تنها کسی که هدف و برنامه دارد پدرام است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۶    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149545 منبع: پرینت

داستان روزگار ما به مردم ساده دل و خوش باوری می ماند که تصميم گرفته بودند در شهر خود قصر مجللی با پخته بسازند!

آنها با مشكلات فروان يک قصر زيبای پخته ای ساختند در پايان جشن گرفتند و رفتند خانه هايشان. ديوانه ای در آن شب سرد برای گرم كردن خود آن قصر را آتش زد و همه زحمات آنها بيهوده بر باد رفت.

بزرگترين مشكل جامعه غيرپشتون تقدس گرايی، فرد محوری، منطقه گرايی و بی برنامگی است. انسان ها می آيند و می روند اما انديشه ها، برنامه ها و اهداف ماندگار می ماند متاسفانه تا هنوز هيچ هدف و برنامه ای در سطح رهبري نداريم و جامعه شخص محور غيرپشتون ما با همين بيماری لاعلاج روبرو است.

بنابر گزارش ها در گفتگوی تلفنی اخیر ميان عطا و اتمر بر استحكام پايه های نظام تاكيد شده است و هر دو بر اين توافق كرده اند كه از نظام كنونی حمايت صورت گيرد پس آن شعارهای آتشين كجار رفت؟

شعارهايی ازقبيل ما پاهای نظام را قطع می كنيم، ما نظام را سر جايش می نشانيم و... اين تناقض و بی برنامگی و اشتباهات بزرگ را در رهبران ديگر هم شاهد بوديم در فهيم خان، جنرال دوستم، محقق، خليلی، اسماعيل خان و آن چوگره هايشان مانند امرالله صالح، مجيب الرحمن، مرتضوی و... كه خيانت ها را توجيه می كنند!

اگر صادقانه قضاوت كنيم تنها كسی که در ميان اينها بوده و هدف و برنامه داشته (هرچند آن هم نواقضي دارد) اما قدرت و ثروت نداشته پدرام است. اين هدف و برنامه است که مسير و راه يک رهبر را در رسيدن به ارزش های موردنياز و منافع جامعه برآورد می سازد بدون هدف به هيچ جا نخواهيم رسيد.

پس هيچ وقت با پخته كاخ آرزوها نسازيم.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
نور
رهبران
پدرام
برنامه
نظرات بینندگان:

>>>   تجزیه افغانستان ، مبارزه برضد پشتون برنامه نیست
حالا اگرتنها شخصی باشد برای شما خواهد بود اما برای کل طرح چنین برنامه قابل قبول نیست بیغم باش لالا جان

>>>   بزرگترین مشکل اقوام غیر پشتون انحصار طلبی تاجیک ها است.

>>>   آقای گل امیری:پدرام هیچ گاه ما نند همه جنایت سالاران و معامله گران موضع ثابت نه داشته است.در ابتدا پرچمی خادیست بود و در حقیقت انقلاب ثور برجنایت متجاوزین و مزدوران عطر و پودر می زد.تا چاکر شدنش به شو.رای نظار و همرکاب شدن با منصور نادری و چوپره شدنش به دوستم، سقاوی شدنش، و حتی همدلی اش با حاجی ظاهر و لالی. ان هم که مخصراً بیان داشتم والی گپ بسیار به درازا می کشد.
شعیب

>>>   تنها کسی که دلسوز وطن و مردم نیست پدرام .....است
جمشید از بدخشان

>>>   بگذارتجزیه شود به خیرهمه هست

>>>   اینقدر ازپدرام تعریف نکنید که راستی ایشان باور میکند. نوشته تان شبیه شوخی است تا یک تحلیل براساس واقعیت. ههههههه

>>>   اگر فدرالیزم به معنی تجزیه است پس پاکستان و امریکا وآلمان چرا تجزیه نشدند.

>>>   نمیگذاریم تجزیه شود پدرکسی هم چی داخلی باشد چی خارجی تجزیه کرده نتوانسته ونه میتواند تجیه به خیرهمه نیست به ضررهمه است

>>>   تعقیب اهداف بزرگ و حل مشکلات تمام مردم یک کشور رهبر آن را بزرگ می سازد. پدرام تا هنوز آن قدر بزرگ نشده است که حل معضله های تمام مردم افغانستان را مسوولیت خود بداند. پدرام به خاطر ترجیح اهداف ملی ایران در کشوری به نام افغانستان کوچک است. رهبری که یک قسمتی از مردمش را نوازش و علیه گروه های دیگری از مردم کشورش خصومت ورزی کند به جای فایده مرتکب ضرر رسانی سیاسی شده است، پدرام قابلیت هایی دارد ولی مبارزه به نفع ایران در افغانستان وی را به شخصیت قابل سوال تبدیل کرده است.

>>>   ّشخص غیر پشتون محور!!!
من به هم تاجکها میگویم:
لطفا ازبیک را شامل نسازید زیرا ما ازبیکها تاریخ داریم و همه داریم! حال با ما خودرا سنجاق نکنید! ّدرام هیچ است!وهیچ خواهد بود! نیاکانش چیزی نکرده که از او توقع کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است