ترامپ برای سرزنش امیر قطر تحت فشار است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149603 منبع: پرینت

روزنامه «واشنگتن فری بیکن» مدعی شد برخی نیروها در آمریکا، دولت ترامپ را تحت فشار قرار داده اند تا وی در دیدار با امیر قطر، موضوع حماس، ایران و همچنین اتهام هک و جاسوسی در آمریکا از سوی دوحه را با صراحت مطرح کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن فری بیکن به نقل از چند منبع مدعی شد که متحدان دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و برخی عناصر امنیت ملی این کشور، نگرانی هایی را درباره دیدار روز سه شنبه ترامپ با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر مطرح کرده اند.

به گفته این منابع، برخی نیروهای نزدیک به دولت ترامپ، تیم وی را تحت فشار قرار داده اند که در این دیدار به موضوع تامین مالی تروریسم و راه اندازی عملیات جاسوسی علیه یهودیان حامی اسراییل در واشنگتن از سوی قطر بپردازد.

موضوع دیگری که این نیروها خواهان پرداختن به آن هستند، هک ایمیل «ایلیوت برویدی» جمهوریخواه متحد ترامپ است که مدعی است این اقدام از سوی دولت دوحه انجام شده تا به روابط او با امارات متحده عربی آسیب بزند.

این گفته ها در حالی است که کاخ سفید تاکنون 'گفتگو درباره راه های تقویت روابط میان آمریکا و قطر و ارتقای امنیت مشترک و اولویت های اقتصادی' را هدف ترامپ از این دیدار عنوان کرده است.

فری بیکن به نقل از مشاور پیشین سیاست خارجی در کاخ سفید، نوشت: 'تعمیق اتحاد با ایران، هک ایمیل یکی از دوستان نزدیک ترامپ، حمایت مستمر از حماس و اخوان المسلمین و همچنین استفاده از شبکه الجزیره برای عملیات جاسوسی علیه سازمان های حامی اسراییل در خاک آمریکا از سوی قطر، اقداماتی است که از یک شریک و متحد مسوول انتظار نمی رود.'

«ریچارد گلدبرگ» مقام پیشین کنگره و مشاور کنونی در اندیشکده محافظه کار موسوم به بنیاد دفاع از دمکراسی ها، گفت: ترامپ باید گفتگوی صریحی با امیر قطر داشته باشد و تکلیف او را درباره ایران تعیین کند.

همچنین مشاور پیشین سیاست خارجی در کنگره آمریکا نیز با توصیف این دیدار به عنوان 'زنگ خطری صریح برای امیر (قطر)'، گفت: قطری ها در منطقه خاورمیانه به تقویت ایران مشغول هستند و در اینجا (آمریکا) به جاسوسی و هک شهروندان آمریکایی و عملیات اطلاعاتی می پردازند. این رفتار دوستانه نیست.

به نوشته فری بیکن، نیروهای حامی اسراییل نیز دیدار ترامپ با امیر قطر را از نزدیک رصد می کنند. «ران هالبر» مدیر عامل مرکز روابط جامعه یهودیان که در واشنگتن مستقر است، گفت: قطر باید مجبور شود که وفاداریش به اتحاد با آمریکا را فراتر از صرف لفاظی ثابت کند.

هالبر همچنین گفت: با ورود مایکل پمپیو و جان بولتون به دولت، دیدار کاخ سفید قطعا در تحت شرایط سختی برای قطر برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیر قطر باید انتخاب کند که آیا می خواهد متحدی واقعی برای آمریکا باشد یا به حمایت از حماس ادامه دهد. او نمی تواند هر دوی اینها را داشته باشد.

تمیم بن حمد آل ثانی قرار است سه شنبه شب در کاخ سفید با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دیدار کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
قطر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است