غنی: حکومت هم تاخیر در انتخابات را نمی خواهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۷/۱/۱۸ کد خبر: 149457 منبع: پرینت

شماری از رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی با رییس جمهور دیدار کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور روز پنجشنبه 16 حمل 97 با جمعی از رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی در خصوص مسایل ملی کشور و بخصوص بحث انتخابات صحبت کرده است.

مطابق با تصویر نشر شده ریاست جمهوری از نشست رییس جمهور با رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی، تنها 8 تن بشمول گلبدین حکمتیار در این نشست بوده اند.

ریاست جمهوری درخصوص این نشست نوشته است که در این جلسه، رهبران و نمایندگان احزاب سیاسی، پیشنهادات شان را در مورد برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی در زمان تعیین شده، نظارت همه جانبه و سرتاسری از روند انتخابات، فراهم نمودن زمینه رای‌دهی برای تمامی اتباع واجد شرایط، گشایش گسترده مراکز رای‌دهی و برخی مسایل حقوقی مرتبط به انتخابات با رییس جمهور شریک ساختند.

آنان گفته اند که این پیشنهادات با تفاهم و اتفاق آرا از سوی بیشتر از 20 حزب سیاسی مطرح شده است تا با حکومت شریک ساخته شود.

غنی پس از استماعی پیشنهادات احزاب و جریان های سیاسی از کار جمعی آنها استقبال کرده و آن را یک گام تاریخی ارزنده در رابطه با مسایل مهم کشور گفته است.

رییس جمهور در این نشست تاکید کرده است که تاخیر در انتخابات برای احزاب سیاسی، حکومت و مردم قابل قبول نیست و انتخابات باید در زمان معین برگزار شود.

این نشست درحالی برگزار شده است که شماری از سیاسیون کشور پیوسته از مهندسی انتخابات های پیش رو و نیز انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار نگرانی می کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
انتخابات
رهبران احزاب
نظرات بینندگان:

>>>   هفتگانه وهشتگانه هرچه می خواهند بگویند غنی وگلبدین میدانند چی کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است