جنایت کارمندان سفارت افغانستان در سویدن (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۷/۱/۱۷ کد خبر: 149424 منبع: پرینت

جنایت کارمندان سفارت افغانستان در سویدن در حق یک نوجوان هموطن!
به تصاویر زیر یکبار دیگر خوب نگاه کنید!
مرتضی را زیر پا لِه کردند و ما فقط تماشا کردیم؟!
دیروز دقیقاً چند لحظه بعد از حادثه در جریان لت و کوب مرتضی هیجده ساله توسط پولیس سویدن ولی به دستور کارمندان خاین و آدم فروش سفارت افغانستان در سویدن قرار گرفتم.
منتظر عکس العمل ها از سوی به اصطلاح "مدافعین حقوق پناهجویان" بودم،بعضی ها نوشتند و نمیدانم که چرا زود پاک کردند ولی از "مدافعین حقوق پناهجویان" هیچ صدایی شنیده نشد و اینکه چرا واکنش نشان ندادند را باید خود آنان جوابگو باشند.
یکی از دوستان مرتضی برایم چندین بار زنگ زد و با بغضی در گلو،جویای احوال او بود.
جوابی را که من به او دادم این بود:
اگر زندگی بود و اگر تا انزمان پا روی انسانیت ام نگذاشتم،برای مرتضی دادخواهی خواهم کرد و صدای در گلو خفه شده ای مرتضی را فریاد خواهم زد و از دیو صفتان خواهم پرسید که چرا و به چی جرمی او را زیر پای پولیس سویدن انداختید!
خواهم گفت: اینکه با سرنوشت اش معامله کردید کافی نبود؟
آیا اینکه زندگی هزاران هزار جوان و نوجوان را در مقابل پول به باداران تان فروختید کافی نبود؟
آیا اینکه هر روز مردم را به بهانه های مختلف در سفارت توهین و تحقیر میکنید،کفایت نمیکرد؟
میگویند مرتضی با چاقو به طرف پولیس حمله کرده که این یک دروغ محض است.
این درست که چاقو در جیب مرتضی بود و در جیب خیلی ها چاقو هست و تا زمانی که آسیبی به کسی نرساند و کسی را تهدید نکند،داشتن چاقو چی مانعی دارد؟
چاقویی که در جیب مرتضی بوده است،چاقوی میوه خوری بوده نه چاقو برای حمله.
شاید این سوال پیش آید که چرا چاقوی میوه خوری؟
مرتضی ساکن استکهلم نبوده،بلکه او از یوتوبوی به استکهلم آمده بود تا مراحل گرفتن پاسپورت را طی کند.
میگویند مرتضی سر و صدا کرده است.
بلی!
هرکسی که آگاهی کامل از کارکرد های کارکنان خاین سفارت داشته باشد،سر و صدا میکند،اعتراض در برابر بی عدالتی واجب هست و اعتراض مرتضی نیز ستودنی میباشد.
میگویند به صورت دسته جمعی به ساختمان سفارت حمله کردند.
کدام حمله؟
ما اگر اهل حمله و وحشی گری میبودیم؛شما جرعت دیو صفتی را نداشتید!
اگر یکی از کارمندان سفارت افغانستان به خود زحمت میداد و با مرتضی به آرامش صحبت میکرد و کار وی را حل می کرد،گناه می شد؟
یک نوجوان بی خانمان که سه بار به دلیل خیانت های حکومت وحشت ملی جواب منفی دریافت کرده و در معرض اخراج اجباری قرار دارد،حق اش نوازش و دلجویی هست یا اینکه زیر پای پولیس انداختن؟
آیا واقعاً زره ای از انسانیت در وجود کارمندان سفارت افغانستان باقی مانده است؟
آیا این روا هست که غرور یک نوجوان را اینگونه پایمال کنید؟
آیا وجدان دارید؟
مرتضی برای بهتر زیستن آمده بود،نه برای چاقو کشی و آدم کشی.
اگر چاقو هم کشیده باشد که نکشیده است،مسول حکومت وحشت ملی می باشد که حقوق پناهجویان بی خانمان افغانستان را به باداران شان فروختند و تمامی آرزوهای انان را که همانا داشتن یک زندگی بدور از خشونت بود را با خاک یکسان نمود.
پس جوانان و نوجوانان هموطن مقیم سویدن!
نگزارید که به دستور یک عده دیو صفت که کارش معامله با حقوق شما است و باعث و بانی فرار شما از وطن گردیده بود بالای تان در یک کشوری مانند سویدن زورگویی کند!
نگزارید که چند انسان رشوت خوار بینی تان را مثل بینی مرتضی به خاک بمالد!
برای مرتضی دادخواهی کنید!
منتظر هیچ کسی نباشید..
خیلی رفتند و شما را تنها گذاشتند!
شصت و دو روز تحصن تان ضرب بر صفر شد.
یک لحظه به تصاویر خوب نگاه کنید و به غرور پایمال شده ای مرتضی فکر کنید..
و همچنین به زودی منتظر یک تظاهرات اعتراضی در مقابل این جنایت نابخشودنی کارکنان سفارت در استکهلم باشید!
فرد عینکی را که در تصویر مشاهده میکنید یک کارمند سفارت افغانستان در استکهلم است که زیر پا شدن هموطن اش را تماشا می کند!
جاوید


جنایت کارمندان سفارت افغانستان در سویدن

جنایت کارمندان سفارت افغانستان در سویدن

جنایت کارمندان سفارت افغانستان در سویدن

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سویدن
نظرات بینندگان:

>>>   بد کرده که با چاقو به سفارت رفته اصلآ خود اینها آدم نمیشوند در اروپا هم وحشت را رایج میسازند. این انسان ها اولآ به دولت خود احترام را بیاموزند بعدآ از سفارت ها شکایت کنند خوب کرده که به پولیس تسلیم کرده اند دست شان درد نکند در مقابل سویدنی سلامی میزنند اما هنگامیکه وارد محوطه سفارت و یا خاک کشور خویش میشوند شروع میکنند به توهین به کارمندان این خود وطن فروشی و حماقت است شما برادارن نیز کمی انصاف داشته باشید کسانیکه در سفارت خانه ها کار میکنند آنان نیز افغان استند چرا شما به آنها به چشم بی باوری مینگرید.با هزار مشکلات نابلدی معاش کم برای شما خدمت میکنند و شما در مقابل مثل نویسنده متن بالا برایشان تئهین میکنید کمی شرم داشته باشید.
تیزفکر

>>>   بیطرفانه میگویم:

تقرر دیپلوماتان حتی بسویه سکرتر سوم نیز در یک روند قومگرانه و در یک پروسه خاینانه صورت میگیرد.اکلیل و اتمر با باند مافیایی اش موضوع قوم و زبان را به حدی در تقرریهای وزارت خارجه داغ ساخته است که وزارت خارجه افغانستان حتی در هیچ مقطع تاریخی اینگونه بی حیثیت و بی بندو بار نبوده است. وزیرخارجه که فرزند ارشد استاد ربانی شهید است یک شخص نازدانه و کم جراـ است .وی از یک طرف رهبر جمعیت است و از طرف دیگر وزیر خارجه یک کشور بسیار خطرناک موصوف قدرت و توانایی مدیریت این وزارت را ندارد و تعین وی به این سمت یک عمل خاینانه توهین آمیز به جمعیتی ها و خصوصا به تاجکان افغانستان است بخصوص اینکه این شخص چطور امکان دارد که در این شرایط ناگوار مدیریت جمعیت و وزارت خارجه را در یک وقت و زمان بدوش دارد.خطاب به هموطنانم در اروپا چرا این جوانان بی ننگ به اروپا میروند؟ آیا اروپا را نمیشناسند؟ مقوله زندگی بهتر ،کدام زندگی بهتر؟ مردم امریکا و اروپا مزدور شماست که به شما زندگی بهتر مهیاسازند.در اخیر این عمل سفارت خانه را کاملامحکوم میکنم و گلایه ای از کسی نداشته باشید بخاطریکه هم رئیس جمهور پشتون هم رهبر مخالفین پشتون هم تعینات دیپلوماتان بدست برخی ازپشتون نماهای که در ظاهر پشتون و دراصل انسانهای کثیفی هستند که به تاریخ و عزت پشتونها نیز بازی میکنند. اینگونه اعمال در مقابل هزاره ها و تاجکها قابل تأمل نیست چونکه اکلیل و اتمر میخواهند که افغانستان در جنگهای همیشگی قومی مصروف باشند و اینها به صدها میلیون دالر در امریکا لندن و اروپا سرمایه گذاری نمایند و از تفرقه قومی حق مداخلت را در تمامی وزارت خانه داشته باشند.

ظاهر مجبور از هرات

>>>   واقعا یک تظاهرات پرشور برای دادخواهی ازاین نوجوان مهاجر توسط افغانستانی های مقیم استکهلم لازم است. آیا درکشور اروپایی هم زورگویی وفساد؟

>>>   اوبرادر تو چى نوشته كردى در سويدن قانون صد فيصد وجود دارد تازمانيكه شخص عكس العمل متقابل نشان ندهد به هيچ صورت وبه هيچ قيمّت پوليس مداخله نميكند حتما كدام بدماشى كرده و يا كارى خلاف أصول و پرنسيپ سفارت بوده باشد بايد به متخلف كوشمالى داده شود تا سبب پند او و عبرت ديگران گردد

>>>   کوشش کن که همرایی سروصدایت ګوز تان نرود وقتیکه چاقو بازی میکنید باید. مردانه باشی نه مانند..... داد بزنی سویدن دشت برچی نیست که همرایی تنبان چین خورده خود هر چیز خواستی همان را کنی.

>>>   چاقوی میوه خوری؟
او بیادر٬ اینجا اروپا است، اینجا افغانستان نیست که در جیب ات چاقوی میوه خوری داشته باشی.
اینجا کسی در سر سرک مثل کابل کیله و سیب و مالته را در تبنگ نمیفروشد که مردم ایستا شوند و بخرند و پوست کنند و بخورند.
اینجا مردم در مراکز خریداری واگون های خریداری را میگیرند و داخل مغازه میشوند و سودای خود را میخرند و در پشت موتر خود میگذارند و واگون را دوباره در جایش میگذارند و خانه می آیند و در خانه نان خود را میخورند.

>>>   نويسنده ، آيا اين پوليس ها افغان بودند؟ طبعاً نه، اينها پوليس مجرب سويدن بودند، همه حقوق و صلاحيت و مسؤليت خود و ديگران را ميدانند، مشكل از خود ما هزاره هاي مهاجر نما است، اكثراً بنام مهاجر بغرب ميرويم در حاليكه يا از هزاره هاي سوريه و يا پاكستان هستيم، همه پولدار هستيم همه حق مهاجر واقعي افغانستان را ضايع ميكنيم، ديگر اينكه انتقال چاقو در هر جا منع است، و لو اگر در جيب باشد، چاقو در غرب اسلحه حساب ميشود و بايد در جيب و ماشين كس حمل و نقل نشود. اگر براستي مهاجر هستيم و نه بد ماش بايد أصول و مقررات را مراعات نمائيم. كار داران سفارت هم مزدور شخصي كس نيستند، هميشه كوشش ميكنند كه مشكل مراجعين بشكل خوب حل شود، و هيچ كس حق توهين را بالايشان ندارد. احترام ديگران را نمائيد تا خودتان احترام شويد.

>>>   کدم خاین در سویدن سفیر است؟
شرمت باد غنی با این سفارت و این مجموعه به نام دیپلمات
اگر الفبای اداره و دیپلماسی را میدانستند کار به اینجا نمیرسید

>>>   ای بی خبر! «چاقو در غرب اسلحه حساب ميشود» در غرب اسلحه آزاد است کجایی کاری برادر؟؟ در اینکه کارمندان سفارت افغان هیچ بویی از انسانیت نبرده اند شکی نیست. اگر باور ندارید یک بار در سفارت تهران سر بزنید تا خاینان ملی را از نزدیک ببینید. کشوری که رییس آن کوچی باشد تکلیف دیگران روشن است. در کشوری که شترچران مغز متفکر حساب شود بقیه همه نابغه اند.؟

>>>   اول: کی فهمید که این پسر در زمین خوابیده مرتضی است؟ رویش خو معلوم نمی شود.
دوم، چاقو میوه خوری بهانه خوبی برای افغان ها در افغانستان است نه در اروپا.
سوم: پولیس خارج به همین طرز مجرمین را دستبند می زنند.
مشتاق

>>>   برادر اگر ای پشتون می بود والله اگر همی تاجکان هم جنس بازان وقیمار باز و کفتر باز هزاره های بی فرهنگ می گفت خوب شود ای طالب است صدای یک خاین ووطن فروش هزاره و یا تاجک جاسوس واوباش نمی بامد خوب است باید ای فایفه فا طمیون خالش بد تر

>>>   تعدادی اروپا و پولیس آنرا به حدی بزرگ و انسان نشان داده است که گویا ....نفرین به شما بیسوادان و غلامان حلقه بگوش سگ شویان تاریخ اروپا همه جنایت است.
رازدار

>>>   نویسنده اول چاقوی میوه خوری معمولا طبیعی است.
کدام جرم خاص ندارد ..
تو از دزدان وادم فروشان حمایت میکنی همانا خودم یگ دزد مثل همونا هستی
هرجا این دزدان معروف زورش کشید ظلم میکند به همشهریان خودشان
اینکه با معاش کم خدمت میکند..
کدام افغانی در افغانستان معاش زیاد دارد بجز دزدان و ادم فروشان که اون ها داشته باشد ..
از کدام بودجه دولت معاش زیاد انتظار دارد؟؛؟

>>>   بهتر است هزاره ها در مملکت خويش بمانند و برای آباداني وطن خويش تلاش بنمايند و اين قدر برای خود و هموطنان خويش بي آبرويي و شرمساری نياورند. بعضي از اين یه اصطلاح مهاجرها آبروی همه ی مهاجرها را مي برند و از همه ی دنيا طلب مي خواهند بدون آن که خود کمکي برای صلح و آباداني داشته باشند

>>>   هزاره ها خو یک بنیاد عیسویان هزاده دارد چرا به او عارض نشده این آدم.
کمال

>>>   دادخواهی برای تمام افراد بشر درسراسر جهان حق مسلم است، هزاره ها مانند دیگران خود فروخته نیست که به نوکری وانتحار وچاپلوسی روی آورد، بهتراست این مسٱله به محکمه کشور سیودن واگذارشود، اگرپولیس آن کشور بی جهت کسی را لت وکوب نمیکند، قاضی محکمه آن کشورهم حق کسی را ضایع نمیکند بلکه حق را به حق دار خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است