زمین های غصب شده را برگردانید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۱/۱۱ کد خبر: 149181 منبع: پرینت

یکی از پیرمردان پشتون داستان جالبی تعریف می کرد.

وی گفت: سال ها قبل پدربزرگ ما از قندهار به سرپل و شبرغان مهاجرت کردند و چندین هکتار زمین را در آن دو ولایت دولت برایمان واگذار کرد. در سرپل تعدادی از هزاره ها را در زمین اجداد خودشان مشغول به کار کردیم، در شبرغان ازبک ها و تاجیک ها در زمین پدرشان کشاورزی می کردند و سود حاصل شان را به ما می دادند.

اما امروز می خواهم هیچ ازبک، هزاره و تاجیک را در زمینمان نگذارم. این حقیقت است چرا دروغ بگویم که ما با اقوام دیگر خوب هستیم این فرهنگ ما است که تا نیاز داریم استفاده می کنیم نمی دانم سخن آن پیرمرد چقدر واقعیت داشت ولی بنظر می رسید صادقانه حرف زد اما موضوع اصلی این است چرا سرزمین های اشغالی به صاحبان اصیل آن برنگردد؟

آنها به زور با كشتار مردم بومي يا به وسيله ماليات هاي سنگين سرزمين هاي حاصلخيز شمال را غصب كردند. باور كنيد آنها بسيار اقليت هستند آمارها كه نشان مي دهد نُه ميليون جمعيت پشتون در آريانا زمين است براساس حدس و گمانه زني ها است، شهرهاي جنوب خالي از سكنه است اين قدرت مركزي همان اقليت است غوغا بر اكثريت بودن شان كرده و يک هيولاي دروغين براساس رعب وحشت ساخته اند.

اگر مديريت و رهبري ما درست باشد بر اين خرافات و غصب زمين ها پايان داده خواهد شد و از نظر قوانين حقوقي و انساني زمين هاي غصب شده را به صاحبان اصلي آن برگردانند.
شما خوانندگان عزيز قضاوت كنيد! چقدر اين پشتونيست ها ظلم كرده اند و چقدر رهبران ما حماقت مي كنند تاريخ را نمي خوانند.

نياكان ما را كشته اند، زمين هاي ما را غصب كرده اند و يتيم هاي آنها را در زمين به بردگي گرفتند و حاصل آن را با خود برده اند! چه ظلم و جنايتي بدتر از اين؟ داستاني را كه انگليسي با سياه پوستان آفريقا كردند آنها را با زنجير بستند و در كشتي رو آب ها كشيدند، ما را با زنجير بستند و در زمين اجدادمان كشيدند.

چه روزي زمين ها به صاحبان شان برخواهد گشت؟ آيا اين داستان هم به فراموشي سپرده شده؟

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
زمین غصب شده
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   پشتونهاخود را مسلمان هم میگیرند و در ان زمین ها نماز هم می خوانند.

>>>   گل امیری!
کوشش نکو که " غر را به پر پنهان کنی!!"
....مثل شما بدون انکه پشتون و تاجیک و هزاره و غیره را در نظر بگیرند، ملیونها جریب زمین دولتی و غیر دولتی را غصب کردند، و تو حالا "غر" را به "پر" پت میکنی!!!

>>>   با اینکاروحدت ملی حراب میشود چون بیشتر غاصبان شروپساد هستند که مقاومت کرده اند

>>>   برادرعزیز این قدر تخم نفاق را دربین ملت واحد افغان نه کاریم واین ملت واحد را پارچه پارچه نسازیم بگذارید که این ملت درد دیده چند روز دراسایش زندگی کند
اول پدرم تجارت میکرد وبا پول حلال خویش مقدار سی جریب زمین خریداری نموده ایا به زور غصب کرده است ویا به نظرشما خریداری کرده
دوم هرگوشه افغانستان خانه ومامن هرافغان است وخاک این مرزبوم راخانه خود بشماریم

>>>   نظر دهنده چهارم
شما هر مقدار بتوانید زمین در هر نقطه از افغانستان بخر مال خودت از شیر مادر هم پاک تر .
ولی منظور زمین هایی که در گذشته توسط حاکمان و پادشاه هان مستبد مانند عبدالرحمان از مردم تاجیک وهزاره وازبک به زور قصب شد .وبه ناقلین پاکستانی داده شد.
کمی تاریخ بخوان

>>>   حقیقت تلخ است، متاسفانه اکثریت هموطنان پشتون هنوز قبیلوی فکر می‌کنند، فعلا بستر طالب و داعش در شمال اقوام ناقل استند.
حکومت نیز در دست بد ترین پشتون هاست.
شوربختانه تعداد پشتون با سواد خوب خیلی اندک است. از عوام پشتون گله نیست زیرا آنها اله دست به اصطلاح روشنفکران پشتون اند.

>>>   این حکایت درست است صد در صد بنده در ولایت غور از یک موی سفید هشتاد ساله شنیدم که می گفت زمانی بسیار قحطی وخشک سالی بود ومردم هیچ ازوقه وچیزی برای خوردن نداشتند همین پشتون های کوچی رمه چران امدند وبه یک چارک قروت چندین جریب زمین ما را گرفتند چون قحطی بود مردم هم فرار می کردند وبه همین یک چارک قروت ودوغ وماس تمام زمین های شان را دادند به پشتون های کوچی رمه چران حالا آنها شدند صاحب تمام کشور.
اریائی

>>>   اگر واقعیت رابیپزیریم از ابتدای که افغانستان ازایران وغيره جدا شدخیانت پشتونهاشروع شد تاالیوم همان زمین های که در شمال عبدالرحمان خان خائن برای پشتونها واگذار شدبه زور از دیگراقوام گرفته بود مردم غیر پشتون کمرهمت را بستند و زمین های خود را درا دوباره گرفتن حالاهم ناامنی افغانستان را پشتونها به عهده دارند تابحال شنیده این کدام رهبر غیرپشتون درناامنی افغانستان دست دارند دوعاکنید پشتنونهاره خداتوفیق بدهدو اگرقابل توفیق نیست خدانیست نابودشان کندبه استثنایی مردم خوبشان

>>>   زمینها راکسانی غصب کرده که فعلا برای شنا همین ماموریت راداده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است