از توان نظامي پاكستان آگاه شوید؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۵    ۱۳۹۷/۱/۱۶ کد خبر: 149416 منبع: پرینت

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان سيا و كتابخانه كنگره آمريكا و برآورد آنها در سال ‌2011، هم‌اكنون پاكستان از نظر توان نظامي در رده پانزدهم قدرت‌هاي نظامي جهان قرار دارد.

بر اساس اطلاعات عنوان شده از سوي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) و كنگره آمريكا، پاكستان كه جمعيت آن ‌187 ميليون و 342 هزار نفر است، هم‌اكنون داراي 617 هزار پرسنل فعال نظامي است و تعداد نيروهاي ذخيره فعال اين كشور 515 هزار نفر است.

نيروي زميني پاكستان داراي 2640 دستگاه تانك، 4620 دستگاه نفربر، 1086 عراده توپ كششي، 595 عراده توپ خودكششي، ‌200 سامانه پدافند موشكي، 3200 خمپاره‌ انداز، 3400 سامانه ضد تانك، 2500 سامانه پدافند هوايي و 11500 وسيله نقليه لجستيكي است.

نيروي هوايي پاكستان نيز داراي 1414 فروند جنگنده و هواپيما، 535 فروند هليكوپتر و 148 فرودگاه عملياتي است.

نيروي دريايي پاكستان نيز داراي يازده فروند كشتي، دو بندر، ‌5 زير دريايي، 15 قايق نظامي گشت زني، 11 ناوچه، يك ناوشكن و يك قايق‌ جنگي خشكي آبي است. نيروي دريايي پاكستان داراي ناو هواپيمابر نيست.

بودجه نظامي پاكستان در سال ‌2011، شش ميليارد و 410 دالر بوده است. كشور پاكستان داراي مساحت ‌796 هزار و ‌95 كيلومتر مربع، ‌1046 كيلومتر خط ساحلي و ‌6 هزار و ‌774 كيلومتر مرز مشترك است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
نظامی
نظرات بینندگان:

>>>   برادران پشت این همه سلاح ووسایط پاکستان نگردید . شاید همه چیز دارند و لی همت و غیرت ندارند . قرار اظهار سخنگوی پاکستان طیارات ناتو مدت 2 ساعت پوسته های شانرا بمبارد کرد ولی ازسنگ صدا برامد و ازهمه این نیرو هاصدا نبرامد و بعد اعلام کردند که مخابره ما خراب بود درحالیکه این غیر امکان است که یک کشور اتومی با این همه نیرو وقدرت انهم پوسته های سرحدی اش با سیستم مخابره عالی مجهز نباشد . فرض کنیم که مخابره خراب بود ایا هیچ تیلفون مبائیل نداشتن که تامین ارتباط کنند؟ بازهم فرض کنیم که مبائیل شان هم کار نداد ایا درنزدیک این پوسته ها مناطق قبائیلی نبود ایا انها مبائیل نداشتن که دراین مدت طولانی به مرکز خو د ارتباط بگیرند. همه دورغ است اینها قوم بی غیرت وبی ننگ است . اگرچه تا دندان هم مسلح باشد همت وغیرت جنگیدن ندارند . یگانه موفقیت شان در رذالت و منافقیت شان است وبس .... امیدوارم نشر کنید
فرهادکابلی

>>>   همه ی این دارو ندارش در برابر یک نعره ی تکبیر، هیچ در هیچ است!!!

>>>   اما افسوس با انکه یک کشور اسلامی است واز جانبی همسایه افغانستان است اما یک کشور بد قول فرصت طلب ظالم وغلام حلقه به گوش شیطان بزرگ انگلیس میباشد ودر حق ملت افغان ظلم وستم زیادی روا داشته است البته قابل ذکر است که اینهمه ظلم وجفا را دولت پاکستان نموده نه مردم پاکستان مردو افغانستان اگاه هستند که پاکستان در افغانستان مداخلات مستقیم وغیر مستقیم خویش را همواره داشته ودارد به نظر من نسبت به مداخلات مستقسم پاکستان مداخلات غیر مستقیم ان زیاد خطر ساز میباشد باید مردو متوجه این نکته بوده وکارکرد های عمال پاکستانی را در افغانستان که تعدا شان کم نیست زیر نطر داشته باشند طوریکه در زمان رژیم به اصطلاح کمونیستی در افغانستان پاکستان با عمال پاکستانی وکلیه ممالک کمک کننده شان تاب وتوان فعالیت های علنی ومخفی را با ان رژیم بصورت واضح واشکار نداشتند وهمیشه در حالت جنگ وگریز قرار داشتند وکدام قرارگاه ثابت هم نداشتند به جز ان احزاب مخالف اسلامی که با دولت افغانستان پروتوگول قطع مبارزه مسلجانه داشتند؛داشتن اتحاد بین خود افغانها به هر شکلی که باشد وبعد از نهایت خصومت بدست اید اید حرف قابل تشویش نبوده ولی در مقابل اجنبی این اتحاد خیلی ضروری ولازمی میباشد وبه امید روزی که افغانها در مقابل هر دشمن احنبی همچو اتحادی را داشته باشند
پرویز از کابل

>>>   برادر عزیز با همه این نیرو وتوان جنگی ایمان و غیرت ندارند در برابر لشکر اسلام همه گی مثال مگس اند چنانچه در زمان حکومت سردار داود خان شهید که می خواست بالای چتلستان حمله ور شود این پاکستانی های بی غیرت پا به فرار گزاشته وفرار را بر قرار تر جیح دادند.
مجاهد افغان

>>>   انشاالله که این نیروی نظامی یک دردسر جدی بخودشان گردد
الهام الدین مسیحا
غزنی

>>>   کل بودجه ما به شش ملیارد دلار نمی رسدک ه آنرا هم ازمنابع داخلی خود تهیه نمی توانیم -- تازه توان زروی پاکستان را بشمار نیاوردید. تازه می فهمم که چرا پاکستان ایرقم شاخ و شانه می کشد. مگه امریکاه این دال خورها را آدم کنه ما افغان ها زور ما به بی از خدا بی خبر ها نمی رسه. چون پاکستان یک تهدید برای امنیت جهان است تنهاتهدید برای افغانستان نیست. شاید که امریکا به این تصمیم رسیده باشد که پاکستان بیسیار کشور غیر مسول است!

>>>   پاکستان را می توان راحت از ذرون منفجر کرد در مدت پنج سال کار شان تمام است.

>>>   این داشته ها نه مهم است و نه هم قابل ترس است این هوا پیما و تانک ها هم اکنون در کارخانه های تسلیحاتی کشور های که به خود می بالند قابل ذوب است و بکلی قابل استفاده نیست در صورت جنک مردم پاکستان نظر مشترک در مورد حفظ پاکستان ندارند در چنین کشور تانک و هواپیمایی جنگی کاربرد ندارد از درون از هم می پاشد انشاالله.

>>>   هرچه كه باشد برعليه برادرهمسايه هم دين هم فرهنگ خويش قرارگرفته بنظربنده فرق ارتش پاگستان وامريكاصرف درمسلمان بودن ارتش پاكستان است نه درعملكرد شان .
عقاب

>>>   فکر میکنم تانک همان تانک های اند که جلال الدین حقانی و گلبدین حکمتیار به ایشان تسلیم دادند و باقیمانده تانک های افغانستان و کلاشینکوف ها، راکت انداز ها، پیکا، لونا، اوراگان و غیره و غیره به دست طالبان خائین به ایشان تسلیم داده شد.

>>>   فکر کنم درست نباشد. خصوصا در مورد 5 زیر دریایی.

>>>   بسیار اطلاعات خوب است، مگر از امکانات اتومی پاکستان نام برده نشده که تا چی اندازه است.
هرچه باشد پاکستان از برکت جهاد مردم افغانستان غنی شد و افغانها همیشه قربانی شدند.
خدا آن ملتی را سروری داد ## که تقدیرش بدست خویش بنوشت
بدان ملت سر و کاری ندارد ## که دهقانش برای دیگران کشت

وطندار از کابل

>>>   ولی ارتش پاکستان دارای تکبیر خوبی است که چهره های فساد ومجادلت از ان بی بهره است

>>>   پس بعض افغان ملیت ها ناق دعوای خط دیورند را میکنند این بیچاره گک ها فکر میکنند که حالا هم میشود با الاوشورک جنگید

>>>   این وسایل در مقایسه با افغانستان چیزی خوبی است اما در مقابل ناتو و آمریکا هیچ!
این در حالیست که پاکستانیها حتی آمریکا و ناتو را نیز تهدید کرده بود که از پا در می آوریم!
ارتش پاکستان بسیار چیز ها دارد اما همت و غیرت ندارد. چند سال پیش همین پاکستان اتمی، یک تبعه خودش را به آمریکا داد تا مورد محاکمه قرار دهد و اتفاقا در همان زمان یکی از زنان هنرپیشه هند با طعنه به پاکستان گفته بود:
"اگر 5 روپیه با پاکستان داده شود، اینها حاضرند مادر شان را نیز بفروشند" دیگه تو خود بگو.
پویا

>>>   همه اش را ازافغانستان بردند همین ...ملی یعنی طالبان وگلبدین به آنهادادند
حتی تکه پاره های تانکها راکت ها اوراگان پیچورا وو را بردند
زمان داکترنجیب ازمزارشریف مرزپاکستان باراکت های اسکاردهدف قرارمیگرفت اما حالابرعکس
کجاشدآنهمه راکت ها وو و ادوات نظامی دوران داکترنجیب
رسول ازمزارشریف

>>>   اینهمه توپ و تفنگ و طیاره را بچه ناخلف ای اس ای گلبیدین حکمتیار از افغانستان دزدی کرد و به اربابانش هدیه داد.

>>>   اینها همه چز دورغ های است که مقامات پاکستان دایم برانها تکیه دارند من مطمین هستم که روزی بم اتم پاکستان هم دروغی بیشتر نخواهد بود

>>>   خدا غیرت بدهد این سلاحها در برابر غیرت حسینی پشیزی ارزش ندارد
یا حسین
حسن زاده از هرات

>>>   نيروي نظامي هر كشوري يك اطلاعات طبقه بندي شده و سري هست اينها چطور اينها رو سر هم كردند؟
>>>   این توان نظامی که بر پایه ساینس، تکنالوژی، و مهارت های عصری هستند، در مقابل لاف و پتاق های اضافی، جهالت قبیلوی، و بیخردی هایکه بر بنیاد وحشت و بیخردی اوغانی هستند اصلن قابل مقایسه نمیباشند۰

>>>   این توان نظامی که بر پایه ساینس، تکنالوژی، و مهارت های عصری هستند، در مقابل لاف و پتاق های اضافی، جهالت قبیلوی، و بیخردی هایکه بر بنیاد وحشت و بیخردی اوغانی هستند اصلن قابل مقایسه نمیباشند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است