چشمان همه بر روی جنایات حکمتیار بسته شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۷/۱/۱۲ کد خبر: 149212 منبع: پرینت

حکمتیار با استفاده از توافق صلح جبهه‌ی تازه‌ ای علیه مردم باز کرده است.

در تازه ترین مورد پولیس چند گروگان را از منزل شخصی میرویس جهادیار فرمانده حکمتیار در بغلان نجات داد پس از او افراد وی که به زور از کشاورزان و مالداران جزیه می‌ گرفتند در درگیری با پولیس کشته شدند.

اسناد بدست آمده نشان می‌ دهد که این افراد حدود سه ماه پیش از حزب اسلامی جواز حمل سلاح دریافت کرده بودند همینطور بشیر قانت پس از دیدار مستقیم با حکمتیار در کابل و برگشت به چاه آب تخار دست به اعمال خشونت‌ باری زد که از اثر آن طی چند ماه نزدیک به سی تن از جمله 4 کودک، دو زن و چند پیرمرد کشته شدند.

پس از اعتراض‌ های پی‌ هم مردم چاه آب، دادستانی حکم بازداشت بشیر قانت و افراد نزدیکش را صادر کرد ولی نه تنها که قانت بازداشت نشد درست چند روز پس از صدور حکم بازداشت، قانت در نشستی که به حمایت اشرف غنی در ارگ برگزار شده بود حضور یافت و در صف اول حامیان اشرف غنی نشست اما جالب است که در برابر این رویدادها خاموشی سهمناکی حاکم است و نهادهای امنیتی و رسانه‌ای به خاطر گل روی امیر صاحب حزب اسلامی اصلا به این موارد از جنایت علیه مردم نمی‌ پردازند.

من چند روز پیش ویدیوی رهاکردن گروگان‌ های بی دفاع از چاه خانه میرویس جهادیار را شریک ساختم و دوستانی را در وزارت داخله در جریان قرار دادم اما همه سکوت اختیار کرده اند گویا حکمتیار در فرمانی که از اشرف غنی گرفته است افرادش را در برابر هر جنایتی که انجام می‌ دهند مصوون ساخته است.

همینطور حکمتیار با آمدنش افزون بر اینکه هیچ اقدام صلح جویانه‌ ای را تا این دم به نمایش نگذاشته و هیچ تاثیری بر کاهش ناامنی در کشور نداشت بلکه هر روز بیش از پیش تلاش کرده تا جدال‌ های اجتماعی_سیاسی گسترده تر شود. او در گذشته سالی یکبار با محدودیت شدید از محل نامعلومی (پاکستان) پیام ترور و جنگ می‌ فرستاد حالا با استفاده از توافق حکومتی و با امکانات حکومتی و بیرونی تلاش دارد گروه‌ های مسلحش را تقویت بخشد که حتی به جزیه گیری از مردم زیر عنوان عشر و زکات می‌ پردازند و رسما جبهه مسلحانه‌ ای را زیر عنوان "جبهه خالد ابن ولید" در بغلان ایجاد کرده است. آیا کسی پرسیده است که این جبهه برای چه و در برابر کی می‌ جنگد؟

روی هم رفته پس از آمدن حکمتیار برخی از فرماندهان دستور بگیر او که سال‌ ها گوشه نشین و منفعل بودند حالا در مناطق زیر تسلط شان علیه مردم خشونت می‌ ورزند و با وجود اعتراض‌ های مردم هیچ اقدام بازدارنده‌ ای در برابر آنها صورت نمی‌ گیرد.

آثار حکیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکیمی
حکمتیار
جنایت
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین را برای قتل و جنایت و نفاق وارد افغانستان کردند. هدف از صلح نمایشی با گلبدین تشدید جنگ و تجزیه افغانستان است.

>>>   خودش که شصت هزار کابلی را کشت کی پرسان کرد ؟؟؟

>>>   شوراى نظار جطور؟؟ جميعت جطور؟ دوستم جطور؟؟ ايا جنايات اينها ديكر فراموش تان شده يا كه عينك تعصب كَور و كَر تان كرده؟؟؟

>>>   مردم پیش از کشته شدن ای ......ها را بکشند.

>>>   با آمدن این فیلسوف (حکمتیار جنگ) فلسفه به معنای حکمت است
و حکمت به معنای علم . اما درشان گلب الدین عالم جنگ و سفاکی
و انسان کشی معنا شده میتواند . امنیت بیشتر در مرکز و اطراف
خراب شده است .
شهنواز غمشریک

>>>   کسی‌ که برای گلبدین لقب قصاب کابل را داده انسان های باشرف بودن که تمام زندگی و عزیزان شان را به اثر برتاب راکت های کور این جانی هابه شهادت رسیدند.و هرروز هم به یاد آنها خون دل ميخوراند .انسان های بی غرض هستن می فهمند که اگر شکایت بکنند شکایت شان ازطرف انسان های فاسد و حمایتگر پذیرفته نمیشه.فقط منتظر محاکمه خداوندی نشسته اند فقط از خداوند متعال میخواهند که ظالمان جنایت کار را محاکمه کند

>>>   خوب میکنند.
چرا در میان این نفوس ملیونی مرد پیدا نمیشود که این جانیان را به جزای اعمالشان برساند.

>>>   تره خدا که دیگر از گرفتن نام گلبیدین جنایتکار قصاب کابل جاسوس فعال ای اس ای پاکستان یاد نکنید زیرا کسی که ابرو و عزت و شرف غیرت و اسلامیت خود را بخاطر چند کلدار مردار پاکستانی در اختیار ملک بیگانه بفروشد دیگر چه برایش باقی ماندهتا از ان شرم کند وبکار های دور از شان اسلامی دست نزند پس از چنین رهبر و بگفته اطرافیانش امیر باند بناماسلامی ولی در عمل کفری از پیروانش شما توقع نیکی و خوبی را داشتن اشتباه است انقدر گلبیدین و دارو دسته جنایتکار ان خیانت و جنایت را مرتکب گردیده اند که بمجردیکه چشم بسته کنی و در اعمال انجام شده این رابر(رهبر) باند جنایتکار خداناترس را که در ذهن هر انسان حک گردیده خارج از کینه وبد بینی مرور بر ذهنت کنی نا خداگاه بیشتر از هزار بار به عملکرد گلبیدین و دارو دسته ان از عمق قلبت صدا بلند میگردد و اکنونکه پایش در لب گور است هنوز از جنایت و نفاق افکنی و خیانت نه خودش و نه پیروان خاینش دست برنداشته اند وبکار خاینانه دور از اخلاق اسلامی و انسانی شان دوام میدهند.

>>>   چرا همه این جانی ها باید محاکمه شوند.آما ازنظر مردم مقصر اصلی جنگ ویرانگر گلبدین است چراکه در دهه هفتاد موقع مجاهدین توسط دوستم به قدرت رسید.همه چیز آرام وبه خوبی پیش می رفت وريس جهمور هم مجددی بود.تا اینکه گلبدین این جانی تشنه قدرت از پاکستان وارد منطقه چاراسياب شد وبه صندلی که برایش پیشنهاد شده بود قانع نبود درضمن میگفت که جنرال دوستم را در پهلوی خودشان قرار دادن بعضی از حرف های بی معنی دیگر درصورت که یک بچه صنف اول هم میدانست که مسبب پیروزی مجاهدین همین جنرال دوستم ونيرو های نظامی شمال بوده.بلاخره انسان شرور جنگ را آغاز کرد و کابل را به ويرانه مبدل نمود
( معلم عثمان پاکستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است