جنگ پاکستان بر سر کل افغانستان است نه دیورند
این مغالطه نادرست است که جنگ پاکستان بر سر خط دیورند است. جنگ پنجاب بر سر کل افغانستان است و آنها می خواهند که به تورغندی و اسلام قلعه برسند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۷    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149883 منبع: پرینت

مردم با همکاری نظامیان مرزی کشور در ولایت های خوست، پکتیا و پکتیکا با نظامیان پاکستانی در امتداد خط دیورند درگیر شدند. این درگیری پس از آن آغاز شده که نظامیان پاکستانی وارد خاک افغانستان شده اند و بربخش های ولایت خوست، حملات موشکی و توپخانه ای انجام داده اند. در این نبرد به نیروهای پاکستانی تلفات سنگین وارد شده و یک سرباز افغانستان نیز کشته شده است. اما چرا مردم پاسخ نظامیان پاکستانی را داده اند و این نبرد چه عواقبی را به دنبال خواهد داشت؟

گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حبیب الله جانبدار، رییس تشکیلات حزب حق و عدالت، در برنامه «خط کابل» گفت: می دانیم که همواره در طول تاریخ از این جغرافیای محدود همواره توده ها و مردم دفاع کرده اند. حالا هم اگر پاکستان به صورت رسمی و منظم جنگ را آغاز کند در آن صورت مطمین باشید که همه ملت افغانستان متحدانه و یکپارچه از تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد. در طول تاریخ چنین بوده است. بنابراین آزموده را آزمودن خطا است. در جنگ های گذشته ملت به اثبات رسانده،در امپراطوری هایی که آفتاب در آن غروب نمی کرد، همین ملت پابرهنه، با نان خشک و غذایی بسیار ابتدایی توانستند با امپراطوری ها جنگ کنند و بالاخره از سرزمین خود دفاع کنند.

جانبدار، در ارتباط با اقداماتی که مردم در دفاع از خود در مقابل تجاوز پاکستان کرده اند بیان داشت: واقعا فضایی بوجود آمده و در سرتاسر افغانستان بخصوص دوطرف خط فرضی دیورند ما می بینیم که آهسته آهسته مردم علیه مظالم نیروهای پاکستانی و علیه استبداد پاکستانی و پنجابی ایستاده اند. آگاهی مردم ارتقا یافته و در مقابل این ظلم و استبداد ایستادگی می کنند. نه تنها در این طرف خط دیورند بلکه اطلاع دارید که در داخل مناطقی که تحت تسلط حکومت پاکستان هست در آنجا هم خیزش ها و جنبش هایی بوجود آمده و علیه سیاست های پنجاب موضع گیری می کنند.

وی افزود: آنها همین مساله را به یک صدا گفتند که در مناطقی که پیشروی کردند نیروهای پاکستانی آنها را به عقب زدند و خود مردم بدون اینکه از کسی پرسش کنند و از کسی مشوره و اجازه بگیرند از زمین های خود واز مناطقی که در آنجا سکونت دارند دفاع مسلحانه کردند. مردم این مناطق همیشه این افتخار را داشته اند که از خاک خود دفاع کنند.

جانبدار، در ارتباط با هدف پاکستان از جنگ در افغانستان بیان داشت: ما می بینیم که آهسته آهسته پرونده جرایم پاکستان و خصوصا پنجاب در حال تکمیل شدن است و یک روزی می رسد که این مساله به سازمان ملل ارجاع خواهد شد. ولی برای فعلا چیزی که قابل یادآوری است ملت افغانستان ملت بیداری است که می داند منظور پاکستان کسب عمق استراتژیک است. این مغالطه نادرست است که جنگ پاکستان بر سر خط دیورند است. جنگ پنجاب بر سر کل افغانستان است و آنها می خواهند که به ترغندی و اسلام قلعه برسند.

رییس تشکیلات حزب حق و عدالت افغانستان، خارجی ها را در انجام وظیفه شان یعنی حمایت از امنیت ما بی تعهد می داند و می گوید: ما از لحاظ سیاسی و دیپلماتیک معاهداتی با ناتو و آمریکا داریم. این تعهدات باید مورد اجرا قرار می گرفت و در برابر پاکستان عکس العمل نشان داده می شد. اما متاسفانه ما چنین چیزی نمی بینیم. آنها وظیفه خود را انجام نمی دهند. حکومت هم باید حمایت مردم را با خود همراه می کرد و از آنها برای مقابله با دشمن خارجی حمایت می شد. در حال حاضر مردم از خود دفاع می کنند اما بسیار کم با حکومت همراه هستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
درگیری مرزی
نظرات بینندگان:

>>>   مردم قهرمان خوست به پاکستانی ها نشان دادندکه میتوانند جلو شانرا بگیرند
اما مشکل درینجاست که مزدوران فروخته شده پاکستان در رهبری حکومت نفوذ کرده اند واین اجیران وطن فروش از سی سال قبل می گفتند: باپاکستان فردیشن میسازیم !!
مزدور دیگرش میگوید: پاکستان خانه اول من است
روزی بیاید که مردم بدست خود گوش ودم این شاه شجاع های پاکستانی رابدست خود قطع کنند
ر

>>>   کاملاً تبصره به جا و درست, وقتی در کشور ما مانند کرزی رئیس جمهوری با میلیارد ها دالر و قشون بیکران نتوانست مرز افغانستان و استقلال حقیقی افغانستان را بدست آورد و برعکس باعث معامله گری های داخلی و خارجی هم شد. تفنگ سالاران و متجازوین خارجی را هر دم تقدیر کرد و بلاخره کشور را به پرتگاه خطرناک که امروز کشور در آن ناله و زجر میکشد رساند. واقعاً کرزی اشتباه بزرگ را مرتکب شد وقتی صلاحیت بیشمار و پول بیکران و هنگفتی در اختیار داشت اگر با صداقت کار میکرد شاید کشور به این بدبختی مواجه نمیشد. امروز دشمن را در کشور ما کشت کرد که تنها با کشتن افغان دل شان یخ نمیکند بلکه افغانان را بعد از مرگ میسوزانند. لعنت بر سر شما معامله گران به عاطفه و سنگین دل. انشا الله که الله ج شما و امثال شما را به جزای سنگین در این دنیا و در آخرت دچار خواهی ساخت.

>>>   بکلى درست است

>>>   جانبدار صاحب!
این موضوع راکه"جنگ پاکستان بر سر کل افغانستان است نه دیورند" به اشرف غنی که حالا به "وایسرای امریکا" مشهور شده، بگوئید!!!!

>>>   محترم جانبدار صاحب بسیار مقاله روشن برای وطن داران مطرح کردید این سیاست پیچیده تنها تجربه پنجابیها هم نیست خیلی از کشورهای حامی پاکستان روی این مسئله کار می کند چون افغانستان یک نقطه اساس است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است