اسحاق گیلانی به دادستانی کل خوانده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۱    ۱۳۹۷/۱/۱۴ کد خبر: 149259 منبع: پرینت

سید اسحاق گیلانی رهبر محاذ ملی به دادستانی کل خوانده شد.

دادستانی کل اعلام کرده است که پرونده ای برای بررسی اظهارات رهبر محاذ ملی با حکم ریاست جمهوری تشکیل شده است و اداره مبارزه با جرایم امنیت داخلی این پرونده را بررسی می‌کند.

گیلانی اخیرا در نشستی در پاکستان گفت که هند از افغانستان در مقابل پاکستان استفاده می کند.

رهبر محاذ ملی پیشتر نیز در یک سخنرانی گفته بود که فرماندهان کلیدی طالبان نه در پاکستان که در داخل افغانستان حضور دارند که این سخنان وی واکنش تند سیاسیون و نمایندگان را در پی داشت و وی مهره پاکستان و طالبان در کشور خوانده شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محاذ ملی
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   بجای سارنوالی باید اورا توسط موتر از تورخم بره به آنطرف پاکستانی ها تسلیم میدادند چون پاکستان خانه اولش هست

>>>   بايد محاكمه و به أشد مجازات گرفتار شود. دشمني ازين واضحتر نميشود.

>>>   نه تنها که باید اسحاق گیلانی طرفدار پاکستان و ارتباط با پاکستان دارد برادر خاین انهم حامد گیلانی عکس پرست جنرال پرویز مشرف ریس ارتش و ریس جمهور سابق پاکستان که به دیوار خانه اش عکس ان بی شرف دشمن خاک و کشور مارا بدیوار خانه اش نصب کرده نیز با پاکستانی ها در ارتباط و همکاری و جاسوسی است ودر گرد همایی هایش به اصطلاح با مریدان اش که اکثریت جاسوسان پاکستان اند به نفع پاکستان و بر ضد افغانستان تبلغات نادرست میکند این دو برادر جاسوسی و همکاری با ای اس ای پاکستان را از پدر به ارث برده اند و بنام پیر و پیر خواندگی خیانت و جنایترا به کشور ما و مردم ما و بنفع پاکستان علنی انجام داده اند باید که جلو این خاینین ملی گرفته شود و بجزای اعمال شان رسانده شوند .

>>>   عجيب وقتى شده هركى واقعيت را كفت مهر طالب ، داعشى وطرفدار باكستان در بيشانى أش مى زنند . بس هندو هاى دال خور كه خود شان دال ندارند كه دال بازى كنند ومليون ها مردم أن أزكشنكى وبى سر بنايى در سرك مى خوابند بدون مقصد به افغانستان كمك مى نمايند ؟ مرا نه از هندو ونه از باكستاني خوشم مى ايد .

>>>   هیچ اوغان نیست که در قدرت صهیم باشد و جاسوس کدام کشور خارجی نباشد اکثر اینها جاسوس و غلام کشورهای خارجی بخصوص پاکستان هستند.

>>>   در جمله رهبران جهادی یگانه انسانی که رک و راست سخن گفته و پرده پوشی نکرده است . این واقعیت است که سیاست مداران افغانستان خود پاکستان را بیشتر تحریک میکنند . اینها اول دست نشانده و نوکر های استعمار اند و صلاحیتی ندارند و به فکر تحقق برنامه های غرب در منطقه اند و با این وجود حقانیت مبارزه طالبان را برای استقلال کشور و رهائی از استعمار در امر بیرون کشیدن متجاوزین بر حق ساخته اند . و ثانی نتوانسه اند مناسبات خارجی خود را میان همسایه گان و قدرت های جهانی بطور بیطرفانه حفظ کنند . افغانستان حالا برای تحقق اهداف امریکا انگلیس و هند می جنگد اینها پول میدهند و مردم ما از دو طرف کشته میشوند و حکومت هم اعلان پیروزی میکند و این چطور صلح است که یکبار هم به خروج نیرو های خارجی اشاره نمیشود . و برخلاف هر روزه اضافه تر میشوند .

>>>   این خاندان گیلانی از صد سال قبل دست پرورده ای انگلیس بوده است و در براندازی دولت امانی دست بالا داشته اند.
همه جاسوسان انگلیس اند.

>>>   اگر اسحاق گیلانی حقیقت پرور است ، پس چرا از مداخلات پاکستان در امور افغانستان طی چهل سال اخیر سخن نمیزند. پاکستان در سال ۱۹۷۳ با هدایت ذوالفقار علی بوتو کمپ های تریننگ برای تهدید افغانستان در نزدیکی سرحدات دو کشور ایجاد کرده بود و با رفتن گلبدین و عده ای از اعضای اخوان المسلمین به پاکستان بعد از تلاش های ناکام آنها برای بی ثبات ساختن رژیم محمد داود این کمپ ها اهمیت زیاد پیدا کرد و با بوجود آمدن رژیم جدید تجاوزات از سرحدات جنوبی افغانستان از خاک پاکستان عملا آغاز گردید تا اینکه در سال ۱۹۸۰ جنگ تمام عیار علیه افغانستان توسط اشرار از خاک پاکستان آغاز گردید ، اتهامات گیلانی بی بنیاد است و در رابطه به طالبان باید گفت که آنها هیچ نوع بنیاد حقوقی ندارند، زیرا آنها خواهان یک افغانستان با نفوس بیسواد ، دور از فرهنگ و تمدن جهان هستند و اگر نویسنده میخواهد که فامیلش در چنین شرایط زندگی کند بهتر است تا با طالبان همدست شوند ، طالبان با دست خالی نمیجنگند آنها با کشور های خارجی در تماس اند و جلو شان در دست استخبارات پاکستان است . پاکستان در تشدید وخامت اوضاع در افغانستان ، کشمیر مسوول است و در ادامه ای این جنگ بقای خود را میبیند که البته غلط است ، جمهوری هند به افغانستان همواره کمک های اقتصادی کرده وخواهد کرد و اینکه این کشور از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کند ، این صرف یک اتهام خواهد بود زیرا پاکستان تا کنون نتوانسته اسناد دقیق ارائه کند . بیاد باید داشت که حالا و منبعد ، هم پاکستان به آسانی دست از سر افغانستان بر نخواهد داشت و از تمام نیروی اش برای تجزیه ای افغانستان
استفاده خواهد کرد.
تبریز پروانی

>>>   بسیارخوب کارشده که این جاسوس ودوکانداردوکان بنام اسلام محاکمه شود

>>>   اګر اسحاق ګیلانی جاسوس باکستان باشد که نیست هیچ قدرت توان دستګیری انرا نه دارد در حکومت فعلی عبدالله نور ربانی مسعود محقق زاخیل وال کرزی خلیلی سیاف همه وهمه دال خوران پاکستان اند
بی خبر

>>>   این بی ...اولاد سکه انګلیس است !ګویند روزی پدرش در لندن در باغ مجلفل خود به برادر زاده اش ګفت! این درخت باغ من از تمام افغانستان بهتر است! این بی ....را به به چمن حضور ی بیاورید تا ملت با کندن ګوشتش با ناخونها جزایش را بدهد! این....

>>>   کسانی که گفته های دروغین خاینین جاسوسان پاکستان طالبان ترورست را مبنی بر خروج قوای ناتو در راس امریکا را تاید و سر میکشند اینها از جمله هوا خواهان ترورستان طالبان و وابست به پاکستان و دشمن مردم افغانستان وخاک ما هستند بدلیل اینکه جنگ نظامیان پاکستان پس از امدن قوای ناتو که بدخواست مردم افغانستان و فیصلهملل متحد که برای جلو گیری از تجاوزات پاکستان در خاک ما صورت گرفته و امروز بهانه جنگ ملیشای پاکستان بنام طالبان است از زمان حکومت مجاهدین این جنگ اغاز شده که پاکستان با با ملیشای پاکستانی و کرنیل ها و جرنیل های شان اشکارااز سرحد اسپین بولدکوارد خاک ما باپیشرفته ترین سلاح های شان وارد خاک ما شدند و قسمت بزرگ خاک ما را اشغال و امارت اسلامی خودساخته شانرا بزیر نام از طالب مستقر کرده بودند که با امدن قوای ناتو در راس امریکاپاکستانی ها با اله دست انها بنام ترورستان طالبان در هم کوبیده شدند و کشور ما از اشغال پاکستان و جاسوسان ان پاک کاری گردید و جنگ امروز دوام جنگ زمان حکومت مجاهدین است نه چیزی دیگری که طالبان اله دست پاکستان بخود بهانه تراشیده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است