سوریه: بازرسان شیمیایی برای تحقیق به دوما بیایند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۹    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149683 منبع: پرینت

سوریه از بازرسان سازمان ملل دعوت کرد برای تحقیق درباره حمله شیمیایی به دوما بیایند. طبق گزارش‌ها‌، ده‌ها نفر در غوطه شرقی بر اثر حمله شیمیایی کشته شده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" روز سه‌شنبه (۱۰ آوریل) خبر داد که وزارت خارجه سوریه از بازرسان شیمیایی سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله شیمیایی که در روز شنبه (۷ آوریل) انجام شد و زخمی‌ها و قربانیان بسیاری برجای گذاشت، دعوت کرده است به دوما بیایند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رdيس جمهور آمریکا، سفر خود برای شرکت در نشست آمریکای لاتین را لغو کرد تا به بحران سوریه و حمله شیمیایی در دوما رسیدگی کند. او دولت سوریه را عامل این حمله می‌داند و تهدید کرده است که دست به اقدام قهرآمیز علیه دولت سوریه خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری سانا وزارت خارجه سوریه دعوت‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آن‌جا درباره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

اگرچه انگشت اتهام به‌کارگیری سلاح شیمیایی به سوی بشار اسد است، اما هنوز مدارک روشنی در دست نیست که نشان دهد کدام گروه درگیر در جنگ دست به این حمله زده است. کشورهای غربی همراه با آمریکا پیشاپیش دولت سوریه را مس,ول این حمله می‌دانند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سوریه
شیمیایی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است