وعده رییس جمهور چین برای کاهش تعرفه‌ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149615 منبع: پرینت

رییس جمهور چین وعده داده است تا اقتصاد این کشور را بازتر و آزادتر کرده و تعرفه‌ های واردات را کاهش دهد.

به گزارش رویترز، شی جین پینگ رییس جمهور چین امروز سه شنبه در سخنانی قول داده است که اقتصاد این کشور باز و آزادتر شود و تعرفه‌های واردات محصولات و کالاهای مختلف از جمله موتر کاهش پیدا کند.

اظهارات رییس جمهور چین در شرایطی است که تنش های تجاری در روابط پکن و واشنگتن همچنان رو به افزایش است و دو طرف تعرفه های تجاری سنگینی را علیه یکدیگر وضع کرده‌ اند.

رییس جمهور چین تاکید کرد: پکن محدودیت اعمال شده در خصوص مالکیت خارجی در بخش موترسازی را هرچه زودتر لغو خواهد کرد و تدابیر قبلی اعلام شده برای باز کردن بخش مالی را اجرا می کند.

وی در ادامه افزود: امسال تعرفه واردات موتر را به طور چشمگیری کاهش می دهیم و در عین حال تعرفه واردات سایر کالاها را نیز کاهش خواهیم داد.

اظهارات رییس جمهور چین موجب افزایش شاخص سهام آمریکا، ارزش دالر و ارزش سهام آسیا شده است.

وی اظهار داشت: چین تدابیری را اتخاذ خواهد کرد تا دسترسی سرمایه گذاران خارجی به بازار این کشور گسترش یابد.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز یکشنبه با انتشار توییتی اعلام کرده است که "فارغ از هر اتفاقی که در خصوص مناقشه تجاری رخ دهد؛ من و شی جین پینگ رییس جمهور چین همواره دوست خواهیم بود."

وی افزود: چین موانع تجاری خود را برخواهد داشت چرا که این کار درستی است. مالیات های متقابل خواهد شد و بر سر مالکیت معنوی به توافق دست خواهیم یافت. آینده بزرگی د ر انتظار دو کشور است.

تهدیدات آمریکا و چین طی هفته گذشته برای اعمال تعرفه های تجاری تلافی جویانه موجب تشدید نگرانی های بین المللی شده است.

حجم مبادلات تجاری آمریکا و چین به 650 میلیارد دالر در سال می رسد. کسری تجاری آمریکا با چین به بیش از 375 میلیارد دالر رسیده است. دولت آمریکا بارها پکن را به اتخاذ سیاست‌ های غیرمنصفانه تجاری و سرقت مالکیت معنوی متهم کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
تعرفه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است