شمس: جلوی مبارزه با فساد را می گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۳    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149819 منبع: پرینت

مدغم ساختن اداره مبارزه با فساد اداری با دادستانی کل غیر قانونی است.

هیات رهبری و کارمندان اداره مبارزه با فساد اداری در یک کنفرانس خبری درخصوص ادغام اداره مبارزه با فساد اداری با دادستانی کل اعلام کردند که شماری از حلقات مافیایی و مفسد در حکومت در تلاش ضعیف ساختن مبارزه با فساد هستند و این کار را با دادن مشورت های نادرست به رهبری حکومت انجام می دهند.

در اعلامیه این هیات ضمن تاکید بر بازنگری تصمیم گرفته شده آمده است که این اداره در چند سال گذشته دستاوردهای خوبی بشمول بررسی قضایای بحران کابل بانک، اختلاس در پشتنی بانک، قراردادها در وزارت فواید عامه، میلیون ها دالر در قراردادهای شهرداری کابل و پیگیری قضایای هزارهای جریب زمین غصب شده داشته ‌است.

بگفته آنان، این اداره پرسنل و کارمندان مسلکی دارد و دلیلی برای ادغام این اداره با دادستانی نیست و حتی دیگر نهادهای مبارزه با فساد اداری که پراکنده هستند می توانند با این اداره ادغام شوند.

شمس الله جاوید رییس زون شمال شرق اداره مبارزه با فساد اداری درخصوص ادغام اداره مبارزه با فساد اداری با دادستانی کل به ماندگار گفته است که این اقدام به هدف جلوگیری از روند مبارزه با فساد است.

جاوید بیان کرده است که براساس قانون وظیفه دادستانی کل تحقیق و اقامه دعوی بوده و مدغم ساختن این اداره در چوکات دادستانی کل عملی مشکل زا و غیر عادلانه است.

شماری از منتقدان بر این باور هستند که دادستانی کل خود با مشکلات عدیده مواجه است و ادغام یک اداره مبارزه با فساد با این اداره یک مشکل جدیدی را در دادستانی کل خلق می‌کند.

گفتنی است که افغانستان دارای چندین ادراه مبارزه با فساد اداری است که به نظر منتقدان هیچکدام آنها نتوانسته اند گرهی از فساد اداری افغانستان بردارند اما مداخله حکومتی در امور نهادهای مبارزه با فساد قوت کار این اداره ها را کاملا کاهش می‌دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اداره مبارزه با فساد اداری
لغو
نظرات بینندگان:

>>>   واقعا ما هم دیدیم که یک تعداد با همکاری اتاق های تجارت و بعضی از مشاورین ریس جمهور نیز در تلاش است که جلوی مبارزه با فساد اداری را بگیرد

>>>   فساد اداری یک عمل خلاف قانون است و مسولیت تعقیب و کشف آن به ادارات امنیتی مانند وزارت داخله و ریاست امتیت ملی و پولیس کشف است و بعد از تحقیقات نتایج به سارنوالی فرستاده میشود و سارنوالی دوسیه را ترتیب میکند و به محکمه روان میکند و محکمه برای متهم اجازه گرفتن وکیل و دفاع از خود را میدهد و در جریان محکمه سارنوال منحیث مدعی و وکیل مدافع منحیث مدافع.نظرات خود را ارایه میدارند و محکمه بعد از شنیدن حرف های هردو جانب و شاهدان،نتیجه گیری میکند و حکم خویش را ابلاغ میکند.
بشرطی که در جریان گرفتاری و تحقیق و محاکمه،رشوت داده نشود و یا واسطه نشود.
در غیر آنصورت فساد بالای فساد میشود و زمانی که نمک گنده شد،دیگر هیچ چیزی جلو فساد را نمیتواند بگیرد.

>>>   آیا تقلب انتخاباتی فساد نیست؟
اگر است پس بنیاد این دولت ودولت قبلی بر فساد گذاشته شده..
مفسد چگونه علیه فساد مبارزه کند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است