پزشکان در دوما هیچ بیمار شیمیایی نداشته‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۲    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149613 منبع: پرینت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پزشکان در «دوما»ی سوریه هیچ بیمار شیمیایی نداشته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پزشکان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه هیچ بیماری با علایم مسمومیت با تسلیحات شیمیایی نداشته اند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: نمایندگان مرکز آشتی سوریه با پزشکان و کادر درمانی بیمارستان شهر دوما مصاحبه کردند. آنها در این گفتگوها پذیرش هر گونه بیمار با نشانه های مسومیت با تسلیحات شیمیایی را رد کرده اند.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تایید کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با انتشار پیامی توییتری ضمن توهین به رییس جمهوری سوریه، ایران و روسیه را نیز به تاوان سنگینی تهدید کرد که به دلیل حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

رییس جمهوری آمریکا با مقصر دانستن ارتش سوریه بدون اشاره به جنایت های این کشور از عراق و سوریه تا افغانستان و قاره آفریقا، در اینباره نوشت که تعداد زیادی از افراد در این حمله شیمیایی در سوریه کشته شده اند!

وی در پیام خود مدعی شده بود: رییس جمهور پوتین، روسیه و ایران مسوول حمایت از اسد حیوان هستند. آنها بهای سنگینی را برای این کار خود خواهند پرداخت.

این در حالی است که منابع محلی چند روز پیش از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن 75 نفر و مصدوم شدن حداقل 100 نفر حکایت دارد.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
دوما
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است