مسایل داخلی پاکستان ربطی به منافع ملی ما ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149625 منبع: پرینت

بحران از ملک خداداد که در برنامه است آن را به بزرگترین کانون صدور بی ثباتی در منطقه مبدل سازند در حال لغزش به پاکستان، ایران، سینکیانک چین و آسیای میانه است.

دیری نخواهد گذشت که همه کشورهای همسایه در واکنش به آتش افروزی های ارگ دست در دست همدیگر خواهند نهاد تا فتنه ها و توطیه های در حال شکلگیری را در نطفه یعنی در خاستگاه آن خنثی سازند.

سناریوی ناآرامی های اخیر در گستره پشتون نشین پاکستان در آنسوی اقیانوس ها نوشته شده و به همکاری ارگ و برخی محافل و حلقات شناخته شده و معلوم الحال خارجی و داخلی دامن زده می شود و هیچ وجه مشترکی با منافع ملی ما ندارد و اگر سرهای داغی با دهان های کف آلود و سر دادن شعارهای دیوانه وار می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند باید نیک بدانند که در واکنش این رفتارهای ناسنجیده تابستان داغی را برای مردم بینوای کشور به ارمغان خواهند آورد.

آری! نباید به تیشه پاکستان برای ادامه مداخلات به کشور ما دسته داد و بهانه های بیشتری به آی اس آی دال بر حق به جانب بودن این مداخلات و توجیه آن از دید منافع امنیت ملی پاکستان داد.

مسایل داخلی پاکستانی ربطی به ما ندارد و نباید به بهانه همتباری، همزبانی و همریشگی در امور برادران پشتون و بلوچ پاکستانی که شهروندان کشور دیگری هستند مداخله کنیم.
باید نیک دانست که اگر از خطوط قرمز عبور شود واکنش پاکستان سخت و بس خشن خواهد بود.

گمان برده می شود که نخست وزیر پاکستان به همین خاطر به کابل آمده است تا به ارگ نشینان گوشزد نماید و هشدار بدهد که تا دیر نشده است دست از بازی با آتش سوزان بردارند.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریانفر
پاکستان
مسایل داخلی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   به افتخار سفرصدراعظم پاکستان به افغانستان ودیدارش با رئیس جمهور ورئیس اجرائیه وخوشبینی های آگاهان مسایل سیاسی ونظامی ما امروز سه شنبه بیش از 430 مرمی توپ را بالای کنر پرتاب کردند
ر

>>>   ما راه جزهمین نداریم باید مداخله را با مداخله حواب دهیم .ماچهل سال است درامورداخلی پاکستان کار ی نداریم وچهل سال تمام مداخله های آشکار وبنهان وبی نهایت بیشرمانه وبی رحمانه را صبورانه تحمل میکنیم پس تاکی میلونها انسان کشور ما کشته ،معلول وازوطن وخانه وکاشانه خود بیګانه وآواره شدند ،وفقر وبیکاری ناشی ازجنګ خانمانسوز وبنیاد برانداز درسرتاسر کشور ما مستولی ګردیده وثلث تمام نفوس باقیماندهدرکشور به ګدایان مبدل ګردیده است . ماباید ازهر فرصت پیش آمدهولو خیلی کوچک برعلیه پاکستان استفاده اعظمی نمایم . درغیرآن ماخود به باکستان فرصت وامکانات آنرا مهیا میسازیم تاکشورمارا بیشتر ازین آماج قرار دهند وجنګ خامانسوز منافع ملی خورا بیشتر ازپیش برماتحمیل نمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است