ازبکستان، قیمت برق وارداتی به افغانستان را کاهش داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۶    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149587 منبع: پرینت

عصمت‌الله ایرگاشیف نماینده خاص ازبکستان برای افغانستان شام دیروز در دیدار با محمداشرف غنی رییس جمهور، از کاهش قیمت برق وارداتی به افغانستان خبر داد.

وی گفت که قیمت برق از ۸,۵ سنت به ۵ سنت کاهش میابد و این کاهش از ماه جولای سال جاری میلادی قابل تطبیق خواهد بود. همچنان قرار است که ۱۰۰۰ میگاوات برق از منطقه سرخان ازبکستان به بغلان وصل گردد و مشکل برق طی یک سال در کابل و شماری زیادی از ولایات کشور برطرف خواهد شد.

طی ماه‌های اخیر، هفت ولایت کشور از نور برق مستفید گردیده‌اند و در ولایات بادغیس قمیت برق از فی کیلوات ۳۵ افغانی به ۶ افغانی و در ولایت غزنی نیز تا ۶,۷۵ افغانی کاهش یافته است.

قابل ذکر است که به زودی لین ۷۰ میگاوات برق به جلال‌آباد وصل می‌گردد که ظرفیت اصلی آن ۳۰۰ میگاوات می‌باشد. مشکل برق در ولایات شمال کشور نیز نسبتاً حل گردیده و مراحل تدارکاتی برق مناطق مرکزی تکمیل و در حال اجرا می‌باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ازبکستان
برق
نظرات بینندگان:

>>>   جناب اشرفغنی اگر برادرهای قوم ناخلف و خائن شما مثل همیشه با شما همکاری کرده و میکنند این بار برق وصل شده بغلان و جلال اباد نیز به سرنوشت پایه های برق .... گرفتار خواهند کرد. مطمئن باشید که طبق دستور العمل تان عمل میکنند.

>>>   ازبیک ها مردم پدر کرده اند ! درمقابل تاجیکان قیمت را بلند برد!

>>>   حتما کدام خاین در اوزبکستان هم پیدا شده
ورنه حاکمان افغانستان وقتی خاک و ملت را معامله میکنه اوزبک چرا قیمت را پاین میاره
اصلا برق را باید قطع کنه
چرا که طالب هر یک ماه برای دو ماه پایه برق را به کون خود میزنه
احمد از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است