معضل میان اقوام در خوست اساسی حل شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149667 منبع: پرینت

خوست با تلاش مشترک همه اقوام آباد شده و معضل موجود میان آنان باید بگونه اساسی حل شود.

کفیل ریحان رییس شورای ولایتی خوست در دیدار رییس جمهور با وکلای شورای ولایتی و نمایندگان مجلس این ولایت مشکلات در بخش منازعه بر سر زمین میان اقوام، غصب زمین، مشکلات پارک صنعتی، غصب شهرک مهاجرین، فساد در ادارات و پروژه‌ها، نبود تعمیر ولسوالی‌ها و مشکل در قراردادهای طولانی مطرح‌ساخت.

رییس جمهور در این دیدار گفته است که برای فراهم سازی امکانات دانشگاه خوست با مقام های امارات صحبت خواهد کرد و دانشگاه های خصوصی نه بگونه فوق العاده، بلکه براساس معیارها ایجاد خواهد شد.

غنی بیان کرده است که خوست خانه مشترک اقوام باهم برادر است و با تلاش مشترک شان آباد گردیده است و بنابراین معضل موجود میان اقوام این ولایت باید بگونه اساسی حل شود.

وی به مسوولین امنیتی خوست دستور داد تا جلوی غصب زمین در این ولایت را بگیرند و هر کس ‌که در این مسیر مقاومت می‌کند به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خوست
مشکلات
نظرات بینندگان:

>>>   معضل اقوام در خوست فقط زمین وچنگلات است

>>>   از ديكندي چي خبر مردم ديكندي و باميان دشمن پدريت است فقط جنوب خانيت است هر روز برادر هايت اتش مزند و از جيب ملت اباد ميكيند
مزاري

>>>   خوست یک ولسوالی بود و به یک ولایت تبدیل شد.
حالا دولت در تلاش تبدیل کردن آن به ولایت درجه اول است.
این خلاف عدالت در مقابل ولایاتی است که از طالبان دراز منحیث ولایت شناخته شده اند و هنوز هم منحیث ولایات درجه دوم و درجه سوم هستند و خلاف عدالت در مقابل اقوام دیگر یعنی اقوام غیر پشتون است.
پارلمان افغانستان باید مسؤلین مربوطه را به پارلمان اخطار کنند و در مورد خواهان وضاحت شوند.

>>>   کدام معضل شما خو در شناسنامه ها همه اقوام ۶۰ گانه اوغان را یک قوم معرفی کرده اید در حالیکه یکی به خون دیگر خود تشنه هستید ؟

>>>   در هر جا و هر مکان اشرف غنی احمدزی مانند دوران انتخاباتی و یاد کردن سوگند پس از توافق دوتیم که بحیث ریس جمهور بکرسی نشسته وعده های زیادی را بمردم داده بود مانند وعده های اینچنینی اما یکی از ان وعده را عملی نکرده بلکه بر خلاف ان عمل کرده است حالا هم این وعده ها دروغین بخاطر انتخابات اینده ریاست جمهوری است اگر به این وعده های بی عمل بنگریم طبق وعده داده شده ان دیگر همه چیز خوب و خیر و خیرت است و مردم صاحب کار شده و دسترخوان شان پراز نان گردیده امنیت بکلی بهبود یافته برعلاوه از کابل تمام ولایات و قرا و قصبات از نور برق مستفید گردیه اند مکاتب همه صاحب تعمیر است کدام طفل زیر افتاب سوزان درس نمی خواند و ده های دیگر اما این چیز ها جن گشته و مردم بسم الله کهاز چشم دیده مردم پنهان گردیده تنها اشرف غنی پادشاه جن ها و پییروانش دیده میتواند و بس .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است