رییس جمهور آینده باید مورد پسند آمریکایی ها باشد
باید برای همیشه به یاد داشته باشیم که انتخابات در ملک خداداد یک نمایش مسخره و مضحکه سیاسی بیش نیست زیرا رییس جمهور قبلا از سوی کاخ سفید برگزیده می شود 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149555 منبع: پرینت

باید برای همیشه به یاد داشته باشیم که انتخابات در ملک خداداد یک نمایش مسخره و مضحکه سیاسی بیش نیست زیرا رییس جمهور قبلا از سوی کاخ سفید برگزیده می شود.

این رییس جمهور باید مورد تایید اسراییل، پاکستان، انگلیس، ترکیه و عربستان هم باشد یعنی محال است کسی که مورد پسند آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن نباشد روی کار بیایید ولو 90 درصد رای را هم بگیرد. در اوضاع و احوال کنونی منافع آمریکا ایجاب می نماید که یک پشتون قبیله ای غلجایی در راس قرار داشته باشد همینگونه هم خواهد شد اگر گره کار به آسانی گشوده نشود مشکل گشا هم دم دست است. عربستان صد میلیون دالر دیگر هزینه خواهد کرد و شاید هم بیشتر!

روشن نیست که آیا اصلا انتخابات در این نزدیکی ها برگزار خواهد شد یا نه اگر برگزار هم شود بی چون و چرا با تاخیر دست کم یک سال و نیم یا حتی دو سال برگزار خواهد شد اگر وضع صحی غنی بهبود یابد باز هم خواهد ماند اما اگر آوازه های ابتلای او به سرطان درست باشد موضوع تعویض او در کاخ سفید مطرح خواهد گردید در انتخابات بی چون و چرا طبق نسخه واشنگتن دو تیم با هم به صحنه خواهند آمد اما از پیش روشن است که این یک نمایش خواهد بود و دقیقا نامزد از پیش برگزیده واشنگتن روی کار خواهد آمد.

بی تردید جنرال دوستم و استاد خلیلی در کنار نامزد از قبل پیروز قرار خواهند داشت اما این انتخابات انتخابات ساده ای نخواهد بود و به هیچ رو به آسانی انتخابات گذشته نخواهد بود. در تیم اپوزیسیون به رهبری کرزی یعنی درانیان شاید استاد محقق، احمد ضیا مسعود، احمد ولی مسعود، یونس قانونی، جنرال بسم الله خان، گل آقا شیرزی، اسماعیل خان، احدی، داکتر زلمی رسول، اسپنتا، داوودزی ، نبیل و فشرده سخن همه کسانی که اکنون بگونه ای از گردونه قدرت به دور رانده شده اند گرد خواهند آمد.

شاید در آغاز دو و یا نامزد تاکتیکی بدهند اما نامزد اصلی یکی از اعضای خاندان کرزی خواهد بود چون بنا به رسم و رواج قبیله ای ممکن نیست ریاست را به کسی بیرون از قبیله واگذار کنند. نامزدی حکمت کرزی بیشتر محتمل به نظر می رسد شاید هم بردار کرزی قیوم و شاید هم باز هم داکتر زلمی رسول.

این تیم به دلیل روابط تیره کرزی با آمریکایی ها و نزدیکی های اخیرش به پوتین و روحانی و تجربه ناکام و تلخ و ضعف حکومتداری کرزی در گذشته شانس چندانی ندارد اما می تواند انتخابات را با چالش بس سختی روبرو سازد اما در تیم دیگر کماکان داکتر عبدالله، اتمر، استاد خلیلی، دوستم، صلاح الدین ربانی و شاید هم عطا محمد نور خواهند ماند به گمان غالب حزب اسلامی هم از همین تیم حمایت خواهد کرد حمایت مجددی تضمین شده است.

اینکه چه کسی را آمریکایی ها رییس جمهور خواهند ساخت هنوز روشن نیست ظاهرا داکتر عبدالله و اتمر مطرح هستند اتمر مورد تایید آمریکا، انگلیس و اسراییل است پاکستان و اعراب هم نسبت به او نظر مثبت دارند طرفه اینکه روسیه نیز موافقت دارد شانس داکتر عبدالله بعنوان رییس شورای اجرایی بیشتر است اما اگر موفق به برگزاری مجلس بزرگان (لوی جرگه) و ویرایش ساختار نظام گردد می تواند بعنوان نخست وزیر مطرح گردد.

اگر انتخابات به بن بست بکشد باز هم احتمال تشکیل یک دولت وحدت ملی می رود‌. گروه های مستقلی هم خواهند کوشید با بهره گیری از انتخابات خود را مطرح کنند مانند کنگره ملی. احزاب چپی هم نامزد مستقلی خواهند داشت اما روشن است شانس برد ندارند با این هم می کوشند درصدی شایان توجهی را به دست بیاورند.

شخص غنی دوست دارد اکلیل حکیمی را جانشین خود سازد او با آمریکایی ها روابط بیش از حد نزدیک و معتمدانه دارد اما چون پایگاه مردمی ندارد از شانس کمتری برخوردار است
باید برای همیشه به یاد داشته باشیم که انتخابات در ملک خداداد یک نمایش مسخره و مضحکه سیاسی بیش نیست زیرا رییس جمهور از پیش از سوی کاخ سفید برگزیده می شود.

این رییس جمهور باید مورد تایید اسراییل، پاکستان، انگلیس، ترکیه و عربستان هم باشد یعنی محال است کسی که مورد پسند آمریکا و همپیمانان منطقه ای آن نباشد روی کار بیایید ولو 90 درصد رای را هم بگیرد. در اوضاع و احوال کنونی منافع آمریکا ایجاب می نماید که یک پشتون قبیله ای غلجایی در راس قرار داشته باشد همین گونه هم خواهد شد اگر گره کار به آسانی گشوده نشود مشکل گشا هم دم دست است. عربستان صد میلیون دالر دیگر هزینه خواهد کرد و شاید هم بیشتر!

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریانفر
انتخابات
رییس جمهور
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   جلاد ضرورت است كه اورده شد. و ريس جمهور هم ميشود.
وحشتياربابا
ح ع

>>>   اقایی ګوش دراز انتخابات خواهد شد و شفاف خواهد بوده واز این نام های را که ګرغته اید همه این جاسوس خاین وطن فروش هستند به شمول کرزی و همه اینها در لیست سیاه قرار دارد و خوشبختانه کمیسوون انتخابات اعلام نموددکه افراد لست سیاه نامزد شده نمیتواند اینکه شما از حال تبلیغات مضحک براه انداخته اید جای را نخواهد ګرفت ریس جمهور اینده از افغانستان خواهد بود و افغان خواهد بود و به رایه مردم افغانستان خواهد بود

>>>   قربان آدم هوشیار حالا فهمیدی ؟

>>>   ۲۶۰ سال است که افغانستان غلام و برده یکی ازکشورهای خارجی بوده و جاسوس و دلقک خودرا هم از تنها اوغان یا پشتون را انتخاب کرده است چرا ؟ آیا اوغان اینقدر سست عنصر و بی ارزش است که هرکه تنها از همین ها استفاده سو میکنند ؟ معلومدار تا مستعمره امریکا هستیم امریکا کسی را به قدرت میاورد که پاکستانی ها برایشان صفارش کنند چون امریکا افغانستان را از ععینک پاکستانی ها میبیندِ حکومت امروز را ببینید ضعیفترین و نادان ترین اشخاص در آن گماشته شده است تا همه را مصروف خود بسازند تا کسی راجع به حضور و تجاور امریکا به خاک ما حتی فکر هم نکند.

>>>   اتمر صاحب مورد اعتماد پاکستان امریکا عربستان ترکیه گل بیدین عطا محقق است به تیم ....مانند بسم الله شیزی وامثال شان ضرورتی نیست

>>>   از هر نگاه اتمر برنده است.1 .لعمانی است که شیطان فریب داده.2هم خلقی وهم پرچمیها از اوست ان خود کرده.3 به طالب خدمت بزرگ کرد که دوستم فرار داد.4خادست مایر است. انتقام شکست داکتر نجیب هم از دوستم گرفته.5 روس یکطرف وامریکا پاکستن هم گپ داده

>>>   ریس جمهور اینده باید امریکایی باشد! نه مجاهد و

>>>   امریکاییهاتشویش نکنند فقط با درخشش چند بندل دالر ده ها وطنفروش عمده و پرچون فروش دور امریکاییها حلقه میزنند!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است