان را ناامن کن، همانجا ناامن می شود. به همین دلیل هم است که روسیه به تکاپو افتاده است و تحرکاتی را درافغانستان آغاز کرده است. روسیه نمی تواند در مقابل کارها و حملات آمریکا بی تفاوت بنشیند.

رمضان در خصوص نقش داکتر عبدالله در قضایای کشورگفت: در مقابل این همه بلبشو و هرج و مرج ها هم داکتر عبدالله فقط یک دفتر تشریفاتی در قصر دارد. کسانی که در واقع کارها را به پیش می برند، اشرف غنی، استانکزی و اتمر و اکلیل حکیمی هستند. سرنوشت افغانستان فقط به همین چهار نفر گره خورده است. دیگر هیچ وزیری و یا مقام دیگری در افغانستان نقشی ندارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رمضان
شمال
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   والله اگر ای سه نفر قدرت واداره تمام کشور و شمال تا جنوب را بدست دارند وشما اینقدر بی قدرت و پشم کیر باشید خی اتجاد نا مقدس سران هزاره ها شورای نظار جمیعت و گلمجم صرف به خاطر دزدی رهزنی چور وچپاول مال بیت المال است سران هزاره ها و دیگران شر فساد همیشه درفکر چور قاچاق دزدی رهزنی قیمار شراب نوشی زنکه بازی هم جنس بازی بچه بازی جاسوس به ایران وروسیه وغرق در فساد باشید اخر همی چهار نفر سرنوشت دختران و زنان شما را هم تعین خواهد کرد باید به اواز بلند برای شما کفته شود که هوشیار خبر دار هوشیار خبر دار

>>>   اقای رمضان شما کور خود و بینای مردم هستید ولی مردم را در اینه خود نبینید امریکایی ها پدر خنده شما است و شما این يدر خنده را به افغانستان دعوت کردید و حالا حکومت را مقصر میدانید حکومت در مقابل پدر خنده تان چیزی کرده نمیتواند چون اولاد هایش ناراز خواهد شد.

>>>   این برادر نودرک کرده است و چند سال پیش شمال را زریعه طیارت نا امن ساختند و دند غوری را به طالبان دولت فروختند . بیدون شک هدف سمت شمال است خدا خیر کند .
زره

>>>   گپ که درجنوب بود چراصدایت نه برآمد توخووکیل افغانستان هستی درجنوب خیر پروا ندارد خودرشمال نباشد لطفا تنها ازموضع شمال دفاع نکو بزرگ بیاندیش ازموضع افغانستان دفاع کن

>>>   شما برنامه های آمریکا رادرافغانستان تطبیق کردید خودت کردی خود کرده رانه درد است نه درمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است