پشتون گرايی زيرنام اسلامگرايی در شمال
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۱/۱۸ کد خبر: 149438 منبع: پرینت

كودكان و نوجوانان در مكاتب و مساجد شمال بشدت تحت تاثير اسلام پشتونی قرار گرفته اند.

اين برنامه زيركانه زير نام "ما همه مسلمان و برادر هستيم پيش مي رود". پشتونيست ها كودكان و نوجوانان بسياری را از خانواده ها از نظر فكری جدا كرده و فقط اين جسم بی انديشه شان است که نزد خانواده هايشان باقی مانده است.

تبليغات اسلام پشتونی در مناطق دور افتاده در ولایت های فارياب، جوزجان، بغلان، قندوز، تخار، بدخشان و... بسيار بالا است در هرات و غزني دو شهر و مركز مهم زبان فارسی پشتونيست ها نفوذ زيادی كرده اند حتی با تهديد به تغيیراتی در اداره ها می پردازند. كليد شروع بلخ را هم زده اند تا داستان هرات در آنجا تكرار شود.

پشتونيست ها از طريق دين وارد شمال شده اند تا بتوانند به اشغال و تسلط كامل بر شمال دست يابند اول بايد ذهن جامعه غيرپشتون را آماده پذيرايی كنند كه پشتون ها برادر و هم دين آنها هستند بعد در قالب برادر دينی حضور پيدا كنند زمين و خانه بخرند بعد از آن ارتباط فاميلی پيدا كنند آنگاه حضور ديگر پشتون ها را از جنوب و وزيرستان آماده كنند و گروه گروه بيايند به شمال و در پايان پشتونيست ها صاحب شوند و غيرپشتون ها مهاجر!

در مساجد و مكتب هايی كه افكار طالبانی تدريس می شود بايد از آنها جلوگيری شود بويژه در بدخشان، قندوز و فارياب اين آمار و گرايش جوانان به انديشه اسلام پشتونی نگران كننده است.

تمام اين انديشه ها و برنامه های تخريب كننده عليه غيرپشتون ها در مركز در دستان گروه خاصی قرار دارد كه با مديريت كرزی، احدی، اتمر، غنی و استانكزی است. راه حل همه مشكلات مردم ما برمی گردد به ارگ و وطن فروشان خيانتكار پشتونيست.

اگر ريشه اين انديشه ها و برنامه ها خشک نشود در آينده دور آثاری از فرهنگ و ارزش های تاريخی مردم ما باقی نخواهد ماند اين نظام بايد تغیير كند و در انتخابات كه شرايط فراهم است با جديت مردم غيرپشتون از حق شان دفاع كنند.

اما متاسفانه ما با رهبرانی روبرو هستيم که نه تاريخ سرزمين شان را مي دانند و نه سياست را! آنها با تمام عظمت شان بارها شكست خورده اند و اسير يک مكار شده اند و هنوز درس عبرت نگرفته اند و نمي دانند چگونه در راه ارزش ها و اهداف آينده مردم شان مبارزه كنند.

شايد امروز آسان باشد جلوی اسلام پشتونی را در تمام آريانا زمين با يک تغيیرات و در دست گرفتن قدرت در كابل گرفت اما در آينده جلوگيری از آنها بسيار پرهزينه خواهد بود.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
قوم پشتون
اسلام پشتونی
ولایت های شمال
نظرات بینندگان:

>>>   شما وامثال شما پشتونهای شمال راطالب نام گذاشته اید میخواهید به همین بهانه زمینهای شانرابگیرید وبدانی که پدرهای شما هم این کاررانتوانسته وشما خواولادهای شان هستید این به چی معنی همیشه شمال تاجک جمیعیت وغیره گفته میروید وزورهم ندارید درروز زور فرار میکنید

>>>   گل امیری جان بسیارکوشش داری اما کوششت بجائی نمیرسد

>>>   همين رقم خوابت را دوام بديد!!!!

>>>   پشتون گرائی زیرنام گلبدین گرائی درجنوب

>>>   هر کجا پشتونها است انجا انتحار است.

>>>   این همان سیاست فاشیستی ظاهر شاه وداود وامثال شان هستند که قبیله و قوم فاشیستی خودرا بیشتر درشمال و غرب افغانستان جا بجا کنند.شماچه اندازه فارسی زبان وازبک زبان وغیره را درولایات مشرقی و جنوبی میبینید شاید همه شان پنج هزار فامیل نباشد اما درشمال و غرب افِغانستان شاید ده هزار فامیل ازقوم و قبیله ظاهر شاه فاشیست هستند.دربغلان که نهر کلان آبیاری به نام نهر شاهی ویا دولتی است بهترین وبیشترین زمین های زراعتی به قوم و قبیله ظاهر شاه فاشیست داده اند که فعلا همان قوم و قبیله فاشیست ولسوال خودمختار برای خودش اعلان کرده اند تا بتوانند قوم و قبیله فاشیست بیشتر در همان منطقه جا بجا کنند.درکندز درمزارشریف،فاریاب ،بادغیس،هرات وفراه وغیر قبیله فاشیستی ظاهر شاه خائن وفاشیستی داود وامثال شان در دوران حکومات فاشیستی گذشته جاداره وخیلی سال ها است که درآنجا به نام ناقلین زمین وجایداد های فراوان داده شده اند.حکومات فاشیستی ظاهر شاه وداود وکمونیستی وغیره همیشه منافع و مدافع اقوام فاشیستی خود درهرکنج و کنار افغانستان بودند تاحال هم ادامه دارد.علاوه براین حکومات خائن فاشیستی گذشته مقام دولتی های مهم را همیشه برای قوم و قبیله فاشیستی خود داده ازینطریق بقیه اقوام محروم و مظلوم افغانستان را به شکلی از اشکال تحت حکومت فاشیستی خود قرار می دادند.حالا هم همان پروگرام فاشیستی ظاهر شاه وامثال شان ازطریق تروریست های قومی و مذهبی در نقاط مختلف افغانستان فعالیت دارند تا ازینطریق بتوانند که ملیت های مومن و محروم نگهداشته افغانستان را همیشه منزوی وازقدرت بازدارند.اما بدانند که شعور سیاسی تمامی مردم کاملا با پنجاه سال تفاوت دارد ویک نفر بی سواد هم درهرکنج و کنار افغانستان می فهمند که باید چطور مراقب حقوق خودها باشد. انشالله. ع.ناصری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است