نمی گذاریم مدیریت افغان ترک به ترکیه سپرده شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149571 منبع: پرینت

همزمان با ورود نخست وزیر ترکیه به کابل، اعضای انجمن اولیای شاگردان افغان-ترک می‌گویند که تسلیمی مدیریت این مکاتب به دولت ترکیه غیرقانونی است.

یوسف پشتون رییس انجمن اولیایی شاگردان مکاتب افغان- ترک روز یکشنبه 19 حمل 96 همزمان با سفر نخست وزیر ترکیه به کابل در نشستی با والدین شاگردان مکاتب می گوید که آنان بخاطر حفظ جایگاه علمی این مکاتب و نیز آینده نسل افغانستان تلاش می‌کنند، اما شماری از اداره‌های دولتی بر خلاف آنان کار می‌کنند.

پشتون واگذاری مدیریت مکاتب افغان ترک توسط دولت افغانستان به دولت ترکیه را غیر قانونی گفته و تاکید کرده است که انجمن اولیای شاگردان اجازه نمی دهند مدیریت این مکاتب به دولت ترکیه واگذار شود.

گفتنی است که پس از کودتای سال 2016 در ترکیه، دولت آن کشور فتح‌الله گولن را متهم به طراحی کودتا کرد و با این استدلال این که مکاتب افغان - ترک هم زیر نظر و تحت حمایت او است، خواهان مسدود شدن آن و یا سپردن مدیریت آن به دولت ترکیه شد.

حکومت وحدت ملی نیز چندی پیش با امضای تفاهمنامه ای رسما مدیریت این مکاتب را به دولت ترکیه سپرد و گفته می شود که قرار است استاتید ترک این مکاتب به دولت ترکیه تسلیم داده شوند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مکاتب افغان ترک
کمیته والدین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است