فروش فناوری یک موشک پیشرفته چینی به پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۱۵ کد خبر: 149338 منبع: پرینت

چین فناوری مربوط به یک موشک پیشرفته موسوم به «ام آی آر وی» که به کمک آن می‌توان موشک‌ را به چند نوع سلاح و سیستم پیشرفته مجهز کرد به پاکستان فروخت.

به گزارش فارس، چین فناوری مربوط به یک موشک پیشرفته موسوم به «ام آی آر وی» که به کمک آن می‌توان موشک‌ را به چند نوع سلاح و سیستم پیشرفته مجهز کرد به پاکستان فروخت.

با کمک تکنولوژی موشکی چین، موشک‌های ساخت پاکستان قادر به منهدم کردن چند هدف به طور همزمان و نابودی سیستم‌های دفاعی دشمن خواهند بود.

چین با اعلام خبر فروش تکنولوژی موشکی ام آی آر وای به پاکستان از رضایت کامل ارتش این کشور نسبت به عملکرد این سیستم خبر داد.

اولین موشک مجهز به سیستم پیشرفته موشکی چین موسوم به ام آی آر وای سال گذشته در موشک ابابیل ساخت ارتش پاکستان با موفقیت آزمایش شد.

موشک بالستیک «ابابیل» بردی برابر با 2200 کیلومتر دارد و می تواند همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد.
در زمینه موشک های بالستیک گه ارتش پاکستان در اختیار دارد و قابلیت مجهز شدن به تکنولوژی چین را دارند می‌توان علاوه بر موشک بالستیک «شاهین» به موشک پیشرفته «نصر» اشاره کرد.

پاکستان انواع موشک کروز « بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می شوند و اخیرا پیشرفته ترین مدل موشک کروز تحت عنوان موشک کروز «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است