از بازگشت 100 هزار پناهنده به افغانستان جلوگیری شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149670 منبع: پرینت

از اخراج 100 هزار پناهنده افغانستانی از کشورهای اروپایی به افغانستان در سال 2016 جلوگیری شده است.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان روز سه شنبه 21 حمل 97 در کنفرانسی در تالار مرکز معلومات در کابل گفت: قرار بود در سال 2016، 100 هزار پناهجوی افغانستانی از اروپا اخراج شود، اما با اقدام‌ها و مذاکرات حکومت وحدت ملی با کشورهای اروپایی، این بحران رفع شد و در آن سال تنها 580 پناهجو از کشورهای اروپایی به افغانستان برگشتانده شدند.

بلخی بیان کرد که رقم افراد بازگردانده شده در سال 2017 به 780 نفر رسید که با شمار کسانیکه در حکومت قبلی متحمل بازگشت اجباری شده‌اند، تقریبا یکسان است.

گفتنی است که مرکز معلومات افغانستان در دانشگاه‌ کابل با همکاری دانشگاه سیتی لندن ظرف 18 ماه پژوهشی علمی را روی سه حوزه‌ مشخصِ بازنمایی مهاجرت و مهاجر در فرهنگ شفاهی افغان‌ها (شعر و موسیقی)، سیاست‌گذاری مهاجرت در افغانستان و تاثیر اروپاییان بر آن و پیچیدگی روند تصمیم‌گیری خانواده‌ها انجام داده است.

نتیجه‌ این تحقیق علمی در کنفرانسی در تالار مرکز معلومات افغانستان واقع در دانشگاه کابل ارایه شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بازگشت مهاجرین
تحقیقات
نظرات بینندگان:

>>>   جناب وزیر چنان امار اعدام می کند که فقط کچالو پیاز برگشت خورده است. اینهایی که برگشت خورده اند انسان هستند و شما با سرنوشت آنها بازی کرده اید. شما که شکمتان سیر است و بادیگاردها و موترهای ضد گلوله تان مهیا است از حال این برگشت خوردگان چه خبر دارید.

>>>   مهاجرین درشرایط فعلی برای کشورافغانستان یک سرمایه است چون مهاجرافغانی هرجای دنیاکه باشد کارمیکند و مجبوراست که بخاطرتامین میحتاج خانواده خودکه درافغانستان است کارکند وپولش رابفرسند به خانواده خوددرافغانستان چون درافغانستان کارنیست فقراست وجنگ طولانی هم باعث شده که مردم اعتمادنمیکندکه سرمایه های کلان خودرا درافغانستان بکاربگیرندپس مهاجرین به این دولت کمک میکنندکه سرپاباشد چون اکثرخانواده های افغان حداقل یکی ازاعضای خانواده هایشان درمهاجرت است درحدتوان یا در ایران یا درترکیه یادرآسترالیا یادر امریکایادر اروپا اما همگیشان خرچ خانواده خودرا روان میکنندبه افغانستان که این خودش کمکی بزرگی است به دولت فعلی ویا بعضیهایشان مصروف درس وتحصیل میشوندکه بازهم به زودی نه اما بعدا سرمایه های خوبی برای کشورخواهدشد مهاجرهای کشورهای امریکا واروپا همگیش ازکشورهای فقیرهستند وکشورهایشان مهاجرین خودراحمایت میکننداز جمله ایران وترکیه بیشترین مهاجر رادر اروپا دارندفقط۵ میلیون اتباع ترکیه درآلمان مهاجراست کارمیکننددرآلمان اماپول روان میکنند به کشورخودترکیه ایرانیها همچنان نه درکشورشان جنگ است نه بیکاری فقط دلیلشان این است که مابا رژیم آخندی مشکل داریم فقط به همین دلیل درحالیکه همین شخص ایرانی ازطرف خودهمین آخوندها حمایت میشوندحتی پول یارانه ماهوارش درهرکشوری که باشدبه حسابش واریز میشود این خودش حمایت است مهاجر پاکستانی هندیها بنگلادیشیها افریقایها سوریه ها عراقیها همه درکشورهای اروپا و امریکازندگی میکنند کورسهای لسان برایشان داده میشود بجزافغانها که میگویند سرنوشت شما معلوم نیست وبه شما کورس لسان تعلق نمیگیرد اگردراین زمینه دولت وحدت ملی وبخصوص وزارت امورمهاجرین یک کمکی بکندکه مهاجرین افغان درکورسهای لسان بتوانندشرکت کنند وبعداز یادگیری سری واردبازار کارشوند تابتوانند خدمتی به خانواده وکشورخودبکنند.
وسلام شمس الدین پروانی

>>>   این صد هزار نفر درخواستی پناهندگی شان رد شده است و منتظر محکمه های بعدی خود هستند. از طرف دیگر امکانات پرواز های چارتر محدود است تا همه آنها را یکجا به افغانستان بفرستند.
فقط کسانی که مجرم بودند و کیس های جرمی داشتند،زودتر درخواست پناهندگی آنها رد شد و آنها به افغانستان برگردانده شدند.دیگران نیز منتظر اخراج شان باشند.
موضوع پناهندگان افغانی که در کشور های اروپایی هستند،هیچ ارتباطی به وزارت مهاجرین افغانستان ندارد و تابع قوانین پناهندگی کشور های اروپایی است.
شما حق امضأ هیچ معاهده خلاف قانون پناهندگی را با کشور های اروپایی ندارید.در اروپا قانون،قانون است،مثل افغانستان بی قانونی نیست و واسطه هم نمی چلد.
همین که دعوی داری که ماتع خروج پناهندگان افغان از اروپا شدی،خودش یک عمل غیر قانونی است و باید از طرف اداره مهاجرین کشور های اروپایی مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار بگیری.

>>>   باسلام، حداقل مهاجرین که درسال ۲۰۱۵وارد کشورهای اروپاشده اند. سرنوشت شان رامعلوم کنند.چون سال ۲۰۱۵ هم درافغانستان جنگ زیادبود. وهم کشورهای اروپا دروازه هایخودشان رابازکرده بودند. به روی مهاجرین. باید ازطرف وزارت مهاجرین افغانستان‌. به کشورهای اروپایی یادآوری شود.که دروازه های باز. و حس بشردوستی. وحقوق بشری اروپایها. به مردم افغانستان هم باید تعلق داشته باشد.چون مردم افغانستان هم چهل سال است که ازجنگهای خانماسوز رنج میبرند.
وحقوق بشرباید برای همه انسانهای روی زمین یکسان باشد.
مهاجر

>>>   به جایش پنجصد هزار تنها از ایران اخراج شدند

>>>   به نظردهنده سومی شمابامهاجرین خارج ازافغانستان مخالف هستی خوش نیستی که ازهمان حقی ایرانی و پاکستانی درخارج استفاده میکند یک هموطن توهم استفاده کندخوش نداری که هموطنت درخارج درس بخواند وتحصیل کندمگرمهاجرین که خارج ازافغانستان هستندکدام ضررش به تو وامثال تورسیده که بخیلی میکنی زیاد دلتنگی وبخیلی نکوکه درافغانستان درکدام انتحاری برابرنشوی که قبربخیل تنگ است.
هموطن

>>>   واقعن نیت بدقزای سراست امشاالله که همه هم وطنان
مادرهرجای دونیاکه استن جوروسلامت ومافق باشند انها
اینده افغانستان میباشندمن خودم درایران استم وبسیار
دوست دارم که افغانستان آرامی شودکه بیایم وطن خود
بازام خانه ایران آبادباشه که ماجرای افغانستان راجای داده واین جاکارمیکند خرچ خانه خوده درمیاره.
زلمی

>>>   به اروپا نميرفتيد، از شوق خودتان رفتيد و نام ملت را بد كرده و فعلاً اخراج ميشويد، مگر عقل نداشتيد كه يك مملكت ديگر خانه پدر و مادر ما نيست، اين كشور ها صد ها و هزار ها كشته در افغانستان داده اند، و لي افغانان چاق و چمه بجاي دفاع از ملك خود ميروند به ممالك همين كشته شده هاي راه نجات و آزادي كشور ما ، و مردم اين كشور ها از حكومت هايشان شكايت دارند كه فرزندان شان در افغانستان كشته ميشوند، بجاي آنها خود افغانهاي پناجو را آموزش كوتاه نظامي داده و براي دفاع كشور شان برگردانده شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است