طالبان بازهم از اشرف غنی در انتخابات حمایت می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۱    ۱۳۹۷/۱/۱۶ کد خبر: 149410 منبع: پرینت

داکتر رنگین دادفر اسپنتا مشاور عالی امنیت ملی دولت پیشین در رابطه با تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری می گوید که مخالفان مسلح به نفع اشرف غنی تبلیغات کرده بودند.

وی در کتاب "روایتی از درون" می نویسد: طالبان به دستور پاكستان از دكتور غنى در انتخابات رياست جمهورى سال ١٣٩٣ خورشيدى حمايت كردند و در جاهايى كه ممكن بود وى به آراى بيشتر دست يابد، كليه ى تهديدها و عمليات خود را طور آشكارا متوقف ساختند. ملايان طالبان نيز علنى به سود وى به تبليغ پرداختند.

رنگين دادفر سپنتا، سياست افغنستان؛ روايتى از درون، ص٦٨٣
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   ان شاالله که نابودی طالب وداعش فرارسیده اگرمانند دشت ارچی قندوز چند محل اصلی دیگر این تروریستان راازهوا وزمین باسلاحهای مرگباربکوبد دیگر داعش و طالبی وجودنخواهدداشت این طایفه نجسها مسلمان نیستن سوته مسلمان هستند شاید هم ازنسل یهودباشند

>>>   تمام پيروان خط أمريكا بشمول طالب ، حكمتيار و حتي دوستم هم از غني بي عقل طرفداري خواهند كرد.

>>>   ان شاالله که نابودی طالب وداعش فرارسیده اگرمانند دشت ارچی قندوز چند محل اصلی دیگر این تروریستان راازهوا وزمین باسلاحهای مرگباربکوبد دیگر داعش و طالبی وجودنخواهدداشت این طایفه نجسها مسلمان نیستن سوته مسلمان هستند شاید هم ازنسل یهودباشند

>>>   هدف طالب و تمام پشتونها قوم پرستی و فاشیزم است نه آبادی و پیش رفت کشور اگر پشتونها مانند دیگر اقوام میبودند و قوم پرستی نمیکردند در این ۲۶۰ سال که اینها توسط کمک خارجی ها در اریکه قدرت تکیه زده اند حد اقل برای مردم واقوام خود چیزی میکردند پشتونها هرچند در پایه گذاری هیچ حکومت نقش بیشتر از متجاوزین را نداشتند و رای رای تمام شان به یک اوغان است و بعد از انتخابات همه پا به فرار میگذارند مانند تمام دوستانم که در دوران انتخابات برای اشرف غنی گلو پاره میکردند همرای با فامیل های فرار کرده اند هنوز هم در غربت از همین حکومت دست نشانده که باعث فرارشان شده است بخاطراوغانیت دفاع میکنند در اصل این حکومت هیچ ارزش و هیچ حثیثت برای مردم کسپ نکرده است

>>>   باید همه پیلوت های طیارات جنگی ازاقوام غیرپشتون باشدکه تاریشه این .... هارا نابودکنند القاعده از قوم پشتون بود وبخاطرهمین نجسها امریکا به کشورما امده اند و معدنهای قیمتی کشورمارا میدزدند القاعده که نابودشد حالا بخاطر طالب وداعش امریکایها کشورما را رها نمیکند که باید این نجسها نابودشود همیشه زمینه سازهمه اشغالگران همین طایفه یهودی بوده تاحالا چندتا نیروی خارجی رااین بی دینها توسط انتحاری کشته اند کسی بیاد دارد هیچ یک سربازخارجی راهم نتوانسته اند که بکشند بجز مردم بیگناه را درمساجدشهیدکرده اند درمسیر راه ها گروگان گرفته اند و سربریده اندپس خورد وبزرگشان نابودشود.

>>>   ملا اخترمحمد منصور که در طول یک سال 13 بار به امارات متحده عربی سفر کرده بود، در آخرین سفرش، پس از اقامت چند روزه در شهر دبی، به ایران و سپس رهسپار پاکستان می‌شود، جایی که در حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکا کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن‌ پست در تازه‌ترین شماره خود، جزییات تازه‌ای از فعالیت‌ها و سفرهای ملا اخترمحمد منصور، رهبر پیشین طالبان، از جمله سفر او به هدف خریداری و جمع‌آوری کمک‌های مالی به امارات متحده عرب و هم‌چنین چگونگی کشته شدن او را با وجود برپایی گفت‌وگوهای پنهانی صلح با امریکا و افغانستان در قطر افشا کرده است.

رهبر پیشین طالبان در بهار سال 2016 به هدف خریداری و جمع آوری کمک‌های مالی به طالبان، به امارت متحدۀ عرب سفر کرده بود. این سفر درست پس از آن صورت گرفته بود که مذاکرات سری میان رهبران طالبان، حکومت افغانستان و امریکا در حال وقوع بود و ملا منصور به طالبان دستور شرکت در این مذاکرات پنهانی را داده بود. امریکایی‌ها فرصت اندکی داشتند تا او را در امارات دستگیر کنند، اما چنین اقدامی با خطرات احتمالی سیاسی و دیپلوماتیک توأم بود.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از استیف کول، نویسندۀ امریکایی نوشته است، پس از آنکه حامد کرزی رهبری ادارۀ موقت افغانستان را در آخر 2001 بر عهده گرفت، اجازۀ مذاکره با رهبران طالبان را صادر کرد، اما دونالد رامسفلد، وزیر دفاع وقت امریکا، چنین گفتگوها را "غیرقابل قبول" دانست و حتی برخی از رهبران طالبان که خواستند تسلیم شوند، به نوشتۀ واشنگتن پست، به زندان گوانتانامو در کوبا منتقل و محبوس شدند.

هفت ماه پس از آن‌که ملا منصور به حیث رهبر طالبان انتخاب شد، تلاش‌ها برای مذاکره با طالبان از سر گرفته شد. به نوشتۀ واشنگتن پست، بر خلاف ملا عمر، بنیانگذار گروه طالبان، ملا منصور، اهل معامله بود.

واشنگتن پست بدون ذکر نام از قول یک مقام امریکایی دخیل در قضایای افغانستان نوشته است که ملا منصور در فبروری 2016 میلادی، آغاز مذاکرات صلح را پذیرفت، اما همه طرف‌ها تعهد کرده بودند که هرگاه مذاکره برای عموم مردم افشا شود، همه آن‌را تکذیب خواهند کرد.
به نوشتۀ این روزنامه، مقام‌های امریکایی در مورد طالبان دیدگاه‌های متفاوت داشتند، برخی به این باور بودند که چندین سال جنگ با نظامیان امریکایی، طالبان را "سرسخت تر، زشت‌تر و هشیارتر" ساخته و برخی دیگر باورمند بودند که دیگر رهبران طالبان معتدل‌تر شده‌اند. شماری از این مقام‌ها حتی گفته‌اند که برخی از مقامات طالبان در جریان مذاکرات تأیید کردند که در زمان اقتدار آن گروه، مرتکب اشتباهات شدند؛ مثل ممنوعیت دختران از مکتب.
به نوشتۀ واشنگتن پست، مقامات امریکایی از سفرهای معمول ملا منصور و برخی دیگر از رهبران ارشد طالبان به دبی آگاه بودند.
ح ع

>>>   خشت اول چون نهد معمارکج تاثریا میرود دیوار کج
از زمانی که افغانستان مستقل شد شاهان بنای حکومت خود را بنا برانحصار طلبی گذاشتند وسیاست حذف بقیه اقوام پیش گرفتن همان طور که رئیس جمهور محترم با شعار حذف سیاست حذف در انتخابات شرکت کرد امیدوارم رئیس جمهور و باقی دولت مردان به این نتیجه برسن که مانند بقیه کشورها همه شهروندان برابر هستن وسیاست برد برد همه اقوام به پیش بگیرن وشاهد روزی باشیم که همه ملت افغانستان باهم پیشرفت کرده باشن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است