پیروز میدان چه کسی است؟ آمریکا یا روسیه؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149845 منبع: پرینت

اگر بر سر معضل سوریه جنگ بین آمریکا و روسیه شعله ور شود کدام یک از این دو کشور نیرومندترند؟

فدراتیف روسیه در حال حاضر تقریبا در 9 کشور جهان پایگاه نظامی دارد که پایگاه های نظامی در سوریه، تاجیکستان، اوستیای جنوبی، اکراین، قرقیزستان و قزاقستان از آن جمله هستند.

روسیه دارای تجهیزات نظامی مدرن می باشد اردوی بزرگ دارد که از روحیه ملی فوق العاده برخودار است روسیه در جهان نسبت به آمریکا متحدین خیلی اندکی دارد و در سطح سیاست بین الملل نسبت به آمریکا تاثیرگذاری چندانی ندارد و از نگاه اقتصادی مانند آمریکا قوی نیست اما رییس جمهور روسیه پوتین مردی استوار و دارای عزم آهنین است.

اما آمریکا تقریبا در 37 کشور جهان پایگاه نظامی و در 135 کشور ایستگاه های نظامی دارد. آمریکا به استثنای خاک خود در پنج قاره جهان جمعا 850 پایگاه نظامی دارد سازمان های استخباراتی روسیه و آمریکا هر دو قوی و نیرومند اند که از یکدیگر چندان تفاوتی ندارند اما آنچه که من به آن امیدوارم جنگ بین روسیه و آمریکا در سطح جهانی آغاز نشود به عقیده من در حال حاضر هیچ یک از این کشورها جسارت حمله بر یکدیگر را ندارند.

چون هر دو دارای سلاح هستوی اند و از سوی دیگر در این چند روز دونالد ترامپ تصمیم حمله بر سوریه را بدون اجماع کانگرس آن کشور اتخاذ نموده است که مورد نکوهش شدید اعضای کانگرس آن کشور قرار گرفته است به هر صورت پیشبینی ها خیلی آسان نیست که کدام یک برنده است و کدام یک بازنده جنگ هستوی بشریت را نابود می سازد شوخی نیست.

آنچه در این میان باعث درد و رنج فراوان است آغاز یک جنگ جدید در خاورمیانه نیست بلکه قربانی شدن یک کشور مظلوم اسلامی به نام سوریه است که از دیر زمانی بدینسو مانند سرزمین های افغانستان و عراق شکار سیاست های ابر قدرت های جنگ طلب و ماجراجو گردیده است و هر روز مردم مسلمان سوریه مانند مردم مسلمان و بی گناه افغانستان قربانی می شوند.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
آمریکا
روسیه
جنگ
سوریه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است