غیاثی: هیچ دلیلی برای حسن نیت پاکستان نمی بینم
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۸    ۱۳۹۷/۱/۱۷ کد خبر: 149429 منبع: پرینت

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان به کابل آمد و گفتگوهای رسمی دولت با دولت میان افغانستان و پاکستان آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، توریالی غیاثی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» به صلح میان افغانستان و پاکستان معتقد نبوده و بیان داشت: من به این قضیه نگاه مثبتی ندارم. با همه اظهارات مثبتی که در این زمینه می شود اما من هیچ دلیلی برای حسن نیت پاکستان نمی بینم. یعنی شاهد هیچ تغییری نیستم.

وی افزود: چرا که اگر دولت پاکستان حقیقتا این آمادگی را داشته باشد که به پروسه صلح افغانستان کمک کند حداقل راجع به واقعیت های عینی ملموسی که برای هیچ کسی قابل انکار نیست حداقل در سطح شعار و سخن یک اعتراف نسبی و جزیی صورت می داد.

غیاثی گفت: پاکستان بزرگترین عامل تداوم جنگ در افغانستان است اما فقط این پاکستان هم نیست که پشت سر جنگ افغانستان است و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کشورهای بزرگ پشت سر آن هستند. با این شرایط ادامه گفتگوها با پاکستان ضایع شدن وقت است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غیاثی
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تحلیل عالی

>>>   انهای که بسیار پاکستان پاکستان میگویند میخواهند اگاهانه ویاناخود اگاه پاکستان رابزرگ جلوه دهند وان راکشور ازاد ودارای اراده ای مستقل وجدا از امرین مافوق نشان دهند من ازانهای که درین راستا ناخوداگاه گام برمیدارند یک سوال دارم این کشوری که نه صنعت دارد ونه هم معادن زیر زمینی ونه رونق تجاری وبنادر تجارتی این همه مصارف وعواید خودرا از کجا وچگونه بدست می اورد؟ وبخاطر ارام نگهداشتن ملت خود وپیش برد وتامین بودیجه ای دفاعی ومملونمودن جیب های وسیع ولا یتناهی سیاست مدار ها وجنرال ها ودیگر موسسات قدرتمند ومصارف فوج قوی وملیونی حد اقل سالانه به سی تا چهل ملیارد دالر ضرورت مبرم وعاجل دارد از کجا میشود؟فرض نمایم که کشور های خلیج مجموعا سالانه ۵ ملیارد دالر کمک نماید باقی بیست وپنج یا سی وپنج ملیارد را از کجا بدست می اورد مگر این که به خون من وتو وسایرین وهمه ای مسلمانها پول بگیرد ودر بند واسارت دیگران باشد وفرمانبرداری وغلامی کند دیگر هیچ چاره ای ندارد در واقع نمیشود انها را ملت وکشور خواند زیرا طفیلی ودنباله رو وزیر حکم وفرمان دیگران وژاندارم وحامی منافع اجانب به نام اسلام ومسلمان اند
سمیع الله

>>>   گوئیا از ازل برخلقت کسانی خصایلی را سرشته اندمثلا:
- هیچ ممکن نیست کسی از وردک باشد اما خصوصیت پاشیستی نداشته باشد (که وردک وی مقرر شی )
- هیچ ممکن نیست کسی از پیرگیلانی باشد اما جاسوس پاکستان نباشد
- هیچ ممکن نیست کسی از پنشیر باشد امـا کچه وپُک نباشد
- هیچ ممکن نیست کسی از هرات باشد وباوالی که اهل هرات باشد مشکل نداشته باشد
- هیچ ممکن نیست کسی پشتون باشد ودوست پاکستان نباشد
- هیچ ممکن نیست کسی از شروفساد باشد باقول وعهدش پابند بماند
- هیچ ممکن نیست کسی از شمالی جان باشد امــا دزد نباشد
- هیچ ممکن نیست کسی از بامیان باشد با علم ، صادق ، بردبار زحمتکش ، ومفید جامعه نباشد
- هیچ ممکن نیست کسی پاکستانی باشد دوست افغانستان باشد

>>>   به راپور آژانس خبررسانی فرانسه از ریاض و بنابر اعلام رسانه های رسمی، شرکت امریکایی AMC که ( دارنده بیشترین تعداد سینما در امریکا و جهان است و در زمینه راه اندازی، اداره سالون های سینمایی فعالیت می کند) قرار است طی پنج سال آینده 40 سینما را در 15 شهر عربستان سعودی راه اندازی کند.
مرکز ارتباطات بین المللی وزارت اطلاع رسانی عربستان سعودی در اعلامیه ای اعلام کرد شرکت امریکایی AMC پیش بینی کرده است تا اولین سینمای عربستان سعودی را 18 آوریل در ریاض راه اندازی کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است