نام چاد از فهرست نژادپرستانه واشنگتن حذف شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149677 منبع: پرینت

نام چاد از فهرست کشور‌هایی که اتباعش حق سفر به آمریکا ندارند حذف شد.

به نقل از خبرگزاری رویترز دولت آمریکا روز سه‌ شنبه ممنوعیت سفر اتباع چاد را به این کشور لغو کرد. به نوشته این خبرگزاری لغو این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که بررسی‌ های شش ماهه دولت آمریکا نشان داد پیشرفت‌ هایی در استاندارد‌های امنیتی این کشور آفریقایی ایجاد شده است.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ماه سپتامبر با این بهانه که دولت چاد نتوانسته است اقدامات امنیتی کافی برای جلوگیری از سفر مظنونان تروریستی به آمریکا انجام دهد این کشور را در ردیف کشور‌هایی قرار داد که سفر اتباع آنها به آمریکا ممنوع شده بود. با خروج چاد از این فهرست هفت کشور دیگر یعنی ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، کوریای شمالی و ونزویلا هنوز در معرض محدودیت‌های سفر به آمریکا قرار دارند.

ترامپ در بیانیه‌ای با اعلام حذف چاد از این فهرست مدعی شد: هفت کشور دیگر «پیشرفت قابل توجه یا کافی در زمینه مدیریت هویت افراد و نیز اقدامات مربوط به تبادل و اشتراک اطلاعات» نشان نداده‌اند.

او در بیانیه خود گفت: چاد گام‌هایی را برای تقویت امنیت گذرنامه‌های خود در پیش گرفته است و اطلاعات خود را با آمریکا درباره تروریست‌ های شناخته شده یا مظنون به اشتراک گذاشته است.

منتقدان ترامپ می‌ گویند ممنوعیت‌ های اعمال شده به صورت ناعادلانه مسلمانان را هدف قرار داده است و ناقض حقوق و قانون اساسی آمریکا است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
چاد
نژادپرستی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است