صدای مردم هلمند صدای راستین مردم افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۷/۱/۱۲ کد خبر: 149225 منبع: پرینت

از چند روز به این طرف مردم هلمند که از قربانی عزیزان شان به ستوه آمده اند دست به اعتراض، راهپیمایی، تحصن و بالاخره اعتصاب غذای زده اند.

وضعیت تمام افغانستان مانند وضعیت هلمند است که همه روزه مردم بی گناه قربانی جنگ می گردند متاسفانه پیچیدگی موضوع در این است که مردم افغانستان در چنگال گروه های افراطی، تروریستی و مافیایی درمانده اند که خصلت جنایتکاران سازمان یافته را با خود دارند.

مشکل عمده مردم افغانستان در این‌ است‌ که‌ از یک طرف دولت افغانستان با وابستگی کامل به قدرت های خارجی توان دفاع از مردم خود را ندارند و چه بسا که حلقات مشخص در درون دولت منافع سرشار خود را در ادامه جنگ می بینند و از جانب دیگر گروه های افراطی و تروریستی به سازمان های استخباراتی کشورهای بیگانه از خود اختیار ندارند و برای حفظ منافع دیگر کشورها می جنگند و قربانی این جنگ مردم بی دفاع افغانستان اند.

مصیبت بزرگ دیگر مردم افغانستان این است که در طول سال های جنگ گروه های جنایتکار مافیایی هم در درون دولت و هم در صفوف مخالفان دولت به وجود آمده است که از خون مردم افغانستان تغذیه می‌ نمایند و از ادامه جنگ ثروت کلان را بدست می آورند بنابراین دیده می شود که مردم افغانستان بشمول مردم هلمند قربانی ناخواسته این جنگ تحمیلی است.

اگر مردم افغانستان در هر گوشه و کنار مانند مردم هلمند به پا خیزند و از میان خود یک شخص پاک و مورد قبول را که سابقه جرم و جنایت را نداشته باشد و به حکومت و گروه های مخالف حکومت وابسته نباشد به رهبری محلی خود برگزینند و از همین طریق اگر در ابتدا امنیت خود و محل خود را تامین نمایند و آهسته آهسته این موضوع را به مقیاس بزرگتر تعقیب نمایند تا اگر بتوانند یک راه حل واقعا مردمی و محلی را برای تامین امنیت مردم افغانستان جستجو نمایند.

خلاصه اینکه حرکت اعتراضی مردم هلمند حرکت اکثریت مردم افغانستان است که از هر نظر قابل پشتیبانی است.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
هلمند
اعتراض
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی و اتمر طالبان ولایات بغلان و کندز را حمایت میکنند تا روزی برای پشتبانی از حکومت کثیف شان از آنهااستفاده کنند و علیه طالبان ولایات جنوب که در کل همه تروریست هستند به جدید برخورد میکنند. در کل تروریستان همه عامل بدبختی این کشور هستند اما حکومت باید علیه تمام تروریستان یکسان بروخود کند نه قومی و سمتی . تروریستان ولایات بغلان و کندز ۲ هزار نفر نیستند اما حکومت هرگز علیه آنها اقدانم نمکیند حالا در بین مردم هلمند قرار گرفته اند و اشرف غنی اتنقام مسایل قومی خودرا از مردم میگیرد.

>>>   چه صدای راستین مردم افغانستان است؟
در غزنی یک پشتون توسط هزاره ها کشته شد،پشتون ها شاهراه کابل قندهار را بستند.هیات غرض تحقیق رفت و برایشان گفت که شما شاهراه را باز کنید،ما قصد شما را خواهیم گرفت.
آنها شاهراه را باز کردند و دولت نیز در مراسم نوروز توسط عملیات انتحاری در کارته سخی ،ده ها هزاره را به خاک و خون کشید.
هزاره ها نیز با حمله انتحاری ده ها هلمندی را به خاک و خون کشیدند.
حالا دولت دیده است که زورش توسط عملیات انتحاری به هزاره ها نمیرسد،راه دیگر یعنی مظاهرات بخاطر صلح در هلمند را براه انداخته است.آنهم تنها در هلمند و در منطقه پشتوت نشین.باقی مناطق را بلا ده پس اش که کسی در حملات انتحاری میمیرد و یا زنده میماند.

>>>   اگر هر هلمندی فرزند خودش را که در صفوف طالبان میجنگد به خانه فرا بخواند دیگر نیرویی برای طالب باقی نمیماند.

>>>   مردم افغانستان در طول سالهای متمادی یعنی در چهار دهه جنگ های گوناگون قربانی های زیادی را متحمل شدند. متاصافه بعضی از فغان های قسم خورده ما یا از روی جهل ،نادانی ، ویا هم توطه های ویا هم گرفتن پول مردم عزیز و شرین خویش را قربان اغراض شخصی خویش نمایند و بعضی هم بخاطر جاه جلال و در دست گرفتن قدرت بقاء خود را می ببینند. ولی هرگز فکر نمیکنند که روزی مرگ بسوی شان فرا خواهد رسید. که در روز محشر در نزد پروردیگار خویش در برابر هر نوع ظلم، وحشت،دشت، و این همه نابسامانی ها زره زره پاسخ گوی خواهند بود . بیاید دیگر رسالت ایمانی و جدانی خود را در برابر صلج واقعی بگونه صادقانه در برابر این مردم رنجدیده انجام دهیم ودر صورتیکه از واقعت ها چیزی را میفهمیم برای مردم خویش بطور واضع و شفاف ابلاغ نمایم تاهموطنان عزیز ما قربانی سیاست های نادرست رهبران نگردد. به امید یک افغانستان آزاد ، آباد، عاری از جنگ، خشونت ، مرفه ، و دارای یک قدرت اقتصادی و قدرت نظامی مستقل باشیم و از متکی بودن به کشور های بیگانه رهایی یابیم

>>>   صدای مردم کابل هرات وبقیه شهرها راکی مردم هلمند شنید وتمام طالبان ازهلمندو مردم هلمند هستن جان بقیه برایشان ارزش ندارد وازجهل وتعصب خود استفاده کردن وحالا متوجه شدن بقیه اقوام هم اگربخواهن میتوانن وحشی باشن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است