مهاجران افغانستانی در اندونیزیا مظاهره کردند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۲    ۱۳۹۷/۱/۱۵ کد خبر: 149343 منبع: پرینت

مهاجران افغانستانی که از چندین سال در توقیف خانه های اندونیزیا به سر می برند، از دو ماه به این سو دست به اعتراض زده اند.

به گزارش صدای آمریکا، با وجودی که کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان برای مهاجرین افغانستانی پناهندگی اعطا کرده است، افغانستانی های مهاجر مقیم اندونیزیا هنوز در توقیف خانه های آن کشور به صورت پراگنده بسر می برند.

امی پیتوناک، نویسنده ای که مسایل مهاجرین و پناهندگان را تحت پوشش قرار می دهد، به توقیف خانۀ بالکپاپان واقع در جزیرۀ بورنئو اندونیزیا رفته و با شماری از افغانستانی های مهاجر که در آن توقیف خانه بسر می برند، صحبت کرده است.

از اوسط ماه جنوری ۲۰۱۸ میلادی، افغانستانی هایی که در توقیف خانه های اندونیزیا بسر می برند، سه خواست مشخص داشته اند: آزاد شوند؛ به سرعت جابجا شوند و مقامات امور مهاجرت با آنان برخورد بهتر کند.

خانم امی پیتوناک طی مقاله ای نوشته است که حدود ۱۵۰ مهاجر بین ۱۴ تا ۶۰ سال که ۱۴۷ نفر آنان شهروندان افغانستانی، عمدتاً هزاره‌ها اند، در این اعتراض شرکت داردند.

مهاجرین و پناهجویان افغانستانی که در توقیف‌گاه های اندونیزیا به سر می برند،در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ میلادی نیزنیز اعتصاب غذایی کرده بودند.

احسان الله ساحل، سخنگوی غیر رسمی این افغانستانی ها که صفحۀ توییتر آنان را مدیریت می کند و از دسامبر ۲۰۱۴ تا حال در توقیف خانۀ بالکپاپان بسر می برد، به رسانه ها گفته اسد که پس از سه سال کار به صفت ترجمان با نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، اکنون در افغانستان مواجه با تهدید بوده و مجبور به ترک کشورش شده است.

آقای ساحل گفته است که توقیف خانۀ بالکپاپان بیش از حد پر ازدحام است و وضیعت آن توقیف خانه را "بی نهایت بد" توصیف کرده است. ساحل گفته است که بسیاری از افغانستانی هایی که در توقیف خانۀ بالکپاپان به سر می برند از افسردگی، بی خوابی و اختلالات عصبی، رنج می برند.

مقامات کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، به صورت رسمی در مورد اعتراض این افغانستانی ها چیزی بیان نکرده اند. اما آنان به افغانستانی های معترض در توقیف خانه ها گفته اند که اگر به اعتراضات شان ادامه دهند، آنان در کشور سومی مسکن گزین نخواهند شد.

تا دسامبر ۲۰۱۶، اندونیزیا میزبان ۱۴۴۰۵ مهاجر و پناهجو بوده است که شامل ۷۱۵۴ شهروند افغانستانی می شود. گرچه آمار دقیق وجود ندارد، به نظر می رسد اکثر پناهجویانی که در اندونیزیا بسر می برند، از قوم هزاره باشند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
اندونیزیا
نظرات بینندگان:

>>>   خدا زده بوديتان، گپ چند قاچاقبر و هم چند هزاره ديگر در آستراليا فريب تان داده، آخر به جهنم اندونيزيا افتاديد، بخدا منحيث يك وطندار دوست تان هنوذ هم وقت است، تصميم درست أخذ نمائيد، از طريق اي او ام و ملل متحد دوباره به وطن عودت نمائيد، بنفع آينده فاميل تان است، شرائط كشور هاي مهاجر پذير بشمول آستراليا در قبال مهاجرين مسلمان تغير كرده ، و أصلاً ميخواهند تا هيچ مسلماني مهاجر پذيرفته نشود، و از طرف ديگر هجرت به محيط مخالف فرهنگ و عقيده خودكشي دراز مدت است، چون پايانش خسران دين و دنيا و آخرت است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است