رهبران فاسد ما برعکس همه جا تقدیر می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149639 منبع: پرینت

رهبران فاسد در افغانستان تقدیر می شوند درحالیکه در دیگر جهان به زندان می روند!

در هفته ای که گذشت مردم جهان شاهد آن بودند که رهبران سابق برزیل، کوریای جنوبی و آفریقای جنوبی به جرم فساد در مقابل دادگاه قرار گرفتند و در نتیجه پارگ گون هه رییس جمهور قبلی کوریای جنوبی به 24 سال زندان و بازپرداخت 17 میلیون دالر محکوم گردید که فعلا در زندان به سر می برد.

همچنان لالو داسیلوا رییس جمهور سابق برزیل به جرم تصاحب دو آپارتمان لوکس به 12 سال زندان محکوم گردیده که روز گذشته خود را برای سپری کردن دوره زندان تسلیم پولیس کرد گذشته از آن جاکوب زوما رییس جمهور قبلی آفریقای جنوبی به جرم اخذ 50 هزار یورو از یک شرکت فرانسوی به نام تالس و چندین فقره اخذ رشوت تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار گرفته است که بدون شک نتیجه آن زندان خواهد بود.

در به محاکمه کشانیدن آنها مردم آن کشورها نقش اساسی را ایفا کردند و با برپایی تظاهرات نقش آنها را در فساد افشا نمودند تا جایی که آنها را وادار به استعفا کردند و در این جریان پارلمان های آن کشورها یکجا با دست اندرکاران نظام عدلی و قضایی طرف مردم را گرفتند تا اینکه مجرمان اقتصادی در برابر دادگاه قرار گرفتند اما در افغانستان باوجود اینکه مردم می دانند که رهبران سیاسی سرتاپا در فساد غرق هستند چیزی از دست شان نمی آید چون نمی توانند راهپیمایی نمایند.

برای اینکه راهپیمایی صورت گیرد باید یا با حکومت باشید و یا با مخالفین حکومت در غیر آن صورت استشهادی، انتحاری و انفجاری در آن واحد خود را می رسانند و تجمعات صلح آمیز مردم را به خاک و خون می کشاندند و ارگان های عدلی و قضایی هم در افغانستان در خدمت فساد و ترویج فساد قرار دارند اگر قرار می بود که در افغانستان کسی به جرم فساد محاکمه می گردید به گمان اغلب هم کرزی با اعضای کابینه خود و هم احمدزی با اعضای کابینه خود اکنون بجای زندگی در قصرها که از پول دزدی ساخته اند در زندان به سر می بردند.

اصلا فساد رهبران برزیل، کوریای جنوبی و آفریقای جنوبی با فساد رهبران سیاسی افغانستان قابل مقایسه نیست در افغانستان تریلیون ها دالر به یغما رفته است متاسفانه نه تنها کسی از فساد پیشگان پرسان نمی کنند بلکه برای آنها جایزه هم می دهند چنانچه میدان هوایی را به نام حامد کرزی مسمی کردند و در کنار ارگ قصری را هم برای زندگی او مهیا نمودند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
رهبران فاسد
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر نبود اول از قوم خود و یا شفتالو بگویم رهبران خودتان که در دوره اقای کرزی هم معاون و هم در پوست های کلیدی حکومت و دولت افغانستان ایفاء وظیفه کردند و از دارایی های این ملت مظلوم، رنجدیده، فقیر و دربدر بطور کنایه هم اگر میبود یاد میکردی، همان ضرب المثل راست گفته که میگوید کور خود و بینا مردم. نه میدانم خودت چی گلها را آب داده باشی یا به اندازه قدرت و توان ات چقدر پس انداز کرده باشی و یا به تجارت بکار انداخته باشی.
شریف

>>>   وطندار عزیز ان ها کافر بیدین مرتد بودند خدا درین دنیا از اوشان پرسان نمود و بسزای اعمال شان رسیدند رهبران و افراد بلند پایه و خورد پایه دولتی ما مجاهد مسلمان خدا نا ترس خاین رشتخور فاسد قاچاقبر مواد مخدر زن طلاق بیوه پر میوه عاق پدر مادر زیر دارگریختگی و ۴۲۰ اند و خداوند در اخرت از اوشان سوال جواب نموده بعضی شان مستحق حور غلمان شده وارد بهشت برین میشوند و بعضی وارد جهنم پیش نمرود قارون ابوجهل میشوند اگر خداوند متعال نظربه گناهان شان فیصله کند و غفور رحیم نشود دوزخ از لاش کثیف شان پر میشود و جای برای کافران نمی ماند و کافران خوش خوشحال با اولاد های شان بهشت را تسخیر مینماید در نتیجه کافران هم درین دنیا از زندگی لذت برده اند وهم در ان دنیا الله اکبر به عدالت الهی که حق رابه حق دار میرساند.

>>>   باید حمله کننده کان به دشت ارچی بدلیل اینکه تروریست های طالب را مورد اماج قرار دادند باز خواست شوند .
اردو حق ندارد به طالبان عزیز حمله کنند .اینها اگرکسی ویا اطفال وزنان بیگناه را میکشند ویا انتحار میکنند از جانب خدا امر دارند تا انان که لیاقت دارن را به بهشت روانه کنند .دست خط هم پیش مولا هیبت الله است.
هرکس ریش ودستار بلند نداشته باشد خلاف اسلام عملکرده وچه بهتر که برای اینکه حقوق حیوانات وحشرات نیز رعایت شود چند عدد شپش وحشره نیز در دستار وریش خود رها کرده و همزیستی مسالمت آمیز با دیگر جانداران را نیز داشته باشید.
فکرتان باشد برای اینکه مدتی است زمین گرم شده وخشکسالی
منطقه را فراگرفته برای صرفه جویی سالی یکبار حمام بروید.
دهانتان باید از بوی دلنشین نسوار عطرآگین باشد.
واز چند متری باید بوی سادگی وساده زیستی بدهید.همه ساختمان ها باید تخریب وبه جایش غیژدی برپا شود.بجای سوار شدن به موتر باید از چهاپایان استفاده نمود .
زیارت اهل قبور وساختن زیارت و توسل شرک است .بعد از اطاعت خدا اطاعت از پاکستان واجب است.
فقط یک جا میشود به غیر خدا توسل که شرک محسوب نمی شود.
وان اگر تحت فشار بودید میتوان به روسیه توسل کرده وکمک بخواهید.

>>>   تنها فاروق وردک وزیر سابق معارف و وزیر پارالمانی فعلی بیشتر از ده ها ملیون دالر پول معارف را بنام مکتب های خیالیو معلم ومتعلم های خیالی و تعمیرات خیالی با اصف ننگ معاونش و چند تن از روسای معارف انوقت دزدیدند
اما بعوض اینکه محکمه شوند هنوز بحیث وزیر و والی و ریس در قدرت اند عمر زاخیل وال ملیون ها دالر را از کابل بانک و قرارداد خریداری تیل وزارت دفاع دزدیده و بدتر ان که امضای جعلی وزیر عدلیه وقت را که بحیث عضو هیت خریداری بود و عمر زاخیل وال ریس هیت و وزیر عدالیه شش ماه قبل وفات کرده بود امضای ان متوفا را جعل و تدویر کردند نه تنها که مجازات و محکمه نشده مشاور خاص اقتصادی و سپس سفیر در سفارت افغانستان در پاکستان گردیده وده های دیگری مثل این خاینین است چون یکیبدیگری دهن پراب هستند مقام بالا به پایین چیزی گفته نمیتوانند همین که هنگامه محکمه وتحقیق پول دزدیده شد فاروق وردک بلند شد فاروق وردک گفت اگر مرامحکمه کنند من پولرشوت ملیون ها دالر اشرف غنی احمدزی و داکتر عبدالله را که در دبی توسط نماینده های شان گرفت رسوا میکنم دیگر صدا ها از داخل ارگ خاموش شد تا امرز دیگر کسی از ان دزدی ها صدا نکشید .

>>>   چرا تنها فاروق وردک، زاخیل وال، و اصف ننگ ایا مارشال، جنرال، دگروال، امر حوزه،ٰ ریس، مدیر، وزیر، خرکار، پیاده و غیره و غیره شما جوازفساد را دارند. و این سه شخص که شماگفیتد جواز ندارند یا جطور؟

>>>   او برادر وهموطن عزیز ومهربان حالا فهمید که درسایر کشورهای جهان رهبران وسایرین به جرم خیانت - فساد اداری - نظامی - اختلاقی وغیره وغیره محاکمه - جریمه - وبالاخره روانه زندان میشوند امابر خلاف درکشور مثل افغانستان تقدیر - بخشش - وبالاخره جایزه داده میشود ولی متاسفانه بالای اشخاص بی واسطه- بی زور - بی پول - قانون صد درصد بالایش تطبیق میشود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است