آمریکا برای کرزی همه چیز بود
کرزی بجای فرصت سازی فرصت سوزی کرد. حتی یک زمانی کرزی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی در پاسخ به این سوال که به تو می گویند مزدور آمریکا هستی! وی به افتخار اعتراف کرد که آی ام پوپت 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۶    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149682 منبع: پرینت

حامد کرزی همپیمان پیشین و منتقد فعلی سیاست های آمریکا در افغانستان بار دیگر واشنگتن را عامل بحران کنونی در کشور می داند. حامد کرزی رییس جمهور پیشین می گوید که تنها روسیه می تواند افغانستان را کمک نماید زیرا به گفته وی آمریکا افغان ها را می کشد. به گفته کرزی کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس که در هفده سال به کشتن مردم افغانستان مصروف بودند هرگز نمی توانند در مبارزه به هراس افکنی به افغانستان کمک کنند. کرزی به چه نقش مثبتی به کمک روسیه به افغانستان خوشبین است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مولانا فرید آگاه مسایل نظامی در برنامه «فراخبر» گفت: اگر به گذشته تاریخی حکومت داری در افغانستان مراجعه کنیم و یک سیر بسیار کوتاه داشته باشیم که نظام های افغانستان کدام فرصت ها را داشتند و کدام فرصت ها را نداشتند و بخصوص حکومت آقای کرزی چه فرصت هایی را داشت و با چه مشکلاتی مواجه بود. در یک کلمه می توانیم بگوییم که شاید طلایی ترین دوران دورانی بود که آقای کرزی در افغانستان به قدرت رسید. به این معنا که تمامی کشورهایی که به نحوی در افغانستان مداخله داشتند و افغانستان را میدان جنگ نیابتی خود قرار داده بودند تمام شان یک دم به کشورهای همکار با حامد کرزی تبدیل شدند. به شمول پاکستان.

وی ادامه داد: یعنی اجماع ملی و بین المللی در نظام کرزی، بوجود آمد و هیچ صدای مخالفتی در عدم همکاری با نظام کرزی وجود نداشت. از لحاظ ملی کاملا اجماع بود. حتی همان کسانی که در مقاومت بودند و واقعا مشکلات زیادی را دیده بودند، رهبر خود را از دست داده بودند همانها هم ادعای کلان نکردند. استاد ربانی شهید بسیار محترمانه اولین انتقال قدرت سیاسی را در تاریخ افغانستان به نفع کرزی انجام دادند و تمام نیروهایی که در افغانستان به نحوی نیروی سیاسی گفته می شدند به غیر از طالب و به غیر از نیروی سوخته حزب اسلامی و تمام نیروها هم در کنار این حکومت بودند. اما متاسفانه جناب ایشان نتوانستند از این فرصت های طلایی استفاده بهینه کنند.

فرید، معتقد است کرزی در زمانی که باید کار می کرد و این اعترافات را می داشت استفاده های شخصی خود را کرده است و حالا صدای انتقاد را بلند می کند و گفت: در واقع کرزی به جای فرصت سازی در افغانستان فرصت سوزی کرد. حتی یک زمانی کرزی در مصاحبه با یکی از روزنامه های معتبر آمریکایی از وی سوال شد که به تو می گویند مزدور آمریکا هستی. که وی به افتخار اعتراف کرد که آی ام پوپت. آن زمان آمریکا برای کرزی همه چیز بود. کرزی در آن زمان از امکاناتی که در اختیارش بود استفاده نکرد و فرصت سوزی کرد و امروز گناه خود را به گردن دیگران می اندازد.

این آگاه سیاسی، در مورد این گفته کرزی که آیا روسیه می تواند به افغانستان کمکی کند یا خیر بیان داشت: یکی سیاست های اعلامی و دیگری سیاست اعمالی روسیه است. سیاست اعلامی روسیه این است که ما به صلح افغانستان کمک می کنیم اما سیاست اعمالی روسیه مداخله گرانه است. حرف به حدی رسیده است که طالبان از آنها پول می خواهند. این به این معنا است که یک رابطه عمیقی بین طالبان و دولت روسیه برقرار است. ما نمی خواهیم هیچ کشوری در افغانستان مداخله کند و از مخالفان ما حمایت نماید. نه می خواهیم مداخله آمریکا را داشته باشیم و نه مداخله روسیه را. تمام بهانه های این کشورها به میدان جنگ تبدیل کردن افغانستان است تا بتوانند به اهداف خود دست یابند. آمریکا علیه روسیه و روسیه علیه آمریکا.
فرید معتقد است این جنگ کنونی از زمان کرزی شروع و تابحال ادامه پیدا کرده و گفت: تمام این مسایل و ناامنی ها از حکومت قبلی بر جای مانده است و در این حکومت فعلی ادامه پیدا کرده است. در آن زمان هم ترور و کشتار بود و جنگ وجود داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرید
آمریکا
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی اولین کسی بود در زمان ریاست جمهوری شان به جورج بوش ریس جمهور وقت امریکا مدال افتخاری را داد/ حالا شده منتقد .
اواره

>>>   حقیقت را گفته کرزی یک خاین بود و است جون امروز هم مشکلات حکومت زیاترش بر میگردد به کار های پشت پرده کرزی و همکارانش

>>>   أمريكا همه مزدوران خود را به شمول كرزى صاحب همه جيز ساخت . هم نام هم نشان وهم نا ن . قبل از تجاوز أمريكا و غربى ها اين ها را منحيث بياده دفتر و أشبز وبيشخدمت هم كسى نمى كرفت . حتى بسيارى أيشان دالر را هم نديده بودند و حالا از بركت أشغال افغانستان و بإداران شان صاحب قصر ها ومليون ها دالر شده اند .

>>>   مشکلات افغانستان اېن است که فعلا هر کیسه بر و دباک اګاهی سیاسی شده است و از سیاست ګپ میزند و همین دلاک ها است که افغانستان را به این سرنوشت دچار ساخته است.

>>>   اقای کمنت والای چارمی و بدون اعلام نام ! خواهش برادرانه دارم که لطفآ این گپ خود را پس بگرید . هرکس حق دارد نظر خود را بیان کند اما باید در اطراف موضوع تحت بحث و به داخل شرف عفت قلم و گفتار باشد .
بگذارید همه افراد کشور علاقه به سرنوشت پیدا کنند . افغانستان دارد انشاء الله به طرف یک جامعه باز و سکولار سیاسی میرود ( ما با همه مشکلات که از اجراات حکومت
قبیله گرا و فاسد در عمل می بینیم باز هم مایوس نیستیم )
سنجیده حرف زدن کار عاقلانه است .
م . ش . ف کابل

>>>   پاکستان با تعلیم ، تجهیز ، و تسهیلات طلبان و دیگر تروریستان و آشوب طلبان
افغانستان را به جنگ نیابتی با هندوستان تبدیل کرده است.
آقای عزیز حامد کرزی با حلقه خویش لطفآ متوجه گردد که افغانستان را
با تفابل داغ سیاسی بین روسیه ای فدراتیف و ایالات متحده امریکا میدان
نه دهد . زیرا مدتیست ما این را احساس میکنیم تا خدا نخواسته افغانستان
به سوریه ای دیگر تبدیل نه شود .
و اگر ازین طریق فرضآ کرزی صاحب باز رییس جمهور شود همه پیامد های
منفی متوجه کرزی صاحب میباشد .
زیرا قطب بندی های سیاسی از بین نه رفته و هیچ وقت هم از بین نمیرود و
حکومت جهانی واحد غیر عملی است و یک خواب سیاسی . اگر در گیری های
نظامی مستقیمآ نیست اما شبه آن با رویداد قطب بندی های سیاسی
با نام منافع ملی وجود بارز دارد .
م.ش. فروغ

>>>   انهای که بیشتر امریکارا تکرار مینمایند امریکای تر از کرزی اند مسله ای کرزی چون افتاب عیان است ولی انهای که خودرا وروابط شان را با خارجی ها پنهان میدارند سر سپرده تر ودنباله روتر از جناب ریس اسبق میباشند پیشنهاد کرزی را در جلسه ای بن چه کسی داد؟ان موضوع تصادفی بود ویا اواز امریکای ها از حلقوم وحنجره ای انها بیرون شد ؟این نوزاد از پدر امریکای ومادر سپیدار نشینها متولد گردیده ودر زایشگاهی بن به دنیا امده ودر کابل بزرگ گردید تا تمرد ورزید ولی مادر سببیش هر روز به دنبال خارجی ها شب وروزمی دود تا در بدل ملت وکشور وفرهنگ مردم لقمه ای نان ومقامی ملموث بدست ارد وطبعاحضرت مولانا فرید هم نفقه خوار وعیال دستر خوان سپیدار اند مثل معروف است که میگویند بز به گوسفند خندید حضرت مولانا کالای فامیل ونان وشامپوی ریش وموی همه ای شما از قصر سفید حواله گردیده واین همه گزاف گوی را از قضل و حمایت وپشتیبانی خارجی ها انجام میدهید صحبت را شما مینماید ومن اب میشوم وزمین نمی ترکد که از شرم داخل شوم تا طعنه ای رندهارا نشنوم
ناصر برادر زیدالله بیگ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است