لیست کشته و زخمی های دشت ارچی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149644 منبع: پرینت

گزارش طالبان از بمباردمان دشت ارچی قندوز:
روز دوشنبه هفته گذشته در قریه دفتانی ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز یک مدرسه دینی و گردهمایی بزرگ مردمی بمباران شد.
بیش از 200 تن مردم ملکی در نتیجه این فاجعه که بیشتر آنان اطفال، عالمان دین و حافظان قرآن بودند کشته و زخمی شدند. امارت اسلامی افغانستان هیاتی را برای بررسی این جنایت به منطقه فرستاد تا هویت و آدرس های قربانیان فاجعه را به حد امکان معلوم بکنند و دیگر جوانب مخفی این جنایت بزرگ بشری را از نزدیک مشاهده و بررسی نموده راپور آن را به بزرگان تقدیم بکند.
اگرچه تا هنوز نتوانسته ایم هویت ده ها تن از کشته شدگان و زخمیان این فاجعه را که از ولایات دیگر بودند و یا در ساحات زیر کنترل رژیم زندگی می کردند به دست بیاوریم اما لیست قربانیان که جزییات آنها در اختیار هیات ما قرار گرفته است قرار ذیل است.
از لیست ذیل روشن می شود که تا هنوز هویت 59 تن از کشته شدگان و 150 تن از زخمیان به تثبیت رسیده است.




کشته شدگان

طالبان کشته شدگان لیست دشت ارچی قندوز افغانستان

طالبان کشته شدگان لیست دشت ارچی قندوز افغانستان

طالبان کشته شدگان لیست دشت ارچی قندوز افغانستان



زخمی ها

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان

طالبان زخمی ها لیست دشت ازچی قندوز افغانستان



ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی امارات اسلامی افغانستان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
کشته
زخمی
لیست
نظرات بینندگان:

>>>   دنـده : متعلم !!!!
فلم وزارت دفاع نشان داده که اشرار با کلاشینکوف وراکت سرشانه ئی درانجا بودند

>>>   در حالیکه در دشت ارچی زیر اداره ترورستان طالبان کدام مکتب فعال نیست معلم و متعلم از کجا شد لعنت به شما طالبان خاین وطنفروش غلامان ای اس ای چتلستان دشمن افغانستان حال با این لست خود ساز دروغین تان میخواهیدکه ذهنیت مردم افغانستان و جهان را به جهت دیگری سوق دهید شما ترورستان ضد دستورات دین انقدر نزد مردم کشور ما و جامعه جهانی بدروغگویی و جنایت مشهور و منفور هستید که دیگر کسی بحرف ها و سخنان تان اصلا باور ندارند امارت اسلامی کدام عمل و کردار تان به اسلام میماند قطاع الطریقی و سربریدن های تان چه ملکی و چه نطامی حتی بهزن و طفل و پیر و جوان شما هیچگاهی ترحم نکرده وندارید جاساسوسی و وطنفروشی تان کدامش به امارت اسلامی میماند شما ترورستان بد نام کنندگان اسلام در جهان هستید امارت اسلام ههههه نظر به اعمال انجام داده شده تان کفر چنین اعمال را نکرده و نمیکند که شما جاسوسان پاکستان در کشور ما انجام داده اید .

>>>   بیان واقعیت هاوجنایت را از برادر های نارازی حامد کرزی بیشوید
جنایت را از جنایت کار سوال کنید .
هاهاهاهاهاها
خیلی جالب است

>>>   درینصورت در دشت ارچی هیچ طالبی موجود نیست!!
آیا طالبان از اصطلاح متعلم استفاده میکنند یا طلبه؟؟ کسانیکه داخل مدرسه می باشند وملا تولید میگردند طالبان آنان را طلبه میگویند حالا چطور متعلم شد؟؟؟؟
اگر محفل دستار بندی بود یک نفر ظالب هم درمجلس نبود که تصادفی کشته میشد؟؟؟

>>>   همگی طالب بودن، در یکی از مراکز انتحار و تروریست پروری، مشغول آموزش بودن.

>>>   معلوم نشد كه نشر اين لست طويل به تأئيد إمارات اسلامى است و افشاء دروغ پراكنى طالبان از نظر مه نشر اين گونه مطالب يك تبليغات آشكارابه نفع طالب و جنايات شان است كه كانون به شدت از دولت و تلويزيون طلوع به نام تبليغات بازرگانى به خورد مردم داره ميشود يك عده نشريه ها بنام نشرات آزاد آكاهانه و يا نا آگاهانه به نفع دشن ملت ما نشرات دارند كه اين به سود درازمدت ملى نيست پول ميتوان از هر رَآه بدست آورد اما خون ملت و جانبازى هاى قواى مسلح وطن را ناديده گرفتن است و حمايه يى است از تبليغات زهرآگين پاكستان برعليه حاكميت ملى ما ، ما به بازى هاى دولتى خوب آشنايى داريم كه در داد و گرفت اند و هردوطرف بالاى ملت ها هيچ فكرنميكنند ريختن خون نزد دولت هاى غير ملى مثل يك بازى كمپيوترى است كه برود و بأخت آن مفهومى ندارد صرف وقت گذراندن است بايد نشريه افغانپيپرز وضاحت دهد تا همه آگاه شوند در غير آن شما هم از خط ملت بريده ايد . از نظرنشرات ملى يك كشور نبايد كارنامه هاى دشمن را به رخ مردم كشيد و اين عمل يك ضربه كارى به روان مردم و تضعيف قواى مسلح وطن است. با نشر لوگوى إمارات اسلامى طالبان يعنى اينكه شما هم آنرا تأئيد ميكنيد.
خراسان زاده

>>>   اخ دلم یخ شد این فقط انتقام شهدای جنبش روشنایی است که درپانزدهم اسد درچهارا دهمزند بخاطرخواسته های برحق خود توسط همین جلادان طالب وداعش شهید شدند واقعاکه صدزدن طالب یک زدن داعش صد زدن داعش یک زدن اردوی فهرمان کشورما به امید پیروزیهای هرچی بیشتر مدافعان افغانستان وانتقام شهدای مظلوم افغانستان همه مردوم افغانستان ایفتخار میکنندبه اردوی ملی افغانستان

>>>   دورغ است!

>>>   هویت آنهایی که هنوز مشخص نشده اند، خارجی هایی مانند پاکستانی وچچنی وعربستانی هستند.

>>>   طالب رزل لست کسانی را که در انتحاری های تان بشهادت رساندید هم نشر کن اگر داد از اسلام و انسانیت میزنی همه کسانی که مردن اکثریتش طالب ....بود و خدارا شکر که .....شدند.

>>>   پروردگارا به حال مردم بیچاره ما چاره ساز شو خدایا این ملت داغدیده را اززیرظلم ظالمان وقاتلان به نام طالب وداعش رهایی بخش که فقط تورهایی بخش و بس خدایا برای این ظالمان بی عقل که ملک وطن را به این جزیره وحشت ودهشت تبدیل نموده برای شان عقل عنایت فرما خدایا به حال ملت ستمدیده افغانستان که امروزتمام دنیای کفرومسلمان آمده اند وجنگ نیابتی را راه انداخته اند وتسلیحات شانرا بالای سینه داغدار مردم ما آزمایش مینمایند صلح وامنیت که آرمان ماست ارزانی فرما آمین یارب العالمین !
دعاگوی شما مهدی از کابل

>>>   مگر تروریست شهید میشود؟؟؟؟؟!!!!

>>>   دریک قسمت است نوشته شده که(تپی)ماخوب گوی گاو
را میگیم منضورشان از تپی چیست ایا گوی گاو خودرا
هم شهید حساب کردن تپی به زبان یهودی به چی میگن امیدواروم که از این لیست هازیاد ببینیم.

>>>   شما كه از إنسان كشتن لذت مى بريد حتماً مرض سعديزم داريد وبأيد شما را در باغ وحش در قفس ها بيندازند و .... إنسان نما نام بكذارند .

>>>   این .....پاکستان چرا فرم آش فقط پشتو است معلومدار است این جانیان فقط پشتون وپشتون پرست ....ای اس آی است

>>>   دروغ و تبلغات بیش نیست ،پدران وحشت و جنایت (طالبان مزدور) هر چه تبلغات میخواهند انجام دهند ولی چون خاک خشک در دیوار چسپ ندارد
وحید

>>>   بسیار خوب طالبان هم در فکر مردم ملکی هستند ؟ پس این همه طالبان تررویست در دشت ارچی کندز از کجا هستند ؟ و مردم که تحت اداره شما با حضور طالبان و پاکستانی ها خوش هستند کی ها هستند ؟ آفرین بزنید در جان مردم از مصاحبه های مردم محل معلومدار بود که همه تروریست و فرزندان تروریستان در محل حضور داشتند که کشته شدند خلاص قصه اش مفت شد .طالبان تروریست اگر انسان میبودند راجع به کشتار چهارهی زنبق هم اینطور همکاری کرده نام شهیدان حادثه را نشر میکردند اما حتی حکومت هم در قصه آن حادثه نشد چون مردم عام بودند اما در حادثه کندز همه طالبان و اقارب طالبان کشته شدند که هم حکومت و هم طالبان غم درون شده اند.

>>>   بسیار خوب شده!‏ در مقابل قتل عام مردم میرزا ولنگ خیلی کم هست ، انشألله جای ابدی جنایت کاران وآدم خواران طالب وداعش جهنم است.
آزاد اندیش

>>>   نامهای ذیل :
میجر مختار از پشاور
میجر سنگری از کویته
ملاسنگی از پاکستان
2 تن از انصارالله تاجکستان
3نفر از ازبکستان
و18 نفر قوماندانان زون شمالشرق کشته و 12 نفر قوماندانان زون تان که میخواستید کندز را به خاک وخون بکشید چرا نوشته نکردید .
ای طالبان خاین یاد تان از چارصد بستر که داکتران را کشتید می آید ،یاد تان از حمله بالای فرزندان مان که در قول اردوی 209 را کشتید رفته است ؟، یاد تان از چارراهی صدارت که صدها نفر لادرک است میآید ؟ هزاران لعنت بشما که نامهای دروغ را نشر میکنید مردم افغانستان شما را شناخته اند .
محمد انور از دشت ارچی

>>>   چقدر دروغ کلان - تمام اینها در یک مسجد بودند هیچ قابل قبول نیست و دروغ پراگنی هم از خود حد دارد شرم است برای کسیکه اینرا نوشته و لعنت بر دورغ گو - بیرق طالبان نشاندهنده مستقر بودن آنها در همان مکان است و همگی که مرتد شدند از خداوند متعال دوزخ بزرگ را برای استراحت شان استدعا مینمایم .
عارفه

>>>   آفرین باید زد به ریشه تمام مکاتب دین باید نابود شود

>>>   از روند طالب کشی و داعش کشی تحت هر نامی که باشد باید دفاع صورت گیرد.

>>>   خوب شد این ها همه طالب است اگر یکساله بود و یا شش ساله همه مردار شدند خون پاکت ان شهدا خواب نشد که جوان های نازنین تعلیم یافته در پیش روی وزارت امور داخله در خون خوابید .
کمی دل ما یخ کرد خدا کند از این لست ها بار دیگر هم نشر شود ان سرگین بوی ها به این بچه های سر و کاکل زیبا و مقبول برابر نمیشود در مقابل خون هر یک صد نفر انها بمیرد و مردار شود من طرفدار هستم از ان گنندیده های کشور اباد نمیشود .
رررررر از کارته نو کابل

>>>   سزای قروت آب گرم است کسانیکه مشغول ومصروف فعالیت های ضد انسانی باشد باید مردار شوند

>>>   برای طالبان مایه عبرت شد که دیگر انتحارنکنند، مردم ملکی وبیگناه را قتل عام نکنند، چراکه اردوی ملی هم میتواند شمارا بخاک وخون بکشاند، پس خون طالبان رنگین ترازخون مردم ملکی نیست.
باکول

>>>   یک سوال این همه قاری قران به چه درد مردم و کشور میخورد؟ افغان

>>>   أين لست إز طرف isi ترتيب شده طالب جاهل و مزدور اينقدر سواد دولت دولت نيست اگر ميبود تا نقطه صفر محو ونابود ميگردانيد نتنها صلح را در قندوز بل در وجب وجب أين سرزمين دليرمردان تأمين ميگردانيد وملت مظلوم وستمديده ما را إز شر أين عسا كَر ابوجهل نجات دهند س ظ ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است