رییس جمهور در فساد دخیل است
فسادی که در ارگ ریاست جمهوری بخصوص از جانب خود رییس جمهور وجود دارد در قوه قضاییه و قوه مقننه به این اندازه وجود ندارد. در راس دولت فساد است و رییس جمهور در فساد دخیل است 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۲    ۱۳۹۷/۱/۱۸ کد خبر: 149479 منبع: پرینت

فضای اختلافات اخیر افغانستان میان سیاستمداران و نخبگان و حکومت باعث شده است فضایی خفقان و ناامن بوجود آید و امید کمرنگی برای بهبود اوضاع امنیتی میان مردم باشد. از یک طرف انتخاباتی نامعلوم و نامشخص نیز مردم را در یک بی سرنوشتی فرو برده است. مخالفت حکومت با تک تک بسیاری از نخبه های درون حکومت نیز اوضاع را بدتر از آنچه هست نموده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همایون همایون معاول اول مجلس نمایندگان در برنامه «رخ» در خصوص مخالفت های میان خودش و حکومت گفت: مخالفت های سیاسی میان من و رییس جمهور و تیمش وجود دارد و حق هر دو تیم است که دیدگاه های خود را مطرح کنند. ما مسایل واقعی را به مردم اظهار می کنیم و به عنوان نماینده مردم وظیفه اجرا می کنیم پس بر عملکرد حکومت نظارت درستی باید داشته باشیم. تمام مسایلی که ما در تالار مطرح می کنیم و به بی کفایتی حکومت مربوط می شود که در عرصه های مختلف، چه در بخش امنیت و چه در بخش اقتصاد چه در مسایل تمامیت ارضی افغانستان و چه مداخله در قوای سه گانه در این موارد در تمام مسایلی که آنها از صلاحیت خود کارهایی را انجام می دهند ما مخالفت می کنیم و این مخالفت ما حق قانونی ما است ولی برای حکومت قابل پذیرش نیست از این خاطر آنها می خواهند مرا از راه کنار بکشند. اما من صدای خود را در باره فسادهایی که می شود پایین نمی کشم.

وی، معتقد است حکومت فاسد است و در بخش اقتصاد هم در پروژه های مختلف فساد زیادی می کند و افزود: شخص آقای رییس جمهور و اطرافیانش و وزیران کابینه جلسه ای داشتند و ما هم معلومات دقیق داشتیم و رییس جمهور به اینها وظیفه سپرده بود که به هر شکلی که می شود همایون نباید به عنوان معاون اول مجلس بیاید. تا من نتوانم پرده برداری از مسایلی کنم که حکومت به چشمان مردم خاک می اندازد. ما معلومات دقیق داریم که درمورد پروژه های بزرگی که حکومت صحبت می کند اصلا هیچ نوع قراردادی وجود ندارد. در مورد پروژه تاپی هم این افتتاحی که رییس جمهور کرد باز هم خاک به چشم مردم زدن بود. ما هنوز هیچ نوع قراردادی را به امضا نرساندیم تا یکی از شرکت ها در خاک افغانستان در ظرف دوسال این پروژه را عملی بسازند. اصلا عملی شدن پروژه ها برای رییس جمهور مطرح نیست فقط پولی که بابت شروع این پروژه ها به اینها می رسد برایشان مهم است. این پروژه ها در واقع باید با کسانی قرارداد شود که ظرفیت این کارها را دارند نه به افرادی مانند اجمل غنی که پسرعموی رییس جمهور است و یا همسر رییس جمهور که به وی 250 میلیون دالر برای ظرفیت سازی برای خانم ها داده شده است ولی این پول زیر سوال است که کجا مصرف می شود. همینطور درمورد اکلیل حکیمی که سه بودجه را پاس کرده است. اکلیل حکیمی از جایگاهی که دارد سوء استفاده می کند.

همایون ادامه داد: کسانی هم که پول به حکومت می دهند می بینند که پول هایشان به صورت یک فساد گسترده به جیب وزیران می رود. رییس جمهور وقتی در مقابل یک والی،(بلخ) وزیر را می پذیرد، سفارت ها را می پذیرد و با آن همه چیز را معامله می کند فکر می کنم که این رییس جمهور یک رییس جمهور ضعیف است و تمام تصامیمی که می گیرد همه اش دور از عقلانیت است.

معاون اول مجلس، در مورد افشا شدن فسادهایی که از جانب رییس مجلس شد و پوشاندن آن توسط حکومت بیان داشت: من به عنوان نماینده مجلس و به عنوان نماینده مردم افغانستان وظیفه خود را اجرا کردم و درمورد فساد گسترده از جانب رییس مجلس نمایندگان و دیگران صدا بلند کردم و رییس جمهور و دادستانی کل و قاضی القضات در این مورد صحبت هایی کردند اما قضیه از طرف اینها سیاسی شد. وقتی یک قضیه اختلاس به قضیه سیاسی تبدیل می شود دیگر بسیار سخت می شود که روی آن کار کرد. فسادی که در ارگ ریاست جمهوری بخصوص از جانب خود رییس جمهور وجود دارد در قوه قضاییه و قوه مقننه به این اندازه وجود ندارد. در راس دولت فساد است و رییس جمهور در فساد دخیل است وقتی بحث فساد روی رییس جمهور باشد اگر افراد پایین تر از وی فاسد باشند دیگر جای هیچ سرزنشی نمی باشد.

همایون، می گوید به دلیل بلند شدن صدای من از افشای فسادها رییس جمهور قصد ترور وی را دارد و افزود: من نامه های زیادی را به امنیت ملی به صورت مکتوب فرستادم که رییس جمهور، اکلیل حکیمی، استانکزی و وزیران دیگرشان در یک جلسه بسیار محرمانه پلان ترور مرا دارند و این مساله را من واضح و آشکار به تمام ارگان های امنیتی که خود هم در این قضایا دخیل هستند و هم راهی جز ارسال نامه به آنها نداشتم نامه را به آنها فرستادم و هیچ نوع جواب و کمکی از آنها دریافت نکردم.

معاون مجلس، در خصوص ایتلافی که بوجود آورده است می گوید: فضای افغانستان طوری است که باید ایتلاف بزرگی برای بسیج ساختن همه مردم افغانستان بوجود بیاید. ایتلاف های کوچکی وجود دارد که نتوانسته است همه مردم را بسیج بسازد. ایتلاف ما هم در همین راستا بوجود آمده است و در عرصه های مخلتف حقوقی و تکنیکی کار می کنیم. تغییر نظام و تقسیم قدرت میان اقوام و واضح سازی آن از جمله اهداف ما می باشد. همچنین ما تمام مسایل قومی که رییس جمهور و استانکزی رییس امنیت ملی به آن دامن زده اند و باعث بی امنی در کشور شده است دفع می کنیم.

وی در مورد فرستاده شدن پرونده خود به دادستانی کل گفت: من تا به حال چیزی را به صورت رسمی دریافت نکرده ام که پرونده ای دارم. دادستانی کل یکی از مشاوران وزیر ارشد رییس جمهور را دعوت کرده بودند و تا جایی که خبر دارم دادستانی کل در این بخش معذرت خواسته بود و گفته بود تمام اسنادهایی که حکومت در خصوص همایون روان کرده بود یک دسیسه بود و ما از آقای همایون معذرت می خواهیم و از همگی معذرت می خواهیم.

همایون، در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی و اراده حکومت در این مورد می گوید: تا جایی که من معلومات دارم جای امیدواری برای برگزاری انتخابات شفاف وجود ندارد. رییس جمهور می خواهد انتخاباتی برگزار کند و نمایندگانی را سرکار بیاورد که از طریق این نمایندگان جدید دوباره بر سر قدرت بیاید و به کرسی ریاست جمهوری بنشیند. با این وجود این انتخابات آینده بسیار بدی خواهد داشت. از دایر کردن چنین انتخاباتی دایر نکردن آن بسیار بهتر است.

وی معتقد است افراد این نظام باید کنار بروند و اشخاص اصلح سرکار بیایند و گفت: افراد و اشخاصی وجود دارند که می توانند این کشور را به شکل درست و بسیار بهتر مدیریت کنند. این رییس جمهور فعلی با وعده هایی که داده بود فقط مردم را فریب داده بود و حالا هم همچنان فریب می دهد. فرزندان وی اصلا افغانستان را ندیده اند و در امنیت در آمریکا به سر می برند. پس نمی فهمند که مردم چه می کشند. در این کشور باید افرادی مدیریت کنند که خانواده اش اینجا باشد و از خانواده خود قربانی داده باشد تا درک کند و بداند که مردم در چه موقعیتی هستند. در حال حاضر دستگاه حکومت در این کشور اصلا وجود ندارد و در واقع رییس جمهور، قضا، دادستانی و امنیت همه و همه اشرف غنی است. وزیران هم در این کشور اصلا صلاحیتی ندارند. اشرف غنی دروازه ارگ را پشت سر خود بسته است. رییس جمهور شخص خودخواهی است که فکر می کند تمام مسایلی که خودش می گوید درست است. امسال هم با این اوضاع از لحاظ امنیتی سال بعدی برای مردم افغانستان خواهد بود. از آنجاییکه این حکومت خود این ناامنی ها را طراحی می کند و تا جای زیادی در قضایای منطقه دست دارد چیزی نمی گویند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایون
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   اگراینگونه باشد وزارت داخله نه بلکه ارگ مرکز فساد است

>>>   استفاده از کــــــــد91 را هم پساد میگوئید ؟؟؟

>>>   استاد عطا شب گذشته از طریق تلپون با جناب اتمر صاحب صحبت کردند ، اتمر صاحب از عطا تشکری کرد که بیشتر لجاحت ننموده تسلیم شده است ، درضمن اتمر صاحب وعده داد که آنچه راجع به عطا میداند درنزد خود حفظ میکند وافشا نمیسازد

>>>   ماهرگزنمی پذیریم که رئیس جمهوردرفساد دخیل است اما برضد فساد ومفسدین مبارزه میکند انشاء الله مفسدین را یکی پی دیگری گم میکند وازهمینرو هم سروصداهای شان برآمده

>>>   بسم‌الله خان برای بسیج مردم علیه حکومت غنی کارزار سراسری به راه انداخته و برای سامان‌دهی پروژه‌ی مجاهدین و «مقاومت» با حامد کرزی رییس‌جمهور پیشین به طور منظم دیدار و مشورت‌هایی داشته است.
قضیه اختلاس یک میلیارد و پنج صد و بیست افغانی از قرارداد سی نو قلم البسه در معینیت محافظت عامه وزارت داخله
قضیه اختلاس یک صد و سی دو میلیون افغانی از قرارداد البسه در وزارت دفاع ملی
قضیه اختلاس سه صد پنجاه دو میلیون افغانی از قرارداد سه صد پنجاه دو قلم دوا در معینیت محافظت عامه وزارت داخله
قضیه اختلاس بیست هفت میلیون دالر از قرارداد دو قلم بوت و البسه در وزارت دفاع ملی
قضیه اختلاس بیست هشت میلیون افغانی از قرارداد کیک و کلچه مأموران پولیس در وزارت داخله
قضیه اختلاس ششصد و بیست هفت میلیون افغانی از قرارداد شصت سه قلم ظروف وزارت داخله
قضیه اختلاس چهار صد و نود دو میلیون افغانی از چندین قراردادهای وزارت داخله

>>>   مشکل مردم افغانستان از نظر من درین است که نه بالای حکومت اعتماد کرده می توانند و نه بالای آنهائی که از حکومت انتقاد می کنند. زیرا هردو فاسد اند و هردو از ضعف و بدنامی همدیگر فقط برای منافع شخصی خود استفاده می کنند، نه برای منافع ملت یا قوم خود.

>>>   معلم صاحب عطا این درس را در تجربه به مردم آموخت تا در آینده
محتاط باشند تا هر بقه ایکه لنگ بالا کند به نعل آن نه پردازند.
م. خلیل کفتان

>>>   شهزاد محمدی هم مانندشاروال زابل دوباره به وطن اصلی خود پاکستان رفت وشامل تیم کرکت پاکستان شد

>>>   فساد و دزدی و جاسوسی که همایون بیناموس میکند و کرده است ریس جمهور در راه ان نرفته است.

>>>   ان جناب که دیگران را متهم به فساد میکند که شاید حقیقت داشته باشد ، آیا خودش به فساد اداری و رسیدن بقدرت از طریق فساد خود را به معاونیت مجلس نرسانده است ؟ اثبات این مدعی ما نشرات صفحۀ وزین افغانستان آنلاین میباشد :
کاپی
دو نامزد سرسخت یکی مخالف و دیگر موافق رییس جمهور برای احراز معاونیت اول ولسی جرگه در مجمموع دو اعشاریه دو میلیون دالر را برای ۱۷۰ وکیل رشوه داده‌ است.
همایون همایون، هر رای ۱۱۰ نماینده‌ مفسد را از پنج تا بیست هزار دالر خریداری کرده و در مقابل حاجی نذیر احمدزی هم با دادن رشوه پنج تا بیست هزار دالری به هر کدام از ۶۸ وکیل هفت صد هزار دالر رشوه داده است. عبدالرحیم ایوبی که به جیب خالی پا به میدان رقابت قوچ‌ها گذاشته بود، پایش شکست و تنها یک رای خودش را کسب کرد.

همایون همایون و حاجی نذیر احمدزی هر کدام قبل از آغاز به کار اجلاس جاری سال هشتم کاری شورای ملی با هر وکیل دیدارهای جداگانه انجام داده و به اکثریت آنان در دفاتر خود پول رشوه دادند.
از این میان آنعده وکلای که از قید قلم مانده و یا هم نسبت گذراندن رخصتی‌ها در خارج از کشور بودند و فرصت ملاقات قبل از انتخابات برای شان مساعد نبود، در داخل تالار پول گرفتند و به جیب زدند.
همایون همایون، پیروز نیابت اول مجلس تا یک و نیم میلیون دالر و حاجی نذیر اححمدزی هم هفتصدهزار دالر به وکلا رشوه داده‌اند. هر وکیل رشوه‌خوار با توجه به نفوذ، نفوس و دبدبه‌یی که در داخل و بیرون از پارلمان دارند، از پنج تا ده بیست هزار دالر پول گرفته اند.

معلوم است که همایون همایون برای رسیدن به کرسی معاونیت نخست مجلس بیشترین پول را رشوه داده بود و هر وکیل رشوه‌خوار هم ناگزیر بود تا به دهلی برقصد که دهل‌نوازش می‌نوازد. سرانجام نتیجه این شد که همایون همایون با ۱۱۰ رای پیروز میدان شد و نذیر احمدزی هم با ۶۸ رای از رسیدن به کرسی مورد نظر باز ماند. این بود که نگهبانان هر دو در بیرون از تالار به فیرهای هوایی و حمله بر همدیگر پرداختند.

همایون، نایب اول مجلس که سابقه کاری در دور قبلی را نیز داشت، پس از پیروزی در این انتخابات هیات اداری مجلس گفت: «تمامی دستگاه‌ حکومت از جمله رییس امنیت ملی، وزیر مالیه، مشاور امنیت ملی رییس جمهور و ارگ ریاست جمهوری تا جایی که توانستند که در انتخابات هیات اداری مداخله کردند تا مرا ناکام سازند، اما شرم باد به همه این‌ها که به تنهایی توانستم شکست شان دهم.»
مساله طرفداری از حکومت اینجا مطرح نبوده و به واقعیت حکومت تا آنجا که توانست مداخله کرد تا شخص مورد نظر و نزدیک به رییس جمهور «محمد نذیر احمدزی» را به نیابت اول جرگه برساند، اما شرم به هر سه جناح که وارد یک رقابت کثیف شدند.

بدون شک حتی در کشورهای پیشرفته و دموکراتیک‌تر نیز اتفاق افتیده که حکومت در رسانیدن شخص مورد نظر در کرسی کلیدی پارلمان تلاش کرده، ولی اینجا مساله کمی متفاوت‌تر است، چون همایون همایون به هیچوجه نمی‌خواست و نمی‌خواهد کرسی کلیدی پارلمان را که از آن منحیث وسیله برای رسیدن به اهداف در برابر حکومت و تاخت و تاز به کار می‌برد، از دست دهد.
با نظرداشت اینکه از میان ۲۴۹ وکیل در مجلس، ۱۷۰ آن حتی در انتخابات هیات اداری مجلس رشوه می‌گیرند، شکی نیست که در رای اعتماد به وزرا حتی از عزت نفس شان می‌گذرند.

حالا که شخص همایون، نایب اول مجلس این مبلغ پول را برای کسب نیابت اول به مصرف رسانیده، بدون شک راه‌های دریافت غیرقانونی ده برابر آنرا نیز می‌داند، اما در اینجا ملتی که هنوز این پارلمان غیرقانونی را تحمل کرده، چه تقصیری دارد. از مساله برمی‌آید که هشتاد درصد اعضای پارلمان مفسد هستند و کاری به خیر و صلاح ملت ندارند.

>>>   این شخص خاین مزدور فیسبوکی معاش بگیر ارگ میخواهد که موضوع خیانت ارگ را که از طرف همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان بیان شده با بردن از نام اقای عطامحمد نور که هیچ ارتباطی با گفته های معاون اول مجلس نمایندگان ندارد با بردن ازین نام فکر و ذهن مردم را بطرف دیگری سوق دهد تا بیشتر روی فساد ارگ مردم تمرکز نکند و تماس نگیرند و بیشتر از دستبرد های داخل ارگ مردم باخبر نشوند .

>>>   این آمریکاهي های .....فطرت همینطوری .در افغانستان به اشخاص مقام و چوکي دادن .24 ساعت دربست از دستورات شان پیروی کردن.و این خودفروخته ها برای خوشخدمتی به هیچ کس رحم نکردن جاسوسان تمام اعیار.به این شیوه بقدرت رسیدن وآن های که کارکشته باتجربه.تحصیل کرده مردم دار بودند چون اشخاص های باشرف باوجدان بودن یا دریک گوشه نشستن ویا اینکه در خارج از افغانستان زندگی می کنند 17 سال میشود آمریکایی ها با آن لشکراعطیم شان در کشور ما حضور دارن خون و خونریزی هر روز هم افزایش می یابد یکی نیست ازاین چاپلوس های جانی غنی.عبدالله .اتمر ...استانکزي سوال کند شما که توسط خارجی ها به مردم افغانستان تحمیل شدید.تا به کی مردم وکشور را به این حالت قرار میدهید .باید قبول کنید که شما ها لایق چنین مقام را ندارید اگر نمی توانید وظایف تان را درست انجام دهید استعفاه بدهید.کار را باید به کار دان اش سپرت.وآن که در دهه های قبل چه کمونیست ها و چه جهادیها با اشتباهات نا بخشیدنی شان جنگ را باسرعت در افغانستان افزایش دادن.حالا کاری که نباید میشد شده.وهر روز هم از طرف مردم لعنت و نفرین میشوند حالا شما ها که خودتان را بالا تر از آنها میدانید.کشور ابر قدرت آمریکا ازشما ها حمایت می کند برای چه ازاب گل آلود ماهی می گیرید .برای چه تمامش نمی کنید .حوصله مردم دیگر لب ریز شده .آه و ناله یتیمان و اشک مادران یک روزی دامنگیر تان میشود .دیگر کشور ها مردمانشان به خودشان آسایش ودرارامش کامل زندگی می کنند اما مردم افغانستان هر روز خون دل میخورن زندگیشان پر از استرس.همه این ها به گردن شما چند نفر خبیث هاست که نمی توانید درست مدیریت کنید( مجاهد پشیمان)

>>>   شما از یک کوچی پای ترقیده و تازه به دوران رسیده چه توقع دارید؟
وظیفه اجمل غنی کوچی در ارگ چه است؟ سر و کله شرکت لبنانی که مربط نامزاد سابقه بی بی گل رولا غنی است در قرارداد های بزرگ دولتی از کجا پیدا شد؟ چرا تمام قرارداد های بزرک دولتی زیر پوشش نام کمیته تدارکات تنها در زیر کنترول ارگ و اجمل غنی کوچی آورده شدند؟
غنی کوچی پدر فساد است که تاحال ندیده بودید۰

>>>   یک ضرب المثل است که آب از سرچشمه گل آلود است! معنای آن این است که امکان ندارد آبی که از سرچشمه گل آلود باشد آن را صاف کرد.دولت ما هم از سرچشمه مشکل فساد و خیانت دارد. اصلا ممکن نیست در پایین دست ها از وزارت خانه ها گرفته تا ولایتها و ولسوالی هافساد و خیانت را از بین برد.از این رو است که آدم صالح و خدمت گذار نمی تواند در بدنع این دولت جا بگیرد برای اینکه شالوده و اساس این دولت بر فساد نهاده شده است و کسی که فاسد نباشد از نظر دولت خائن و بدرد نخور است!! اشرف غنی در این چهار سال همه به کارهای قومی و شخصی پرداخته و هرگز امنیت کشور و رفع فساد و خدمت به مردم و ساختار اقتصادی کشور و رفع نا هنجاریهای اجتماعی و... و تمام کارهی مثبت در مخیله او نمی گنجد. او به فکر این است که چه کسانی وزیر شوند تا پولی که از خارج وارد کشور می شود بین آنان تقسیم شود و همین طور تا آخر. او به فکر این است که چه کاری انجام شود تا اقوام و بستگانش به مقامهای پرسود برسند! چه قانونی تصویب و اجرا شود تا قومش آسیب نبیند! چه برخوردی با ملت افغانستان شود تا پشتونهای پاکستان اقتدار پیدا کند! چه نقشه ای بکشد تا اقوام پشتون به انزوا کشیده شده و قدرت به صورت مطلق به دست پشتونها بیافتد! چه برنامه ای بریزد تا دانشگاه از اقوام غیر پشتون خالی شود! چه بهانه ای به دست آورد تا اصطلاحات پشتو جایگزین فارسی شود! تمام هم و غم اشرف غنی معطوف به این امور است و بس. این حقیقت از بیرون و برای کسی که تماشا گر است بسیار روشن دیده می شود.

>>>   اقای حشمت غنی احمدزی برادر ریس جمهور اشرف غنی احمدزی بصراحت در نشست گفت و گو با شبکه تلویزیون یک که از کابل پخش ونشر میگردد واضح بیان کرد که اجمل غنی احمدزی و رحیمی ریس دفتر اشرف غنی در قرارداد های دولتی منحیث کمیشنکاران جیب پری میکند واز دادن قراداد ها دولت به شرکت هاپول کمیشن میگیرند از دیگر سخنان اش میگذریم که دیگر چه گفت در مورد شناخته های اشرف غنی که انها را دور خود جمع کرده است در چور دست دارند اینرا همه میدانند که قراداد های کلان به شرکت الخطیب که مربوط به اقوام خانم رولا غنی است از طرف ریاست تدارکات ملی ارگ که ریاست انرا شخص ریس جمهور به عهده دارد داده میشود .

>>>   مرکز فساد ارگ است، بالاتر از همه جا های دیگر۰
تنها بی بی گل زن غنی کوچی سالانه ۲۷۰ ملیون دالر را بنام ظرفیت سازی زنان از بودجه بیت المال به کیسه خودش میزند و هیچ معلوم نیست این همه پول سالانه به کجا میروند۰

>>>   آقای همایون هر چه باشد از تو بدنام تر نیست که پسر بد اغلاقت دختر مردم را در بین کانتینر های مکروریان چهارم بد نام و بعد او را کشت که این پسر ولگرد و بد نام تو تا هنوز به شکل یک شکارچی ماهر وظیفه خویش را انجام و زندگی بدنام و نکبت بار را شپری مینماید بهتر است انسان اصلاح را از خو آغاز نماید از فامیل خودت و شخصیت خودت اصلاح را شروع کا مردم همه ترا میشناسن آخر چرا خودت خود را نمیشناسی و کبکت بالای مردم دیگر آواز میخواند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است