اراده جدی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۱    ۱۳۹۷/۱/۱۴ کد خبر: 149281 منبع: پرینت

در طول شانزده سالی هم که از نظام جدید می گذرد هیچ سیستم دقیقی برای برگزاری انتخابات ایجاد نشده است. هنوز ما کسانی را که واقعا بتوانند انتخابات شفافی را برگزار کنند در سیستم نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نصرالله علم، رییس موسسه گفتمان ملی افغانستان در برنامه «مثبت و منفی» در مورد اوضاع انتخاباتی گفت: حتی اگر انتخابات برگزار هم شود انتخابات سالمی نخواهد بود. اراده قوی سیاسی برای انتخابات، نه در ارگ و نه در سپیدار و نه در الیت های سیاسی ما برای برگزاری انتخابات وجود ندارد. بنابراین می بینیم که در کمیسیون انتخابات چنین نگاه عمیقی به برگزاری انتخابات نیست.

وی افزود: در طول شانزده سالی هم که از نظام جدید می گذرد هیچ سیستم دقیقی برای برگزاری انتخابات ایجاد نشده است. هنوز ما کسانی را که واقعا بتوانند انتخابات شفافی را برگزار کنند در سیستم نداریم. بنابراین ما نه افرادی را که بتوانند انتخابات را برگزار کنند داریم و نه اراده سیاسی برای برگزاری آن و نه سیستمی که بتواند به برگزاری آن کمک کند. چرا که برگزاری انتخابات برای بسیاری از نخبگان سیاسی ما ممکن است که مشکل ایجاد کند و آنهارا از قدرت دور کند.

علم، گفت: بنابراین ضرر این اوضاع را مردم افغانستان پرداخت می کنند. با چهره هایی که ما می بینیم که در کمیسیون انتخابات هستند، به ارگ یا سپیدار نزدیک هستند و اجازه ورود دیگر احزاب و جریانات را به قدرت نمی دهند چراکه اینها وابسته هستند و حتما برای ارگ و سپیدار لابی خواهند کرد. پس اگر انتخاباتی هم برگزار شود با توجه به این ظن و اتهامی که بر اینها وارد است انتخابات سالم برگزار نخواهد شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
ارگ سپیدار
نظرات بینندگان:

>>>   گروه های غیر پشتون باید بدانند که درین کشور و درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ اگر دوشمنی های گذشته را کنار مانده متحد نشوند واه بجان شان۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است