هیچ چیزی از انتخابات مشخص نیست
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۱    ۱۳۹۷/۱/۱۳ کد خبر: 149242 منبع: پرینت

بیش از سه سال از عمر حکومت وحدت ملی گذشت و چیزی به پایان آن باقی نمانده است. اما انتخابات پارلمانی هنوز برگزار نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، در برنامه «نگرش» معتقد است، امسال هم انتخابات برگزار نمی شود و افزود: ما در واقع برای امسال هیچ امیدواری به برگزاری انتخابات نداریم چرا که هنوز حتی حوزه های انتخاباتی هم مشخص نشده است. هنوز نمی دانیم حوزه های انتخاباتی چی است؟ آیا ولایت است، ولسوالی است، یا قسمت های کوچکی است که ولایت به آن تقسیم می شود. هیچ چیز مشخص نیست.

وی افزود: طرح کمیسیون که چهار پنج ماه می شود برای حکومت روان شده است هنوز حتی یک بحث ابتدایی روی آن صورت نگرفته است که حداقل بگویند که این طرح را قبول دارند یا قبول ندارند. بحث تکنولوژی هم که از آن یاد کرده بودند، بحثی بود که نه در آن ماشین های رای دهی مشخص است. نه ثبت نام رای دهندگان مشخص است. همچنین کمیسیون هم پیوسته شکایت دارد که بودجه اش نامشخص است. اینهمه در جای خود مکث را دارد. همچنین طوری که می بینیم امنیت هم نیست. بنابراین خبری از برگزاری انتخابات وجود ندارد.در حالیکه انتخابات یک مبدا و منشا برای ثبات سیاسی در کشور است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   اگر نشود بهتر خواهد بود این هم یک نام بدی است چرا که میدانند کسی به این اتخابات رای نخواهند داد جز بدنامی سودی دیگری نخوا هند داشت
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است