ته ینج: گزینه های مشروع روی میز احزاب است
در صورتیکه کمیسیون و حکومت به خواست احزاب تکمین نکنند، احزاب از تعلیق همکاری و تحریم انتخابات کار می گیرند. درصورتیکه مردم در انتخابات اشتراک نکنند قطعا این پروسه معیوب و ناقص خواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149831 منبع: پرینت

یک روز پس از آغاز ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها، نمایندگان 28 حزب و جریان سیاسی در یک نشست خبری حاضر شدند و ضمن هشدار از تعلیق همکاری شان با کمیسیون انتخابات خواسته های احزاب را طی اعلامیه ای بوسیله رسانه ها با مردم همگانی ساختند.

در صورتیکه کمیسیون و حکومت به خواست احزاب تکمین نکنند، احزاب از تعلیق همکاری و تحریم انتخابات کار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بشیر احمد ته ینج عضو مجلس نمایندگان امروز یکشنبه 26 حمل 97 در نشست مشترک احزاب و جریان های سیاسی درباره انتخابات پارلمانی گفت: تمام گزینه های مشروع روی میز احزاب است الا تعلیق همکاری و الا تحریم انتخابات که احزاب روی آن بحث دارند.

ته ینج بیان کرد: در صورتیکه کمیسیون و حکومت به خواست احزاب تکمین نکنند، احزاب و جریان های سیاسی روی مسایل بحث و موضع می گیرند.
این فعال سیاسی، با بیان اینکه حرف احزاب خواست میلیون ها شهروند این کشور است اظهار کرد: طرح های منطقی خود را به همه طرف ها پیشکش کردیم اگر منفعت و آینده کشور را درنظر می گیرند باید از خواست احزاب استفاده درست شود.

وی علاوه کرد: اگر خواهان یک انتخابات موفق و تاثیر گذار هستیم باید از همین حالا موفقیت آن را تضمین کنیم چرا درصورتیکه مردم در انتخابات اشتراک نکنند قطعا این پروسه معیوب و ناقص خواهد بود.

ته ینج از آغاز پروسه ثبت نام رای دهندگان استقبال کرده اما گفت: گزارش هایی از مرکز کابل که پایتخت کشور است و 7 میلیون انسان در آن زندگی می کنند آمده است که در یکی از سایت ها بیشتر از 12 نفر ثبتنام نکرده اند اگر این کم علاقگی و عدم همکاری در مراحل بعدی انتخابات باشد آیا انتخابات موفق است؟ طرح هایی که ما پیشکش کردیم برای حل این مشکلات براساس اصول و منطق است و هنوز فرصت برای بحث کردن وجود دارد.

عضو مجلس افزود: حکومت و کمیسیون با احزاب و جریان های سیاسی در حضور رسانه ها بحث کنند که صحبت کدام طرف منطقی است ما متوقع هستیم که کمیسیون و حکومت حساسیت موضوعرا بخوبی درک می کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
احزاب کشور
انتخابات پارلمانی
نظرات بینندگان:

>>>   حزبیکه مدافع یک قوم ویا یک سمت باشد ودراقوام دیگرنفرنداشته باشد درتعین سرنوشت ما هیچ رول ندارد و برای مردم قابل قبول نیست
وچنین احزاب بغیر ازلاف زدن بیجا هیچ کاری هم کرده نتوانسته ونه میتواند
بخیرباشی ته پنج

>>>   کدام حزب حزب عبارت ازسازمان سیاسی است که دران افراد جامعه بخاطری یک هدف ومرام درجهت تطبیق برنامه های که درمرام نامه ان حزب گنجانیده شده باشد مبارزه میکند نه به خاطرصرف قدرت یک قوم وپادشاهی جنرال بی وفا وجنایت کار که نتایج عمل کرد اش تمامی مردم افغانستان تجربه کرده وحالت فعلی که دروطن جریان دارد نتیجه اعمال خاینانه اواست که به شرمنده گی خودش منجرشده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است