صالح: از خیزش پشتون های پاکستان حمایت می کنم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149560 منبع: پرینت

خیزش بزرگ و بی سابقه پشتون های عدالتخواه در پاکستان از کجا منشا می گیرد و چه نویدی در پی دارد؟

ده ها سال است پشتون ها در پاکستان زیر نام مردم سلحشور، نظم ناپذیر، حکومت ستیز، شمله بلند و قبیله گرا در ظاهر توصیف ولی در اصلیت تحقیر، توهین و تجرید می شوند. آنها در میان اردوی سلطه گرای پاکستان و افراطیون مسلح که نیروی نیابتی پاکستان است گیر افتاده اند و از مزایای زندگی نو محروم اند.

حالا معلوم می گردد که کتله های وسیع مردم از این وضعیت خسته اند و دیگر حاضر نیستند ننگ شهروند درجه سوم را به شانه های خود حمل نمایند. آنها بر ضد تحقیر، تجرید و نداشتن حقوق منصفانه موج بزرگ اعتراض را ساخته اند.

پشتون هایی که در هویت دستگاه قدرت پاکستان ادغام نشده اند مجبورند دو تا سند تابعیت بگیرند که سند دومی بیشتر بخاطر تحقیر کردن آنها است. آنها در سرزمینی تحقیر می شوند که قبل از ایجاد پاکستان مالکیت و زعامت اش را داشتند.

عدالت طلبی پشتون ها در پاکستان نویدی بزرگ برای افغانستان است ایستادگی این قوم شریف و بزرگ در برابر دستگاه ظلم می تواند افغانستان را کمک نماید هم اکنون شعار عدالت طلبان بر ضد دولت پاکستان و بر ضد افراطیون مسلح است دقیق همان دو محور شرارت که هر روز علیه ما دسیسه می چینند.

بنابر همین دلایل من از خیزش مردم شریف پشتون در پاکستان حمایت سیاسی و معنوی می نمایم و در روز بد در کنارشان ایستاده خواهم شد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
قوم پشتون
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   از خانه هندو قران بر امد بی خبر

>>>   او همچنان اظهار داشت:
اگر در جنگ بین پشتون های پاکستان و دولت پاکستان،پشتون های پاکستان به افغانستان مهاجر شوند،همه شان را در دره پنجشیر جای میدهد و دره پنجشیر را بنام دره پشتوتستان نام گزاری میکند.

>>>   این صالح مثل حکمتیار به‌مرض مالیخولیایی گرفتار شده است.اهداف پشتون های پاکستان را باید در افکار پشتون های شوونیستی افغانستان جستجو کنید بعد از درک واقعی میتوانید قضاوت کنید و تصمیم بیگیرید.الفاظ مرتب و چند حرف های تپیک سیاست امروزوطن جنگزده تانرا تعین نمی تواند باید متوجه اوضاع باشید.

>>>   چرا؟ مارا به پشتونهای پاکستانی چه ؟ چه ربط با ما دارند ؟ پس ما هم خودرا در کون ایرانی ها وتاجکستانی ها کشال کنیم ؟ تمام بدبختی افغانستان از دست همین پشتونهای پاکستان است نه دیگر اقوام پاکستانی بلای حق و ناحق در پس شان پنجابی ها اینهارا شناخته اند که مانند حیوانات در سرحد ازشان استفاده میکننداگر اوغان بقدرت رسید باز مانند افغانستان تنها کسی را انتخاب میکند که دغه گویدنزد اوغانهای اوغانستان تنها اوغانها آدم هستند نه دیگران.پاکستانی ها اصلیت اینهارا میداند که اینهارا نمیخواهد سر بلند کند

>>>   تو هم مثل خلیلی اینقدر قوم بزرگ نگو فکر کنم تو هم پوست انداختی و در حال چهره بدل کردن هستی امرالله جان.

>>>   تو سری پیاز هستی یا کونی پیاز. تو همیشه خایه مالی پشتونهای انتحاری را کردی./....

>>>   پاکستان کار درست و اساسی را کردند که این نسل یهود را را در حاشیه راندند چون پاکستانی ها خوب میفهمند که با این میکروپ ها چی قسم بر خورد کند و هر وقتی که اینها سر بلند کنند و یا دست به اعتراضات بیجا بیزنند پنجابی ها از اینهابا دنده های مرچ سرخ در زندان های پاکستان پذیرایی میکنند و زن،دخترو خواهر و مادر شان را هم در فاحشه خانه های پنجاب فاحشه میسازند چون آنجا حکومت قبیلوی پشتونیزم نیست که کسی از اینها حمایت کند

>>>   کدام خیزش پشتونها؟
همه اش سناریو های ISIاست برای رسیدن به اهدف از پیش تعین شده است.
با ایجاد طالبان پاکستانی قانون فاتا را لغو کرد آزادی قبایل بی تذکره را از بین برد سزحد با افغانستان را دیار سیمی گرفت و چوانانی که ادعای رهبری ابراز وجود سیاسی داشتند را از بین برد.
واین بار دام دیگری گذاشته برای شکار دیگر
در هر حال مشکل پاکستان است و پشتون های پاکستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است