عاملان سقوط خواجه عمری را به قانون بسپارید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149825 منبع: پرینت

با مجازات عاملان سقوط خواجه عمری از تکرار حملات اینچنینی جلوگیری کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نفیسه عظیمی عضو مجلس نمایندگان در نشست علنی روز شنبه 25 حمل 97 این مجلس درخصوص سقوط ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی گفت: چگونگی سقوط ولسوالی خواجه عمری باید مشخص شود و کسانیکه از درون حکومت در این فاجعه دست داشتند به پنجه قانون سپرده شوند.

عظیمی تاکید کرده است که کسانی که در جلوگیری از این حمله کوتاهی کرده اند باید به پنجه قانون سپرده شوند تا از تکرار چنین حملاتی جلوگیری شود.

وی افزوده است که نهادهای کشفی و استخباراتی در جلوگیری از حادثه‌ خونین ولسوالی خواجه عمری کوتاهی کرده‌اند و حکومت باید روشن سازد که در این فاجعه چه کسانی از درون دولت دست داشته و چه معامله‌ ای صورت گرفته است.

گفتنی است که ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی شب پنجشنبه 23 حمل 97 برای ساعاتی بدست طالبان افتاد، در این حمله ولسوال و بیش از 20 سرباز امنیتی کشته شدند و گفته می شود بیشتر آنان از ناحیه قلب و سر هدف قرار گرفته اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
سقوط خواجه عمری
نظرات بینندگان:

>>>   نفیسه شما فقط نفس بکشید این دولت و مجلس فاسد فقط برای چاپیدن تلاش می کند. فرصت نفس کشیدن از ملت را گرفته اید. مردان و زنان این خاک خاینند.

>>>   امنیت ملی غزنی متهم است.

>>>   هزاره گان بیشترازحق خودمیخواهند برای ای قوم همان
عبدالرحمان دوباره زنده شودکه همگیشانه ادم بسازه کلگیشان زورمیگن

>>>   تمامی ولسوالیهای هزاره نشین مربوط ولایت غزنی باید منتظر حملات مخالفین مسلح باشند منتظر دفاع توسط دولت و ولایت مربوطه شان نباشند این همان برنامه پروگرام های است که چند سال پیش توسط شوونیستی ها برای مناطق مرکزی هزاره جات طرح شده بودند و حالا یکایک اجرا میگردد.مردم مناطق مرکزی آگاه باشند که سازش خطرناک وپلان های فاشیستی شوونیستی بد تر در راه هستند که منجر به آوارگی بیشتر مردم مظلوم و محروم مناطق مرکزی گردند.باید متحدانه و معقول برای آینده خودها فکر کنند تا از انواع گزند و خسارات جانی و مالی درامان باشند.علاج واقعه را باید قبل از وقوع آن باید کرد بعدازان هیچ سودی نخواهد داشت.

>>>   دزدان و ناکسان بر کشورم فرمانراویی می کنند
گرگسان به بر جسم بی جان وطن نعشخواری می کنند
حرص و آز این نامردان را نیست هیج انتهایی
بر خون بیوه ، یتیم ، شهید و ابروی وطن بازی می کنند
شمس تمنا

>>>   من برای مردم خدا جو و خدا شناسی افغانستان توصیه میکنم. بعد از ختم نماز دستان پاک تان دوعا را به مقابل خداوند یکتا بالا ببرید واز او بخواهید. کسانیکه در مملکت ما خیانت و جنایت.ظلم .میکنند شیطنت منافقی .شرارت وده ها کار های نامشروع را در سرلوحه کار خود قرار داده است.به جزای اعمالشان برساند.اگر واقعا از زیر دل تان دوعا کنید این خبیث ها چه خاینن که در داخل حکومت هستن ویا بیرون حکومت هستن از صحنه روزگار توسط خداوند متعال پرچيده می‌شود( آمين)

>>>   وای از آن روز که پالان دوز خیاطی کند نفیسه جان هم میخواهد با کلمات سیاسی آشنایی پیدا کند. کسیکه هامانه 300000 افغانس معاش داشته باشد به آن هم قناعت نکرده در تشناب ها مراجعه نموده از وزیران پول اخذ نماید به کدام زبان میتواند از مردم دفاع کند ؟ مگر شما کسانی نیستید که قانون را پاس و حمایت میکنید ؟ چرا به وزیران که توان کا را ندارد در بدل پول برای شان رای میدهید ؟
از جاغوری

>>>   اگر قرار باشد کسی به پنجه قانون سپرده شود در ابتدا شما وکلایی خود فروخته و پول پرست هستید. در صورت که یک کلمه از قانون اصول خبر ندارید و در تمام دوران وکالتت در این پارلمان یک روز نتوانستی یک مصاحبه که تثبیت کننده هویت یک وکیل باشد انجام دهی چطور بخود جرآت داده ای که سر نوشت مردم با سواد را به مسخره و قهقراه بکشانی؟ در ابتدا قاتل مردم شما هستید هر گز کوشش نکنید که خود را ازاین عمل ناسزا براَت دهید که گویا شما پاک هستید پول ستانی تشناب های پارلمان با صدها فجایع دگر شما وکلای بی سوادافغانستان را در خون غرق ساخت . پاس کردن قانون و گرفتن پول در تشناب ها وظیفه شما وکیلان بی خرد بوده و است بی قانونی و حمایت از بی قانونی در حق مردم وظیفه شما خاینین است کی بایدمجازات شود ؟ با کدام حق در پارلمان هستید ؟ اگر واقعا ادعا دارید که با سواد هستید جند سال در پارلمان حق داشتید و جند سال میگذرد ؟
از جاغوری

>>>   مردم جاغوری باید این وکلای بی وقار را در درون تشناب های پارلمان فرو برده و نگذارد تا بوی گند و کشنده این مردمان در بیرون از پارلمان هم نشآت کند به این ها اجازه ندهیه تا خود ها را حامی و ناجی شما جلوه دهد. خون فرزندان با وقار شما توسط همین لاشخواران تاریخ ریختانده شده اینها کسانی هستند که با گرفتن پول از وزیران بی کفایت در تشناب هانه تنها که خون فرزندان ما وشما را میفروشد بل که به صد ها نوع دگر فجایع که خرد انسان هارا به تباهی میکشد دست میزنند.
از جاغوری

>>>   مردم شریف جاغوری جوانان امروزه ما وشما جوانان برومند هستند به دور از تفنگ و جنایت و با زحمات شباروزی خود شان در صحنه زندگی عصر خود شان قدم گذاشته درس خوانده اند قربانی داده اند دگر باید سرنوشت شان به دستان خود شان رقم زده شود. دگر به این گرگان پیر دوره استبداد اجازه ندهید که با سرنوشت فرزندان نسل نو ما و شما بازی کند باید بسیار برای تان مشرح یاد آور شوم بیاید تمام وکلای جاغوری را دریک همایش مردمی دعوت نموده و از ایشان دست آورد های جندین ساله شانرا جویا شویم و همین قسم از امتیازات شان که بنام مردم گرفته و در منازل شخصی شان به مصرف رسانده. هر وکیل در ابتدا ده نفر بادیگارد را برای دولت لست داده و تذکره های مردم را گرفتند که به عنوان عسکر همرایم هستی اما بعد از چند روز همگی را از خود راندند و تنها دو نفر از اعضای خانواده خود را با خود نگهداشتند باید این حق را پس دهند به صورت درست باید اسم برد از نفیسه پرسیده شود که چند دانه گارد حق داشت که بود و فعلا کجا است جقدر معاش داشت ؟ از آقای عرفانی پرسیده شود که در ابتدا چند دانه تذکره جمع آوری کرده بودی ؟ کیها گارد بود و چقدر معاش داشت ؟ فعلا کجا است در طی چندین سال این معاش ها را در کجا استفاده کرده ای ؟ از علیزاده عین سوال شود . از دگران هم در غیر این صورت رها شدن از دست این مافیا بیسواد قدرت کار دشوار خواهد بود . باید برای یک این ها اجازه داخل شدن را در جاغوری ندهیم در هر قریه که داخل شود باید سنگ باران شوند تا خون های ریخته شده را جبران نموده و برای کسانی که بخاطر خود فروشی درپارلمان راه پیدا میکنند بفهمانیم مه دست از سر مردم بردارند .
از جاغوری

>>>   مردم جاغوری از این ها در مورد پروژه های انکشافی بپرسید چه میدانند؟ چرا در طی چندین سال از انکشاف های نا متوازن حمایت کردند؟ چه آبادانی و پروژه های بنیادی و زیر بنایی برای ولایت غزنی و ولسوالی جاغوری به ارمغان آوردند دگر وقت خاموشی نیست بهترین موقع برای هزاران سوال نا جواب دگر است ابتدا باید به سوالات مردم جواب بگوید در صورت که میدانستند هیچ مفیدیت برای مردم ندارند به کدام حق چوکی ها را به انحصار گرفته بود فرق این ها با آن طالبان که تبسم را سر زدند در چیست ؟ در صورت که نتوانستند حق مردم را از دولت بگیرد و بر علیه یک دولت فساد گرا مبارزه کنند پس چرا از پارلمان بیرون شده و استعفا کرده به جهان عارض نشدند. که دموکراسی واقعی تا حال در افغانستان پیاده میشد که خاموشی و سکوت اختیار کردند؟

>>>   مردم جاغوری از پول همین وکلای ما و شما اگر به کدام محصل دختر یا پسر؛به خانواده های شهیدان ؛به خانواده های بی یضاعت ؛ به مریضان بی کس ؛ به شاگردان لیسه ها ؛ به بیوه ها. به مهاجرین ؛عودت کنندگان؛ به معلمین؛ به دهاقین؛به روزمزدان ؛به بیخانه ها و مسکینان ؛ به معتادین جوان؛معلولین ؛ یتیم خانه ها و بااگر کدام مکتب ؛کلینیک ؛ سالن ورزشی برای دختران وپسران ساخته شده باشد لطف نموده شریک سازید. شما میدانید که در عوض گرفتن باج از پروژه های انکشافی و مقررر نمودن اعغای خانواده های شان در ادارات دولتی غضب نمودن زمین های شخصی و عامه رشوت ستانی ار گرفتن تذکره گه حق قانونی و مسلم مردم است معتاد نمودن فرزندان جوان مردم به اعتیاد ( الکول و تریاک ) وطیفه شان است و در راس پلان های شان قرار دارد نگذارید دگر این دست های بخون آلوده و کثیف مسیر زندگی فرزندان تان را به بی راهه ها بکشاند .
از جاغوری

>>>   مردم جاغوری دستگاه الکول سازی ولسوال را به گور بفرستید ورنه پسر و دختر تان از تمام آرامش زندگی شان محروم خواهد شد دستگاه از برادر ولسوال و یا هم از خود ولسوال صاحب است و تهیه کننده هم شخصی بنام نور ممحمدولد محمد آقا و محمدولدمحمد ایوب خسر بره برادر ولسوال است فرزندان که سرمایه ولایت غزنی بشمار میرود همه را به کام اعتیاد فرو خواهد برد و خودش با تیم اش در کرسی های حاکمیت تکبه میزنند بیدار باشید در خانه این دو شحص یورش ببرید و دستگاه الکول را بیرون کنید.
از جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است