صالح: از آغاز ثبت نام رای دهندگان استقبال شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149788 منبع: پرینت

توزیع کارت رای دهی برویت تذکره تابعیت و ایجاد فهرست رای دهندگان در محور محلات مشخص رای دهی یگ گام مثبت است که از آن استقبال می نماییم.

تا حال دعوت کمیسیون انتخابات را برای مباحث تخنیکی و عمومی لبیک گفته و در آن اشتراک فعال نموده ایم. در این نشست ها نگرانی ها و نظریات مشخص خویش در مورد خلاهای موجود در سیستم جدید ابراز نموده ایم که هنوز امیدواریم به این نگرانی ها و نظریات توجه صورت گیرد.

یکی از مهم ترین مسایل اعاده اعتماد مردم نسبت به پروسه انتخابات است که نمی شود صرفا از راه صدور اعلامیه ها انجام داد در انتخابات قبلی در نقاط ناامن (سرخ)، نیمه امن (زرد) و محلات خیالی بیشترین رای استعمال گردیده بود. در انتخابات قبلی نزدیک به دو میلیون رای تقلبی که هیچگاه باطل نگردید از این نوع محلات آورده شده بود.

امیدواریم کمیسیون انتخابات بخاطر اعاده اعتماد ملی گام های کوچک ولی موثر بردارند که یکی از این گام ها اعلان روزمره یا هر دو روز بعد تعداد افراد ثبت شده با ذکر محلات آن است با اینکار که هیچ نوع هزینه ندارد نه تنها فضای رقابت مثبت ایجاد گردیده و مردم تشویق به ثبت نام می شوند بلکه از جعل ارقام نیز جلوگیری صورت می گیرد.

اگر کمیسیون بخواهد که اعلان احصاییه و ارقام را تا ختم پروسه معطل سازد باز هم باعث تخریش اعتماد و باور مردم شده و زمینه را برای جعل و تقلب احصاییه نهایی و فرمایشی شدن آن مطابق به میل حلقات مشخص برابر می سازد. امیدواریم از روحیه مثبتی که وجود دارد استقبال گردد و به پیشنهادات معقول مردم و جریان ها توجه صورت گیرد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
رای دهندگان
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   امرالله جان خودت هنوز هم نگفتی که چرا بعد از یک ماه از مقامی که غنی برایت ارزانی فرموده بود، استعفا دادی.

>>>   بعضی گپای امی روند سبز معقول اس مثلا برای اسمعیل یون وخانمش آرین یون یا همو جنرال بی ادب طاکت میگه چرا دردفاع از پشتون های پاکستان خاموش هستین ، بطرفداری آنا صدای خوده بلند کو !
اما اونا از ترس آی اس آی خاموش استن ویک کلمه در دفاع از لـروبـر نگفــتـن !

>>>   ای موضوعات تمثیل است نتیجه از همین حالا معلوم است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است