پارلمان افغانستان خانه طالبان است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۷/۱/۱۶ کد خبر: 149390 منبع: پرینت

تعداد زیادی از وکلای پشتون پارلمان در مخالفت به حمله هوایی بر مدرسه طالبان در قندوز چنان داد و فریاد کردند که گویا آنان نماینده طالبان اند نه مردم افغانستان.

یادم نمی آید که هیچکدامشان در محکومیت حملات طالبان بر تظاهرات‌ ها‌، مساجد و مردم ملکی اینقدر واکنش نشان داده باشند. یادم نمی‌ رود که زازی پس از حمله بر تظاهرات جنبش روشنایی در دهمزنگ نه تنها آن را محکوم نکرد بلکه تلویحا جوانان عدالتخواه را برای بستن مسیر تردد مردم کابل مستوجب کشتار دانست.

شهروندان کشوری که حکومتش برای سرکوب تظاهرات‌ های مدنی با تروریزم همدست شود و اعضای پارلمانش در محکومیت حمله بر مدرسه تروریست‌ پرور طالبان گلو پاره می‌ کند صد سال دیگر باید یخن همدیگر را بدرند و دست گدایی شان به سوی شرق و غرب دراز باشد.

شگفتا که کشتار زنجیره ای زن و کودک و پیر و جوان شهروندان عادی کشور در مساجد، زیارتگاه‌ ها، سرک‌ ها و... در دو سال گذشته اینقدر وکلای محترم را به خشم نیاورده است که کشته شدن سران و اعضای طالبان و کودکان شان در مدرسه طالبان در دشت ارچی قندوز!

اگر ملاک محکومیت کشتار افراد ملکی است چرا آنان در برابر کشته شدن زنان و کودکان در دهمزنگ، زیارت سخی، مسجد امام زمان، مسجد باقرالعلوم، میرزاولنگ و... سکوت کردند؟!
برخورد گزینشی با حوادث، محکومیت یک حادثه به دلیل تعلق نژادی و سکوت در برابر حوادث دیگر از سوی کسانی که خود را نماینده تمام مردم افغانستان می‌دانند باعث تشدید شکاف های اجتماعی و عصبیت‌ های قومی می‌ شود که جز بربادی کشور و تباهی ملت حاصلی نخواهد داشت.

محمد امین جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جوادی
پارلمان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   دوست ودشمن معلوم نیست کی دوست است کی پاکستانی ؟عضو پارلمان است اما پاکستانی است !

>>>   این نماینده ها رابایدبه اتیش کشید نماینده های طالبان هست اینقدملا تحویل جامعه دادیدنتیجه اش چه شدجز عقب ماندگی واوارگی وبدبختی به جای ملا دکترومهندس تحویل جامعه بدهید ملاهای ....چه دست اوردی داشتن برای ما وتمام دست اورد انها برای پاکستان وعربستان هست وبدبختیش برای مردم ما

>>>   مه میگم چشمشانه صدقه که از طالب و طالب بچه های قوم شان همینطوری دفاع میکنند و برای کشته شدن طالب ها و چلی های امروز (طالبان فردا) در منطقه دشت ارچی که در حقیقت منطقه بود و باش علنی دشمنان وطن است این همه سر و صدا میکنند بر عکس .....به رهبران تاجک و هزاره که در مقابل کشتار هزاره ها و تاجک ها که در مراسم مختلف توسط چلی های دیروز و طالبان امروز صورت گرفته و میگیرد اعتراض و غالمغال که نمیکنند هیج حتی چاپلوسی قاتلان مردم خود را هم میکنند مثل چاپلوسی اخیر کریم خلیلی به طالبان در جلسه قندهار که نزدیک بود ناموس خود را برای طالبان پیشکش کند تا قاتلین قومایش بیایند و در دولت شریک شوند تا سهم نداشته هزاره ها در دولت را نیز از نزد شان بگیرند......

>>>   خوب فدرالیسم رااعلان و برقرار کنند تا طالبان پشتون در مناطق خودشان بروند و دیگر ملیت ها را بگذارند تا در صلح کامل مناطق شان را آباد کنند.
باداران رذیل سعودی و وهابی طالبان خواهان صلح برای اسراییل مگر جنگ و جنایت برای یمن، سوریه و عراق اند. خوب این حلقه گمشده هم برای خودشان صلح و آرامی می خواهند تا با دست باز دیگر ملیت ها (مخصوصا ملیت هزاره) را به خاک و خون بکشانند.
آزاده

>>>   نامی را که که ملالی جویا بر پارلمان گذاشته بامسمی ترین نام است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است