حمیدزی: استانکزی را برکنار می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۱۴ کد خبر: 149246 منبع: پرینت

استانکزی بر اساس روابط رییس امنیت ملی مانده است و باید استیضاح و برکنار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شماری از نمایندگان در واکنش به غیبت معصوم استانکزی رییس امنیت ملی در نشست استجوابیه مقام های امنیتی (روز چهارشنبه 8 حمل 97) با جمع آوری امضا خواهان استیضاح وی شدند.

لالی حمیدزی نمایند‌ی قندهار در نشست روز دوشنبه 13 حمل 97 این مجلس در واکنش به غیبت وی در نشست استجوابیه گفت: رییس عمومی امنیت ملی در کارهایش بصورت مطلق ناکام بوده است و بالای 80 درصد در کارهای سیاسی دخیل است.

بگفته حمید زی، اگر طالبان و داعش در ماموریت‌هایشان موفق شده‌اند، مسوولیت آن به استانکزی که بعنوان رییس عمومی امنیت ملی وظیفه اصلی‌اش را زیر پا کرده و مشغول فعالیت‌های سیاسی است، برمی‌گردد.

وی نمایندگان مخالف استیضاح را به چاپلوسی متهم کرده و گفته است که حمایت از جاسوس و خاین خود به معنای خیانت و جاسوسی است.

گفتنی است که برخی از نمایندگان مخالف استیضاح استانکزی هستند و تاکید دارند وی باید برای نشست استجوابیه به مجلس خوانده شود نه استیضاح.

قابل یادآوری است که بدنبال حوادث خونین در امن ترین نقاط پایتخت افزون بر برخی نمایندگان، شماری از مردم و جریان های مدنی نیز خواهان برکناری رهبران نهادهای امنیتی شدند اما با وجود تکرار فجایع امنیتی، این مقام ها تا هنوز در سمت خود باقی مانده اند.

بحث بی کفایتی مقام های ارشد امنیتی همچون استانکزی و نیز حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در حالی بار دیگر اوج گرفته است که چندی پیش آسوشیتدپرس در گزارشی از ارتباطات روزانه و هفتگی این دو تن با طالبان پرده برداشت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   حمیدزی خود یک جاسوس زانی و قاچاقبر است و حمیدزی خود باید جوابګوی دزدی لواطت وجاسوسی خود باشد. نه ریس امنیت ملی افغانستان

>>>   از شما قاچاقبران هیچ شکی نیست ،چون شما بجز منافع شخصی چیزی دیگری به نظرندارید ، صدبار استیضاح کنید رئیس جمهور با فرمانی سرپرست میسازد
استانکزی آدم خوب صادق وطن دوست است اما مشکل اینست که ریاست امنیت ملی قبلا توسط صالح به کمپنی خصوصی پنشیر وردک تبدیل شده اکنون مربوط بخش خصوصی است بهمین سبب از روسای مروزی گرفته تا روسای ذون هایش همه از یک ودو ولایت هستند ملی نیست
ر

>>>   زور تان در کمر تان
استانکزی

>>>   بزرګترین خاین به ملت خود لالی (نانی) حمیدزی هست

>>>   استنکزی هم معیوب است و هم کهنسال وناتوان .در امنیت ملی باید یک
شخص سالم ،بیدار و جدی و جوان که انرجی کار داشته باشد تعیین گردد
سبحانی چاردهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است