شورای صلح نمی تواند فرصت مذاکره را فراهم کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۱۶ کد خبر: 149404 منبع: پرینت

بدبختانه امروز شاهد جنگ نیابتی قدرت های بزرگ در داخل قلمرو افغانستان هستیم که قربانی خود را از مردم افغانستان می گیرد اما برنامه ریزهای جنگ، مردم افغانستان نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدنعیم نظری رییس شبکه جامعه جهانی و حقوق بشر در برنامه «بازنگاه» شورای صلح را بخشی از معضل افغانستان برای صلح می داند نه مرجعی که بتواند کشور را به صلح برساند و افزود: ما بدبختانه امروز شاهد جنگ نیابتی قدرت های بزرگ در داخل قلمرو افغانستان هستیم که قربانی خود را از مردم افغانستان می گیرد اما برنامه ریزهای جنگ، مردم افغانستان نیستند. برنامه ریزهای جنگ افراد دیگر هستند. فقط جنگجویان، افغان ها هستند.

وی افزود: در چنین وضعیتی طبعا شورای صلح به عنوان یک بخشی از دولت افغانستان مطرح است که از طرف دولت افغانستان تمویل می شود و تعدادی از افراد که در سطوح بلند رهبری شورای صلح قرار دارند به عنوان کارگزاران دولت افغانستان مطرح هستند، به این معنا که اینها به عنوان بخشی از معضله مطرح هستند نه به عنوان افراد ثالث بالخیر یا به عنوان میانجی هایی که به عنوان دولت با گروه هایی که در تقابل با دولت قرار دارند بتوانند فرصت های مذاکره و گفتگو را فراهم بسازند و آرام آرام افغانستان را حداقل در سطح ملی به یک اجماع برسانند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت افغانستان باید ازطریق سفارت از حکومت انگلستان بخواهد :چون بین امریکا ، انگلستان ، افغانستان موافقتنامه استرا تژیک امضا شده وحالا دوستان هم اند ودرمجموع از رئیس جمهور تا یک مامور عادی ازجمله همکاران دوستان امریکا وانگلیس می باشند بنا فعلا وقت آنست تا آن عده افرادی که زیر نام پیر ، سید ، مُرشد ، آخوند، مُلا ، بحیث جاسوس درین ملک جابجا کرده بود آنان را دوباره به کشورهای اصلی شان برگرداند مثلا خانواده پیر گیلانی را از هرجائی که اورده دوباره بهمانجا برگرداند چون حالا که ما دوستانیم به این جیره خورا ن مزدور اجیر وجاسوس چی ضرورت ؟ حالا انگریزها میتوانند اینان رابه یک کشور دیگر استخدام وازانها استفاده کنندواگر انتقال هم نکنند دیگر اینان افشا ورسوا شده اند ومنبعد کاربردی نداشته وازان ها استفاده شده نمیتواند چون مردم اینان را شناخته اند
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است