ترامپ رسوایی های خود را پنهان می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149868 منبع: پرینت

تارنمای خبری لوبلاگ در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا باحمله به سوریه به دنبال این است که توجه افکار عمومی را از رسوایی های سیاسی داخل آمریکا منحرف کند.

این تارنما افزود: پس از چند روز تهدیدهای توییتری و اظهارات تند، ارتش آمریکا در واکنش به حمله های شیمیایی در دوما، دمشق و یکی از حومه های این شهر را بمباران کرد.

لوبلاگ ادامه داد: جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت که حمله های حداقل در شرایط فعلی تکرار نخواهد شد. ترامپ یک سیگنال برای درگیری نظامی فرستاد که نشان دهد اگر اسد مطیع نباشد، اتفاقات دیگری روی خواهد داد. هیچ یک از افراد روسیه درسوریه در این حمله های آسیب ندیدند و با وجود پاسخ محکم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، به نظر نمی آید که حمله های منجر به مواجهه نظامی بین نیروهای آمریکایی و روسی شود.

این تارنمای آمریکایی در ادامه تحلیل خود نوشت: آیا ترامپ اصلا به کارهایش فکر می کند؟ آیا او فکر می کند استفاده از موشک های کروز ممکن است رفتارها را تغییر دهد؟ یا قصد واقعی او از این حمله های، تغییر در رویه تحقیقات اتهامات علیه خودش در آمریکا است؟ به نظر می رسد که ترامپ با این اقدام نظامی سعی دارد تا حواس ها را از توجه به مشکلات داخلی در آمریکا پرت کند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، واقعیت این است که هر چه مسایل و مشکلات داخلی در آمریکا ترامپ را محصورتر می کند، گام های فاجعه بار او برای منحرف کردن توجه افکار عمومی به مسایل داخلی، بیشتر می شود.

'اقدامات دیگری هم برای کمک به مردم سوریه هست که آمریکا بتواند انجام دهد اما بمباران سوریه تحت هر شرایطی، اقدامی نیست که بتواند برای مردم سوریه مفید باشد. به عنوان مثال، دولت ترامپ می تواند به شمار زیادی از پناهندگان سوری اجازه دهد تا به آمریکا وارد شوند.'

ایجاد یک توافقنامه صلح کارساز برای سوریه تبدیل به یک چالش بزرگ شده اما این تنها چیزی است که باعث ایجاد تغییر خواهد شد. ترامپ در موارد دیگر با برتر نشان دادن خود، پیشینه آمریکا برای ایجاد توافقنامه های صلح آمیز را لکه دار کرده است؛ ترامپ به توافق هسته ای ایران حمله کرده، از سیاست های تنش ساز محمد بن سلمان پادشاه عربستان حمایت کرده و سیاست هسته ای تهاجمی که منجر به ایجاد تسلیحات هسته ای جدید می شود، ارایه کرده است.

نکته ای که از بمباران سوریه برداشت می شود، این مفهوم است که کنگره باید در نهایت از مسوولیت قانونی خود استفاده کند تا تصمیم های ترامپ را در مورد جنگ تایید یا وتو کند. اخیرا 44 سناتور آمریکایی رای دادند تا آمریکا از حمایت عربستان در جنگ وحشیانه یمن دست بردارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است