گروه اول پناهجویان از ترکیه به کابل باز گردانده شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149499 منبع: پرینت

پناهجویان غیر قانونی هموطن از ترکیه به کابل بازگردانده شدند.

به نقل از یک، وزارت داخله ترکیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرده است که این کشور اسناد 591 پناهجوی غیرقانونی افغانستان در شرق ترکیه را تکمیل و آنان را روز شنبه و یکشنبه ( 18 و 19 حمل 1397) به کابل برگردانده اند.

در خبرنامه آمده است که پناهجویان افغانستان که بیشتر از طریق ایران به ترکیه پناه جسته اند، بخاطر ناامنی ها و مشکلات اقتصادی به آن کشور بگونه غیرقانونی آمده اند که از سوی نیروهای امنیتی به نهادهای مربوط به مهاجران سپرده شده اند.

دو روز پیش مقام‌های وزارت داخله افغانستان با ترکیه توافق کرده اند که در مرحله اول 670 پناهجوی افغانستان به کابل بازگشتانده شوند که ظاهرا این اولین گروه بزرگ پس از تسریع اخراج افغانستانی ها از ترکیه است.

بر بنیاد اعلامیه وزارت داخله ترکیه، اخراج پناهجویان افغانستان از سایر نقاط ترکیه نیز در برنامه است و در کل در روزهای آینده دیگر گروه های پناهجوی غیرقانونی افغانستان نیز از این کشور اخراج خواهند شد و این روند افزایش خواهد یافت.

این اخراج در حالی صورت می گیرد که روزنامه حریت ترکیه در هفته روان به نقل از مقام‌های مسوول ترکیه نگاشته بود که در سه ماه اخیر نزدیک به 20 هزار پناهجوی افغانستان بگونه غیرقانونی وارد ترکیه شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
اخراج پناهجویان غیرقانونی
نظرات بینندگان:

>>>   درافغانستان هم ترکهاخیلی زیادهستند. چراانهاراکسی اخراج نمیکند. ترکهاحق دارند که درکشورمازندگی کنند. کسب درامدکنند.و ازکشورماپول پیداکنندوبه کشورخودانتقال بدهند. بزرگترین درامد رادرکشورماترکها دارند. امامردم مارا نمیگذارندکه داخل ترکیه زندگی کنند. باید کسانیکه اخراج شدند. هرجاکه ترک پیداکردند سرش چت. مالش لیلام باشد. که دیگر باافغانهاچنین برخوردی نکنند.
م س

>>>   افغان ها هم پول های خود را دو دسته تسلیم قاچاقبر کرد
حال دولت مهربان ترکیه وافعانستان همه را به کابل باز میگردانه
بهترین تصمیم هیچ کسی زیر هیچ شرایطی نباید کشور خود را غیر قانونی ترک کند ورنه این هم نهایتش
کسی به روز حال ما رحم نمیکنه تا خودما به روز حال خود رحم نکنیم
احمد از کابل

>>>   منظور از ترکها ترکیه نیست البته.ترکیه یه کشور من دراوری هست ورنه در اصل ترک ها طبق کتابهای خودمان برمیگردند به نواحی غربی چین سین کیانگ.
ترکیه یه اسم جعلی و من دراوری ست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است